Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@02:19:32 GMT

تک‌تیراندازان صنعاء؛ کابوس نیروهای ائتلاف سعودی در مأرب

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۵۷۹۰

تک‌تیراندازان صنعاء؛ کابوس نیروهای ائتلاف سعودی در مأرب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بهمن‌ماه سال گذشته بود که «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن از آغاز نبرد سرنوشت‌ساز برای آزادسازی «مأرب» خبر داد؛ نبردی که تا کنون ادامه دارد و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پیشروی خوبی در این جبهه داشته‌اند.

در همین ارتباط، وبگاه «الخبر الیمنی» گزارش کرد، نیروهای ائتلاف متجاوز از اینکه در سایه نبود یک راهبرد نظامی برای جنگ به اهدافی آسان برای تک‌تیراندازان صنعاء تبدیل شده‌اند، شکایت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع پزشکی در استان مأرب هم گزارش دادند، طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۳ کشته و ۲۲ زخمی از نظامیان وابسته به ائتلاف متجاوز در بیمارستان‌ها پذیرش شده‌اند.

پیش‌تر «سلطان العراده» استاندار مأرب گفته بود از زمان تشدید درگیری‌ها در ماه‌های گذشته تا کنون حدود ۶۰ هزار از عناصر وابسته به ائتلاف متجاوز کشته یا زخمی شده‌اند.

صنعاء از ابتدای آغاز نبرد مأرب تعدادی از تک‌تیراندازان خود را به خط مقدم اعزام کرده است.

منابع خبری، امروز (چهارشنبه) گزارش دادند که پس از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سمت شهر مأرب، نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی اقدام به ساخت خطوط دفاعی جدید در اطراف این شهر کرده‌اند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ائتلاف سعودی مأرب تک تیرانداز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۵۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ و ۳۶، رتبه تیراندازان المپیکی ایران در جام جهانی

نمایندگان المپیکی ایران در مرحله مقدماتی تفنگ بادی زنان نوزدهم و سی و ششم شدند و از رسیدن به فینال بازماندند.

به گزارش ایسنا، در چهارمین روز از مسابقات تیراندازی جام جهانی باکو، دختران ایران در مرحله مقدماتی تفنگ بادی در کنار ۹۷ تیرانداز رقابت کردند اما از رسیدن به فینال این ماده بازماندند.

در پایان مرحله مقدماتی فاطمه امینی تیرانداز المپیکی با رکورد ۶۲۹.۸ در رده نوزدهم قرار گرفت. نجمه خدمتی با رکورد ۶۲۹.۵ در رده بیست و سوم ایستاد و شرمینه چهل‌امیرانی دیگر نماینده المپیکی ایران با رکورد ۶۲۸.۱ در رده سی و ششم ایستاد.

مسابقات تیراندازی جام جهانی از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی به میزبانی باکو آذربایجان انجام می‌شود. ایران در این مسابقات تنها در بخش تفنگ و تپانچه نماینده دارد. امتیاز مسابقات جام جهانی در رنکینگ المپیکی تیراندازان تاثیرگذار است.

تاکنون نمایندگان ایران در هیچ ماده‌ای به فینال نرسیده‌اند. در تپانچه بادی هانیه رستمیان هجدهم، گلنوش سبقت‌اللهی پنجاه و هفتم و سجاد پورحسینی سی و سوم شدند. تیم ایران در میکس تپانچه (گلنوش سبقت‌اللهی و سجاد پورحسینی) در رده بیست و چهارم وتیم‌های میکس تفنگ (شرمینه چهل‌امیرانی و امیرمحمد نکونام) نهم و تیم دیگر (فاطمه امینی و پوریا نوروزیان) سی و پنجم شدند. در تفنگ بادی امیرمحمد نکونام یازدهم، پوریا نوروزیان پنجاه و هشتم، نجمه خدمتی بیست و سوم، فاطمه امینی نوزدهم و شرمینه چهل‌امیرانی سی و ششم شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۹ و ۳۶، رتبه تیراندازان المپیکی ایران در جام جهانی
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • رسانه‌های عبری‌زبان: ارتش اسرائیل کاملا وابسته به آمریکاست
  • زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان
  • رسانه سعودی: توافق آتش‌بس در غزه قریب‌الوقوع است
  • فوتبال از دریچه فان؛ متس هوملس، کابوس مهاجمان
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • گروهک تروریستی سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد