Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@11:50:01 GMT

علاقمندان به کشور مصالح اسلام را مد نظر داشته باشند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۵۲۸۹

رئیس جمهور گفت: کسانی که خود را علاقه‌مند به کشور، انقلاب، اسلام و ایران می‌دانند باید در مقاطع حساس تاریخی به گونه‌ای عمل کنند که مصالح و منافع اسلام مدنظر باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای روحانی در جلسه هیئت دولت در سخنانی با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: آن حضرت در شرایط بسیار سختی بار امامت و خلافت را تواما برعهده گرفت، زمانی که تاریخ را ورق می‌زنیم می‌بینیم که وقتی بی وفایی عده‌ای از یاران که خود را به زبان جزو دوستداران می‌نامند و در عمل پا عقب می‌کشند و در مسیر ایستادگی و مقاومت نیستند، چه مشکلاتی برای جامعه فراهم می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به جمله‌ای از امام (ره) در خصوص امام حسن مجتبی (ع) افزود: ایشان می‌گویند شرایطی که بعد از امیرالمومنین (ع) جهان شاهد آن بود و حتی مشکلات و ابتلائات در زمان امام حسن (ع) و نیز حادثه کربلا به دنبال کار مقدسین احمق در نهروان بود.

رئیس جمهور گفت: یک عده مقدس نمایی که پیشانی آن‌ها پینه بسته بود و به ظاهر اهل نماز، نماز شب و قرآن و دعا بودند، اما با جهالت و نادانی در برابر مولا امیرالمومنین (ع) ایستادند، شمشیر بر روی آن حضرت و اصحاب آن حضرت در نهروان کشیدند، امام بزرگوار در سخنانشان می‌فرمایند"اگر نهروان نبود این مشکلات و ابتلائات در دوران امام مجتبی (ع) و حادثه کربلا نبود و دنیای اسلام شرایط دیگری داشت".

آقای روحانی افزود: همه افرادی که خود را علاقه‌مند به کشور و انقلاب و اسلام و ایران می‌دانند باید حواس خود را جمع و در مقاطع حساس تاریخی به گونه‌ای عمل کنند که مصالح و منافع اسلام مدنظر باشد.

رئیس جمهور گفت: آنچه برای امام حسن مجتبی (ع) مهم بود مصلحت و وحدت امت اسلام و منافع دنیای اسلام بود و آنچه برای امام حسین (ع) هم مهم بود این بود که امت اسلامی در مسیر مستقیم و حق حرکت کند و انحرافی پیدا نکند.

آقای روحانی افزود: امام حسن مجتبی (ع) مبارزه کرد تا اصل امت اسلامی و وحدت اسلامی باقی بماند و امام حسین (ع) جنگید تا مسیر این امت منحرف نشود و یک هدف واحد در دو بال و در دو بعد را دنبال می‌کردند.

وی تصریح کرد: زمانی که شرایط جامعه سخت می‌شود و نیاز به صبر و تحمل و بیان و جدال احسن هست خداوند می‌فرماید "به برخی از امت‌ها و مردم مسلمان دو بار اجر و پاداش می‌دهد به دلیل صبر و مقاومت شان".

رئیس جمهور گفت: آن همه حرف ناروا نسبت به امام حسن مجتبی (ع) زده شد و امام خم به ابرو نیاوردند و همه ما می‌دانیم صلح سخت‌تر از جنگ است شاید برخی فکر کنند جنگ سخت‌تر است، سختی جنگ کوتاه است که در نهایت یا پیروزی است یا شهادت و شهادت نیز پیروزی ابدی است، اما صلح یک صبر مداوم تا پایان عمر می‌خواهد، زخم زبان‌ها هست که از زخم شمشیر بدتر است، تحریف‌ها و تخریب‌ها هست.

آقای روحانی افزود: همین که برای امام حسن مجتبی (ع) پیش آوردند حتی یاران نزدیک آن حضرت بعد از اینکه جنگ پایان یافت و عهدنامه صلح امام حسن (ع) حرف‌ها و سخنانی که گفتند دیگر از این بدتر نمی‌شود که در برابر امام بگویند تو ما را خرد و ذلیل کردی و عزت ما را از بین بردی و امام حسن مجتبی (ع) صبر کرد و تحمل نمود.

رئیس جمهور گفت: گاهی حرف‌های خیلی ناروا و تند زده می‌شود، اما پاسخ حرف‌های ناروا گاهی جملات مودبانه و قشنگ است که آن زشتی‌ها را با این آب پاک زلال بشوییم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: رئیس جمهور ، دکتر روحانی ، جلسه هیئت دولت

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس جمهور دکتر روحانی جلسه هیئت دولت رئیس جمهور گفت امام حسن مجتبی آقای روحانی آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۵۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز یکشنبه نشست اعضای هیأت دولت با استانداران با حضور رئیس جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای کابینه و استانداران به میزبانی وزارت کشور برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در این نشست گفت: حدود ۷۰۰ - ۸۰۰ روستا در استان خوزستان به صورت کامل آسفالت شده است که رضایت‌مندی صددرصدی مردم روستا را به همراه داشته است.

وی افزود: با مساعدت قرارگاه امام حسن (ع)، پتروشیمی‌ها و جذب بیشتر اعتبارات آلایندگی‌ها نیز شرایط بهتر خواهد شد.

به گزارش مهر، در این نشست پیرامون برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مسائل مختلف کشور و سیاست‌های دولت بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کد خبر 6097650

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی درمنطقه عشایری دهدلی