Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-02@22:10:40 GMT

انتقاد شدید فعال حقوق بشری بحرینی از آل خلیفه

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۶۰۸۳

انتقاد شدید فعال حقوق بشری بحرینی از آل خلیفه

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «سید احمد الوداعی» مدیر «مرکز حقوق و دمکراسی بحرین» (BIRD) امروز (چهارشنبه) با انتشار توییتی به انتقاد شدید از «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه این کشور پرداخت و نوشت: شاه بحرین پیمان شکن، فاسد، سارق ثروت مردم، متکبر و ظالم است.

وی از بحرینی‌ها خواست تا از مکر و فریب شاه این کشور برحذر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مرکز بین‌المللی حمایت از حقوق و آزادیها که عضو «ائتلاف دادگاه کیفری بین‌المللی» است، اخیرا بر حق زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنها برای شکایت از شاه بحرین به خاطر شیوع «ویروس کرونا» در داخل زندان‌های این کشور تاکید کرده است.

مرکز بین‌المللی حمایت از حقوق و آزادیها به مخالفت شاه بحرین با صدور دستور آزادی مخالفان و فعالان سیاسی زندانی - با وجود درخواست مکرر این مرکز از همان روز اول شیوع کرونا برای آزادی این زندانیان - اشاره کرده و گفته بود که زندانیان در شرایط غیرانسانی در زندان‌های بحرین به سرمی برند و پیشتر نیز برای اقرار به اتهامات خود، مورد شکنجه قرار گرفته بودند.

این مرکز در بیانیه خود آورده است: همه این زندانیان حق قانونی دارند که خواهان غرامت از شاه و نخست وزیر و وزیر کشور بحرین شوند.

چند روز پیش بود که «یوسف بن علوی» وزیر خارجه پیشین عمان فاش کرد که شاه بحرین توصیه‌های رسمی عمان برای استفاده نکردن از خشونت علیه تظاهرکنندگان مسالمت‌جو در بحرین را نادیده گرفته است.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است.

مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

برخورد خشونت آمیز رژیم بحرین با مردم معترض تاکنون دهها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

رژیم آل خلیفه همچنین صدها بحرینی را نیز سلب تابعیت کرده است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر، بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌ است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: شاه بحرین آل خلیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۶۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی

به گزارش صدای ایران از آنادولی،​​​​​​​فرانچسکا آلبانزه، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره فلسطین گفت در برابر مداخله شدید پلیس به اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا وحشت‌زده شده است.

آلبانزه در حساب ایکس خود با باز نشر تصاویر مربوط به مداخله شدید پلیس علیه دانشجویان حامی فلسطین با اشاره به اینکه مقابله پلیس با اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا که علیه یک نسل‌کشی توسط یک کشور خارجی صورت می‌گیرد، بسیار وحشت‌زده شده است، تاکید کرد که این وضعیت تا آنجا که ممکن است یک واقعیت بد است.

این گزارشگر با اشاره به اینکه دانشجویان و دانشگاهیان باید در امان باشند، گفت: "اجازه دهید نسل‌کشی (در غزه) پایان یابد. عدالت و عقل حاکم شود.

دیگر خبرها

  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول بعضی روزنامه‌ها
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول برخی روزنامه‌ها
  • درگیری شدید دولت و مجلس بر سر گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها
  • انتقاد شدید پیشکسوت استقلال از تغییر نام این باشگاه
  • کمک مرکز نیکوکاری در یزد به آزادی زندانیان
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه