Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

در حالی که رئیس دفتر سازمان جهانی بهداشت در ایران، آمار کشته های تصافادت جاده ای در دنیا را ۱.۳۵ میلیون نفر در سال می داند، تعداد متوفیان کرونا به حدود ۳ میلیون و ۱۱۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سید جعفر حسین، رئیس دفتر سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در آئین آغاز مرحله اجرایی طرح مدیریت سرعت با حضور وزیر راه و شهرسازی که به مناسبت روز جهانی ایمنی حمل و نقل برگزار شد، از کشته شدن هر ساله بیش از ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۵ میلیون نفر در جاده‌های جهان جان خبر داده و گفته است: ده‌ها میلیون نفر هم دچار جراحت‌های شدید می‌شوند.

به گفته سید جعفر حسین، در ایران طی ۱۰ سال گذشته بیش از ۱۷۰ هزار مورد مرگ به دلیل تصادفات رخ داده است که منجر به رنج و سختی خانواده و عزیزان این افراد شده است. باید بیش از چهار میلیون مورد جراحت به این تصویر غم انگیز اضافه کنیم که حدود ۵ درصد آنان از ناتوانی دائمی رنج می‌برند.

رئیس دفتر سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران گفته است: این سازمان قدردان دستاوردهای بزرگ ایران در جهت ایمنی راه‌ها و کاهش قابل توجه مرگ و میر در دهه گذشته است.

گفتنی است بر اساس آمار اعلامی سازمان جهانی بهداشت، از ابتدای آغاز پاندمی کووید -۱۹ تا کنون، ۳ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۷۰۹ نفر بر اثر ابتلاء به کرونا در دنیا درگذشته اند.

با این حساب تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای در دنیا، کمتر از نصف متوفیان کرونا تاکنون بوده است.

همچنین بر اساس اعلام پزشکی قانونی، در ۱۰ ماهه سال گذشته تعداد کشته‌های جاده‌ای در ایران، ۱۲ هزار و ۸۸۸ نفر بوده است؛ تعداد متوفیان کرونایی نیز از ابتدای شیوع آن در کشور تا کنون، ۷۰ هزار و ۵۳۲ نفر بوده است؛ اما تا پایان بهمن ماه سال گذشته (ده ماهه ۱۳۹۹) به ۵۷ هزار و ۵۷ نفر رسیده است. بنابراین تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای در ایران طی ده ماه سال ۹۹ برابر حدود یک چهارم کشته‌های کرونا بوده است.

در نوروز امسال بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور، ۳۶۲ نفر در جاده‌های برون شهری در اثر تصادفات کشته شدند. این در حالی است که در نوروز ۹۸، ۷۴۰ نفر در جاده‌های کشور بر اثر تصادفات رانندگی درگذشته اند.

محدودیت‌های سفر به شهرهای قرمز و نارنجی در تعطیلات نوروز امسال، مهمترین عامل کاهش متوفیان تصادفات جاده‌ای به شمار می‌رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سید جعفر حسین متوفیان کرونا سازمان جهانی بهداشت تصادفات جاده ای تعداد کشته متوفیان کرونا جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۶۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کمال هادیان‌فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، گفت: برخی از نقاط پر تصادف مربوط به سال‌های گذشته است و باید توجه داشت که ۴۶ هزار کیلومتر از ۲۷۰ هزار کیلومتر راه موجود در کشور را راه‌های شریانی و برخوردار از جدا شونده و نیوجرسی تشکیل می‌دهند، اما راه‌های فرعی بسیاری با استانداردهای مخصوص خود و بدون برخورداری از جداشونده نیز در دست بهره برداری هستند که ارتقای راه‌ها و تبدیل به دوبانده یا تعریض آنها نیازمند منابع مالی زیادی است.

وی افزود: در جلساتی که با حضور مسؤولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور فراجا برگزار شد، که ۳۲۰۰ نقطه، بالغ بر ۸۸۷ نقطه پرتصادف شناسایی شده و هم‌اکنون ۴۱۲ نقطه با منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی برطرف و ۴۷۵ نقطه دیگر در اولویت برنامه‌های امسال قرار دارد.

هادیان فر ادامه داد: دولت برای برنامه هفتم توسعه ۳ هزار میلیارد تومان برای تسریع رفع نقاط پر تصادف پیشنهاد کرده بود که مورد قبول مجلس قرار گرفت اما در برخی بخش‌ها ابهامات مختصری برای نمایندگان به وجود آمد که در جلسات برگزار شده این موارد روشن شد و امید است در چند روز آینده به تصویب برسد.

۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتر ورودی شهرها رخ می‌دهد، گفت: این آمار به رفتار رانندگی از جاده به بزرگراه درون شهری بر می‌گردد و بی توجهی به کاهش سرعت یا خستگی و خواب آلودگی بر آن تأثیر دارد. از این رو وظایف مربوط به رفع مشکلات حریم جاده و حریم شهر به استانداران محول شده است تا نسبت آن اقدام کنند.

وی درباره وظیفه خودروسازان برای تولید خودروهای باکیفیت، اظهار کرد: در کمیسیون ایمنی راه‌ها این موضوع را پیگیری می‌کنیم، این‌که بگوییم فقط عامل انسانی باعث بروز تصادفات رانندگی است حرف درستی نیست. هفته گذشته جلسه‌ای با وزیر صمت داشتیم و وی از بنده موضوع ارتقای ایمنی در خودروها را مطالبه کرد!

وی ادامه داد: وزیر صنعت گفت چه کار کنیم که ایمنی در خودروها ارتقا یابد. بنده گفتم در دهه ۸۰ چه عواملی باعث کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی شد. یکی از موارد واردات خودروهای ایمن بود و خودروسازان به سمت رقابت با خودروهای وارداتی رفتند. واردات خودرو علاوه بر ارتقا ایمنی، باعث رقابت بین خودروسازان می‌شود.

هادیان فر در ادامه به حوزه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اشاره کرد و گفت: با جدیت کامل به دنبال تکمیل شاخه ریلی کریدور شمال-جنوب و قطعه رشت به آستارا هستیم.

کد خبر 6090469 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود