Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@14:20:22 GMT

جریان نقدینگی عامل رونق بازار سرمایه در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۵۵۳۰

به گزارش بورس تابناک، فرشید زارعی کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، در سال ۹۹ چه مقدار مالیات مستقیم از فعالان بازار سرمایه اخذ شد؟، اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان مالیات مستقیم از فعالان بازار سرمایه اخذ شد، اما مانند سایر ارکان به بازار سرمایه تزریق نشد.

جریان نقدینگی عامل رونق بازار سرمایه در سال ۹۹

او افزود: همچنین در سال گذشته رونق بازار سرمایه به واسطه، جریان نقدینگی، تاثیر قیمت دلار، ارزندگی اکثر شرکت‌ها و رشد بیش از حد تورم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که با توجه به اوضاع بازار سرمایه، اگر مالیات به دست آمده از بازار سرمایه به همین بازار تزریق می‌شد، این موضوع چه کمکی به بازار سرمایه می‌کرد؟، تشریح کرد: از آنجایی که طبق ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌های متعدد سازمان بورس در یک سال اخیر، اکثر صندوق‌های سرمایه‌گذاری منابع لازم را در بازار سرمایه تزریق کرده‎اند، در حال حاضر با توجه به افت زیاد بازار سرمایه و ارزندگی بسیاری از شرکت‌ها، دیگر منابعی برای تزریق باقی نمانده است.

او در پایان اظهار کرد: با رسیدن اکثر صندوق‌ها به سقف واحد‌های سرمایه‌گذاری، منابع ورودی نخواهیم داشت، بنابراین با فراهم شدن افزایش سقف واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها، با صدور ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌های فعلی، کاهش نرخ سپرده‌های بانکی و رقابتی‌تر شدن صندوق‌های سرمایه‌گذاری، جذب منابع از بازار‌های موازی توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد که بر این اساس احتمال تزریق بخشی از منابع جدید به بازار سرمایه زیاد خواهد بود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان دعای مجیر فایل صوتی جواد ظریف سعید لیلاز دعای روز پانزدهم رمضان بازار سرمایه نقدینگی صندوق های سرمایه گذاری تورم ماه رمضان دعای مجیر فایل صوتی جواد ظریف سعید لیلاز دعای روز پانزدهم رمضان سرمایه گذاری بازار سرمایه صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر عامل از شعبه صندوق تامین خسارت های بدنی استان فارس

امتداد - مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی پس از اتمام سی امین سفر استانی به کهگیلویه و‌ بویراحمد، امروز از شعبه صندوق تامین در استان فارس نیز بازدید کرد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی پس از اتمام سی امین سفر استانی به کهگیلویه و‌ بویراحمد، امروز از شعبه صندوق تامین در استان فارس نیز بازدید کرد.

مهدی قمصریان پس از اتمام سی امین سفر استانی به کهگیلویه و‌ بویراحمد، امروز از شعبه صندوق تامین در استان فارس نیز بازدید کرد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • بازدید مدیر عامل از شعبه صندوق تامین خسارت های بدنی استان فارس
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • تاکید بر جذب منابع پایدار و افزایش سهم بازار محور همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۳
  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت