Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین پیکری با بیان اینکه منش کریمانه امام حسن مجتبی (ع) درس آموز است، گفت: انفاق را سبک زندگی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد پیکری» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با گرامیداشت سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: طبق روایات و احادیث امام حسن مجتبی (ع) را از این جهت به عنوان کریم اهل بیت معرفی می کنند که همواره نسبت به اقشار ضعیف و کم بضاعت جامعه دلسوز بودند و با آنها همنشین می شدند و درددل آنها را با جان و دل گوش می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: هیچ فقیر و مسکینی از آستان خانه امام حسن مجتبی (ع) ناامید برنگشته است و حتی در مواردی آن حضرت به سراغ مستمندان می رفتند و آنها را برای صرف غذا به خانه دعوت می کردند.

 

وی با اشاره به ویژگی های اخلاقی امام حسن مجتبی (ع) گفت: بخشش های بی سابقه و انفاق از مهمترین ویژگی های اخلاقی آن حضرت بود به طوری که در طول عمر پربرکت خویش دو بار تمام اموال و دارایی شان را در راه خدا انفاق کردند و سه بار نیز نیمی از ثروت خود را در راه خدا به نیازمندان بخشیدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پیکری با بیان اینکه انفاق و کمک به نیازمندان مهمترین ویژگی در سبک زندگی امام حسن مجتبی (ع) است، گفت: نقل است که از حضرت سوال شد چرا هرگز فقیر و نیازمندی را ناامید برنمی گردانی که ایشان فرمودند من هم سائل درگاه خداوند هستم و می خواهم خدا مرا محروم نسازد و شرم دارم که با چنین امیدی سائلان را ناامید کنم. خداوندی که عنایت اش را به من ارزانی می دارد، می خواهد که من هم به مردم کمک کنم.

 

استاد دانشگاه با اشاره به شرایط شیوع ویروس کرونا و آثار و پیامدهای آن بر زندگی و معیشت بخش زیادی از مردم جامعه گفت: در چنین شرایطی باید سبک زندگی امام حسن مجتبی (ع) در انجام کارهای نیک و احسان و کمک به نیازمندان و خانواده های کم بضاعت را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و با کمک به همنوعان خود شرایط زندگی بهتری برای خود و هموطنان رقم بزنیم.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: کریم اهل بیت ع امام حسن مجتبی ماه مبارک رمضان امام حسن مجتبی سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۶۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در این مرحله از جشنواره میزبان آثار دانش‌آموزان سراسر استان جهت سنجش آنها در هنر‌های آوایی و نمایشی هستیم.

مجتبی قمری افزود: هنر‌های آوایی شامل تک نوازی، سرود گروهی و ساز‌های مختلف ایرانی و خارجی و هنر‌های نمایشی شامل نمایش عروسکی، نمایش خیابانی، نمایش صحنه‌ای و نمایش نامه‌خوانی و نقالی می‌باشد.

او تصریح کرد: هدف ما ارزیابی و استعدادیابی دانش آموزان در رشته‌های مختلف است و بدین منظور در این مسابقات فرم ارزیابی و شناسایی دانش‌آموزان مستعد به داوران تحویل داده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش‌آموزان مستعد و علاقمند پس از سنجش به کانون‌های دانش‌آموزی جهت پیشرفت و آموزش بیشتر معرفی می‌شوند. 

مجتبی قمری افزود: برگزیدگان جشنواره استانی به مقطع کشوری راه خواهند یافت و امیدواریم بتوانند در دوره کشوری نیز حائز رتبه برتر شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • مثل لوئیز انریکه در فوتبال ایران داریم!
  • صبر سرمربی سایپا در انزلی لبریز شد!
  • حسرت بزرگ پرسپولیس: مجتبی حسینی!
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید/ پرتره‌ای از استاد علی جهاندار 
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟