Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح چهارشنبه در جلسه هیات دولت، با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: امام حسن (ع) را باید امام صلح، صبر و وحدت امت اسلامی بدانیم. امام حسن مجتبی (ع) در شرایط سختی بار امامت و خلافت را توامان برعهده گرفت. وقتی بی‌وفایی عده‌ای از یارانی که به زبان خود را از دوستداران می‌دانند و در عمل خود را عقب می‌کشند و در مسیر ایستادگی نیستند، چه مشکلاتی را برای جامعه ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس‌جمهوری ادامه داد: امام خمینی (ره) درباره امام حسن مجتبی (ع) جمله‌ای دارد مبنی بر اینکه شرایط سخت بعد از مولا علی ابن ابی طالب (ع)، دوران امام حسن (ع) و حتی حادثه کربلا به دلیل مقدس‌مآبان احمق در نهروان بود، یعنی عده‌ای مقدس‌ماب که در ظاهر اهل نماز و دعا بودند اما با جهالت و نادانی برابر مولا ایستاده و در نهروان شمشیر کشیدند.

روحانی افزود: امام بزرگوار می‌گوید که اگر نهروان نبود این مشکلات زمان امام حسن (ع) و حادثه کربلا اتفاق نمی‌افتاد.  وظایف ما بسیار سنگین است. همه افرادی که خودشان را علاقه‌مند به کشور و انقلاب، اسلام و ایران می‌دانند، باید حواس‌شان را جمع کرده و در مقاطع حساس تاریخی باید به گونه‌ای عمل کنند که مصالح و منافع اسلام مدنظر باشد.

* آنچه برای امام حسن (ع) مهم بود مصلحت، وحدت و منافع دنیای اسلام بود و آنچه برای امام حسین (ع) مهم بود، این بود که امت اسلامی در مسیر اسلامی و حق حرکت کند و انحرافی ایجاد نکند. امام حسن (ع) مبارزه کرد که وحدت و اصل امت اسلامی باقی بماند و امام حسین (ع) جنگید که امت اسلام انحراف پیدا نکند یعنی یک هدف را در دو مسیر دنبال کردند.

* وقتی شرایط جامعه سخت می‌شود و به صبر و تحمل یا مبارزه و شمشیر نیاز می‌شود، قرآن مجید می‌فرماید خداوند به برخی امت‌ها و ملت‌های مسلمان دو بار اجرا می‌دهد به دلیل صبر، ایستادگی و مقاومت‌شان.

*{ با اشاره به تهمت‌هایی که به امام حسن (ع) بعد از پیمان صلح}: آن همه حرف ناروا به امام حسن (ع) زده شد و ایشان خم به آبرو نیاوردند. صلح سخت‌تر از جنگ است. ظاهرش این است که جنگ سخت‌ است ولی سختی جنگ کوتاه است اما صلح یک صبر مداوم تا پایان عمر می‌خواهد. زخم زبان‌ها است که از زخم شمشیر بدتر است، تحریف‌ها و تخریب‌ها است.

* این کار برای امام حسن (ع) هم شد و حتی بعد از جنگ، برخی از یاران امام حسن (ع) حرف‌ها و سخنانی زده شد و به ایشان گفتند، تو ما را ذلیل کردی و عزت ما از بین بردی و امام صبر و تحمل کرد.

* گاهی حرف‌های خیلی تند و ناروا بیان می‌شود اما پاسخ حرف‌های ناروا گاهی جملات مودبان قشنگ است که زشتی‌ها را با این آب پاک و زلال بشوییم و در راه خدا انفاق کنیم.

* امروز در جامعه ما هر روز دشمنان ما یک داستانی را می‌سرایند و می‌خواهند جامعه ما را مشغول کنند و وحدت جامعه ما را برهم بزنند یعنی همان هدافی که امام مجتبی (ع) برای آن ایستادگی کرد که امت واحده اسلامی در برادری و وحدت کنار در هم قرار بگیرد.

*{ با اشاره به پخش تقطیع شده فایل صوتی از گفت و گوی وزیر امور خارجه در شبکه ضد ایرانی}: این اقدام توسط کثیف‌ترین برنامه و شبکه‌ای که سراسر آن ضداسلام و ضدایران است و پول آن را عربستان سعودی تامین می‌کند، انجام شده و همه این را می‌دانند.

*{ واکنش به پخش فایل گفتگوی وزیر امور خارجه}: دزدیدن یک نوار مساله ای هست که باید مورد بررسی قرار بگیرد؛این نوار درست در مقطعی که وین در حال به نتیجه رسیدن است منتشر کردند تا وحدت داخلی برهم بزنند.

* میدان و دیپلماسی، مقابل هم نیستند، اینکه گفته شود یا میدان و یا دیپلماسی حرف دقیقی نیست

*  انسان‌هایی که دروغ و راست را به هم می‌بافند برای اینکه در جامعه ایجاد اختلاف کنند و جامعه را از بین ببرند. گروهی را در برابر گروهی قرار بدهند. الان دوران عصبانیت رژیم صهیونیستی است، دوران عصبانیت ارتجاع منطقه و تندروهای آمریکاست. آنها می‌بینند مسیری را که پیش‌بینی کرده بودند به هم خورده است.

* در داستان ترامپ، چرا ترامپ در دام افتاد؟ ترامپ تنها رییس جمهور آمریکایی بود که برای صهیونیست‌ها مزدوری کرد حالا روسای جمهور دیگر آمریکا هم با صهیونیست‌ها دوست بودند و حمایت می‌کردند اما هیچ کدام مزدور نبودند، و ترامپ مزدور آنها شد.

* ترامپ در داستان برجام مزدور صهیونیست‌ها شد، کسی که ترامپ را تحریک کرد که از برجام خارج شود رژیم صهیونیستی بود، در ماجرای قدس که پایتخت‌ها به قدس منتقل شود، این جنایت را صهیونیست‌ها انجام دادند و این مزدور آنها بود.

* شهادت سردار سلیمانی کار صهیونیستها بود درست است عامل ترامپ است اما آنها در پشت صحنه او را تحریک می‌کردند. بعضی‌ها یادشان نیست که نه تنها کربلا و نجف خطر بی حرمتی به اهل بیت بود اما  بغداد هم در خطر بود.

* ۱+۴ و حتی آمریکایی‌ها فهمیده‌اند باید تسلیم ایران شوند. من به عنوان کسی که از اول در پرونده هسته‌ای ایران بودم؛ (می‌گویم) این مسیر دشوار با ایستادگی دیپلمات‌ها و یک فرد آشنا به این مسائل یعنی دکتر ظریف توطئه صهیونیست‌ها را شکاندیم. حالا در این وسط باید یک موضوعی علم کنند. دزدیدن یک سند و نوار برای همین است. درست در مقطعی که وین در اوج موفقیت است این را منتشر می‌کنند. 

* دولت در سال آخر و ماه‌های آخر معمولا دستاوردها را در کتابی ثبت و ضبط می‌کنند. اینکار را دولت دوازدهم هم شروع کرده است. ۷ جلد کتاب به زودی و یک جلد بعدا به عنوان روزشمار منتشر می‌شود. سه جلد تحت عنوان جهش تولید و سه جلد هم تحت عنوان دستاورد منتشر خواهد شد. این یکی از افتخارات است که مسئولین می‌تـ‌وانند آزادانه نظر خود را بدهند. 

* در تمام عالم اختلاف نظر در همه کشورها بین مسئولین وجود دارد. در این فایل چند نکته است. اولا قرار بوده این فایل محرمانه باشد و بخشی از آن منتشر شود و بقیه برای استفاده مسئولین بماند. اینجا یک سرقتی اتفاق افتاده و فردی یا گروهی این فایل را سرقت کرده‌اند. 

* کسی تقصیری کرده و قصوری کرده باید قاطعانه با او برخورد شود. وزارت اطلاعات مسئول بررسی این موضوع است. دوما برخی مطالب نظر دولت و رئیس جمهور نیست. من ۳۲ سال در شورای عالی امنیت ملی بوده‌ام. خیلی از این مسائل را مردم نمی‌دانند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد صهیونیست ها امت اسلام امام حسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۵۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر، «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد با شعار «همکاری بین‌المللی، توسعه و انرژی» که با حضور سران کشورها و سیاست گذاران اقتصادی کشورهای مختلف جهان در عربستان برگزار می‌شود به ریاض سفر کرده است.

کد خبر 6090596 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • (ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»
  • نباید با لغزش یک مسئول یا یک گروه توپخانه خود را به سمت یکدیگر فعال کنیم
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت به بازیگر جنجالی
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت برای فیلم‌های مستهجن !
  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت