Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@22:24:02 GMT

کمبود ويتامين B12 چه عوارضي دارد؟

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۵۲۳۸

کمبود ويتامين B12 چه عوارضي دارد؟

خبرگزاری آریا- ویتامین B 12 یکی از مهمترین ویتامین‌هایی است که باید در بدن وجود داشته باشد و کمبود آن را می‌توان با مشاهده دو علامت در ناحیه صورت شناسایی کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، ویتامین "B 12" یکی از مهمترین ویتامین‌هایی است که باید در بدن وجود داشته باشد، زیرا بسیاری از فواید جسمی و سلامتی را داراست همچنین باعث عملکرد مناسب اعضای بدن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این ویتامین همزمان در ساخت سلول‌ها و بافت‌های بدن کارایی دارد و کمبود آن باعث بسیاری از بیماری‌ها، به ویژه بیماری‌های اعصاب می‌شود، زیرا علائم کمبود این ویتامین بسیار کند رشد می‌کند تا جایی که به راحتی قابل مشاهده نیست، اما دو علامت هشدار دهنده اصلی در صورت وجود کمبود ویتامین B 12 را نشان می‌دهد که این دو علامت درد عصب صورت و زردی آن است.

درد عصبی
نورالژی یا درد عصبی در صورت علامت هشدار دهنده سطح پایین B 12 است و این درد معمولاً فقط در یک طرف صورت متمرکز می‌شود. درد می‌تواند در استخوان گونه درست در زیر چشم باشد همچنین می‌تواند درد شدیدی در پیشانی احساس شود. کمبود ویتامین B 12 ممکن است باعث درد عصبی جدا شده در صورت با احساس سوزن سوزن شدن در طرف آسیب دیده شود.
دکتر جیتندرا باروا متخصص مغز و اعصاب می‌گوید: گاهی اوقات درمان درد عصب صورت بسیار دشوار است و بیماران ممکن است اغلب تحت چندین روش درمانی قرار گیرند بدون اینکه موفقیت زیادی کسب کنند.

زرد شدن صورت
افرادی که سطح ویتامین B 12 پایینی دارند، علاوه بر مشاهده زردی در سفیدی چشم، ممکن است رنگ صورتشان هم به زردی تبدیل شود.
این تغییر رنگ در صورت، به دلیل تأثیر تولید گلبول‌های قرمز در بدن است و تأکید می‌کند که وقتی بدن فاقد ویتامین B 12 است، قادر به کمک به بدن در تولید گلبول‌های قرمز نیست که این ناتوانی و کمبود گلبول قرمز منجر به کم خونی می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ویتامین B12 ویتامین B 12

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۶ اردیبهشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، زندی فر گفت: ترافیک در آزادراه کرج - تهران از کرج تا کیلومتر بیست و پنج این محور، سنگین، از این نقطه تا عوارضی قدیم تهران، نیمه سنگین و از این نقطه تا تهران نیز به همین صورت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: ترافیک در آزادراه تهران - کرج از پایتخت تا عوارضی قدیم این شهر و از این نقطه تا کرج، نیمه سنگین است.
 
او افزود: ترافیک در آزادراه کرج - قزوین از ترمینال شهید کلانتری تا گلشهر، سنگین و عکس آن نیمه سنگین است.
زندی فر گفت: آمد و شددر مسیر رفت و برگشت بین آبیک و طالقان روان است.

دیگر خبرها

  • ۶ علامت کمبود ویتامین که از چهره مشخص می‌شود
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۷ اردیبهشت
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۶ اردیبهشت
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است