Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه پروانه وکالت حسام نواب‌صفوی را به دلیل محکومیت در دادگاه کارکنان دولت تعلیق کرد.

 دادگاه انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه پروانه وکالت حسام نواب‌صفوی را به دلیل محکومیت در دادگاه کارکنان دولت تعلیق کرد.

کمال رئوف، دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه  گفت: آقای حسام نواب‌صفوی یک شاکی خصوصی داشته که پرونده ابتدا در دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح و در آن حسام نواب‌صفوی محکوم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرونده در ادامه در دادگاه کارکنان دولت طرح می‌شود که دادگاه این بار هم رأی به محکومیت حسام نواب‌صفوی محکوم می‌شود. در آخر هم پرونده در دادگاه تجدیدنظر مورد بررسی قرار می‌گیرد که باز هم رأی به محکومیت حسام نواب‌صفوی داده می‌شود.

رئوف ادامه داد: این پرونده شاکی خصوصی داشته و خانمی به اتهام توهین و تهدید و افترا از حسام نواب‌صفوی شکایت می‌کند که در پایان دادگاه حکم به جزای نقدی و زندان می‌دهد.

وی افزود: خانم شاکی با استناد به حکم دادگاه، موضوع را در دادگاه انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه مطرح می‌کند و این دادگاه طبق قانون اقدام به تعلیق پروانه وکالت آقای نواب‌صفوی می‌کند.

دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: این تعلیق تا رسیدگی به تخلفات آقای نواب‌صفوی ادامه دارد. ممکن است پس از آن سلب صلاحیت شود و از وکالت منفصل شود و یا ممکن است دادگاه تعلیق یک تا سه ساله دهد. دادگاه انتظامی و با توجه به شدت محکومیت کیفری حسام نواب‌صفوی حکم خواهد داد.

وی افزود: آقای نواب‌صفوی مدعی است که این پرونده‌سازی کار دانشگاه آزاد است و در تلافی به عهده گرفتن وکالت جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد که علیه این دانشگاه شکایت کرده‌اند دچار این وضعیت شده است؛ اما این پرونده همانطور که گفتم شاکی خصوصی دارد و ارتباطی به دانشگاه آزاد ندارد./ تسنیم 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه دادگاه انتظامی حسام نواب صفوی دانشگاه آزاد شاکی خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۶۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود

 به گزارش تابناک، اتهام‌های متعدد تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه «هاروی واینستین» که از سوی برخی از شناخته شده‌ترین زنان سینمای هالیوود طرح شده بود، جرقه جنبش (MeToo#) را زد که علاوه بر آمریکا به سایر نقاط جهان هم گسترش یافت.

اکنون دادگاه تجدیدنظر می‌گوید در دادگاه بدوی دادستان‌ها شاهدانی را به دادگاه احضار کرده‌اند که اتهام‌های آن‌ها در شکواییه اصلی علیه «هاروی واینستین» نبوده و به این دلیل فرصت دادرسی منصفانه به متهم داده نشده است.
با این حال، تا زمان برگزاری دادگاه جدید، این تهیه کننده سابق هالیوود در زندان باقی خواهد ماند چرا که او اکنون به علت محکومیت به جرم تجاوز در یک دادگاه دیگر در لس‌آنجلس در زندان است.

اتهام‌های گسترده تجاوزجنسی علیه «هاروی واینستین» از سال ۲۰۱۷ علنی شد و تا زمان محکومیت او در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ زن این غول تهیه‌کنندگی در صنعت سینما را به سوء رفتار جنسی طی چند دهه متهم کردند از جمله ک «اوما ترومن» و «سلما هیاک» دو هنرپیشه معروف هالیوود.

هاروی واینستین یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکاست که موفقیت‌های فراوانی به دست آورده است.

فیلم‌های او از جمله «سخنرانی پادشاه» و «شکسپیر عاشق» برنده چندین جایزه اسکار شده‌اند.

منبع: بی بی سی

دیگر خبرها

  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند