Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:01:49 GMT

سد بالارود اندیمشک فردا آبگیری می شود

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۶۳۲۲

سد بالارود اندیمشک فردا آبگیری می شود

فاضل عبیات روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه از مهمترین طرح های اقتصادی استان به شمار می رود که نقش مهمی در کنترل سیلاب های شمال استان ، اندیمشک و مناطق پایین دست دارد.

وی افزود: علاوه بر کنترل سیلاب های ورودی، با آبگیری سد بالارود آب مورد نیاز بیش از۱۲ هزارهکتار از زمین‌های کشاورزی پایین دست تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا سد مخزنی بالارود توسط سازمان آب و برق خوزستان روی رودخانه بالارود در ۲۷ کیلومتری شمال شهر اندیمشک در منطقه الوار گرمسیری و در شهر حسینیه  احداث شده است.

 عملیات ساخت سد بالارود  از سال ۸۴آغاز شده است.
این سد دارای یک هزار و ۵۰ متر طول تاج ۱۰ متر عرض تاج و ۸۴ متر ارتفاع با ظرفیت دخیره آب ۱۳۱میلیون متر مکعب است.
شهرستان اندیمشک در شمال خوزستان دارای سدهای کرخه،دز و بالارود است.

برچسب‌ها طرح های عمرانی خوزستان سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح های عمرانی خوزستان سیل طرح های عمرانی خوزستان سیل اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۶۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان با اشاره به بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر، گفت: اکنون به صورت میانگین، ۴۲.۵ درصد از میانگین حجم آب مخازن سد‌های استان گلستان آبگیری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ایرج حیدریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر، اظهارداشت: اکنون به صورت میانگین، 42.5 درصد از میانگین حجم آب مخازن سد‌های استان گلستان آبگیری شده است.

وی افزود: پارسال در چنین روزی، میانگین آب مخازن سد‌های استان 6.3 درصد بود. ذخیره سد بوستان 62 درصد، وشمگیر 32 درصد و نگارستان نیز 60 درصد است.

به مسیر سدها نزدیک نشوید

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان با اشاره به رهاسازی آب سد گلستان، ادامه داد: آب سد گلستان در آستانه سرریز و از امروز، رهاسازی درحال انجام است.

وی افزود: با توجه به بارش‌های اخیر و ورود سیلاب به سد گلستان، به منظور مدیریت حجم آب مخزن سد مذکور، بخشی از آب سد از ساعت 16 امروز  رهاسازی شده است. با توجه به بارش‌های مناسب سال آبی جاری و در آستانه سرریز شدن سد، برای چهارمین مرحله در سال آبی جاری، رهاسازی آب سد انجام می‌شود.

حیدریان گفت: رهاسازی آب برای مدیریت یکپارچه منابع و مصارف بهره برداران مجاز حاشیه گرگانرود و ایجاد ظرفیت خالی در سد گلستان برای مدیریت و ذخیره سازی بخشی از سیلاب‌های احتمالی در فصل بهار است.

وی به همه مردم به ویژه کشاورزان و ساکنان محترم روستاها و شهرهای مسیر گرگانرود تاکید کرد: از نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها و پایاب سد گلستان خودداری کنند.

استان گلستان دارای 14 سد بزرگ مخزنی به نام‌های کوثر، شهیدچمران، بوستان، گلستان، وشمگیر، نگارستان، شهید ایمری، شهید قربانی، شهید دستغیب، کرند، دانشمند اینچه برون، آلماگل و آلاگل است.

انتهای پیام/581

 

دیگر خبرها

  • فردا مدارس خوزستان تعطیل شد
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • تصادف مرگبار در محور اندیمشک _دهلران
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • گردوخاک تا فردا در خوزستان تداوم دارد
  • کشف سه محموله قاچاق در اندیمشک
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • کشف سکه های دوره اشکانی از مسافر قطار در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • ۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد