Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه «ون مینوت» فرانسه به نقل از یک مقام ارشد امنیتی در دولت بورکینافاسو نوشت: دو خبرنگار اسپانیایی به نام‌های «داوید بریانی» و «روبرتو فرایله» و یک ایرلندی که پس از حمله دوشنبه گذشته در شرق بورکینافاسو ناپدید شدند، توسط تروریست‌ها اعدام شده‌اند.

 این‌ها در حال تهیه مستندی درباره شکار غیرقانونی و قاچاق در آفریقا به همراه تیمی از زیست‌بانان بورکینافاسویی بودند که دوشنبه گذشته مورد حمله تروریست‌ها قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع امنیتی، تروریست‌های مسلح که با دو دستگاه وانت و ۱۲ موتور سیکلت در حال گشت‌زنی بودند، به آنها حمله کردند. این منابع افزودند: سلاح و تجهیزات، موتورسیکلت، دو وانت و یک هواپیمای بدون سرنشین توسط مهاجمان ربوده شده است.

ون مینوت نوشت: در سالهای اخیر چندین عملیات گروگانگیری اتباع خارجی در بورکینافاسو که از سال ۲۰۱۵ به طور فزاینده‌ای با حملات تروریستی روبرو بوده، صورت گرفته است.

شبکه خبری «یورونیوز» نیز نوشت: «جوزپ بورل» رئیس کمیسیون اروپا در واکنش به خبر قتل این خبرنگاران گفته که تروریست‌ها با کشتن خبرنگاران در بورکینافاسو بار دیگر سیمای جانی و بزدل خود را نشان دادند، سیمایی حامی تاریکی که هر آزادی بیان و سخن را نابود می‌کند.

«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا هم با ابراز همدردی با بازماندگان، در پیامی از تمامی خبرنگارانی که همانند این دو نفر، ‌حرفه خود را به‌شکلی اصولی و شجاعانه در مناطق پردرگیر دنبال می‌کنند، تقدیر کرد.
 

همچنین وزارت خارجه ایرلند اعلام کرد با خانواده شهروند جان‌باخته خود در ارتباط است و کمک‌های لازم را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

از سرنوشت مرد بورکینافاسویی ربوده شده توسط تروریستها در این کشور اطلاعی در دست نیست.

بورکینافاسو، به‌ویژه با اوج‌گیری حملات تروریست‌ها در سال‌های اخیر، شاهد افزایش گروگان‌گیری در مورد اتباع خارجی بوده است.

حملات تروریست‌ها در بورکینافاسو از سال ۲۰۱۵ به این‌سو جان بیش از هزار و ۲۰۰ تن را گرفته و بیش از یک میلیون نفر را آواره کرده است./ ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان

به گزارش خبرآنلاین امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط، پیگیری مشترک توافقات صورت گرفته بین ایران و بورکینافاسو در عرصه های تجاری، صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری و سایر موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانست.

 کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با ابراز رضایت از نتایج مثبت سفر و مذاکرات خود با مقامات عالیرتبه کشورمان، انجام این سفر را ناشی از علاقه مندی برای آشنایی نزدیک با تمدن و فرهنگ غنی و پیشرفت های ایران و نشانگر عزم و اراده جدی دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تقویت روابط با ایران دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف زیربنایی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و خدمات فنی و مهندسی در عین حفظ استقلال سیاسی را تحسین برانگیز دانست.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901682

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم