Web Analytics Made Easy - Statcounter

طاهریان گفت: کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری اگرچه همواره تلاش خوبی در راستای وظایف و فعالیت ‌های خود داشته‌ اما در ۲ سال اخیر جزو سه استان برتر کشور در این حوزه بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «مرتضی طاهریان» امروز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) در آیین تجلیل از کانون های برتر فرهنگی و هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت: در ۲ سال اخیر نام استان چهارمحال و بختیاری بیش از سال های دیگر در کشور مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری توانسته‌اند مسجد را به عنوان پایگاه فعالیت های فرهنگی و هنری نهادینه کنند و ابعاد چندبعدی مسجد را به خوبی به نمایش بگذارند.

 

به گفته طاهریان کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری عموما جزو استان های فعال بوده است اما در ۲ سال اخیر چون فضای خوبی فراهم شده است این ظرفیت بیش از پیش خود را نشان داده است.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به آغاز فعالیت کانون ‌های مساجد کشور از سال ۱۳۷۱، اظهار داشت: بعد از اینکه دشمنان در جنگ سخت به اهداف خود نرسید تهاجم فرهنگی آغاز شد و مقام معظم رهبری دستور دادند تا در بخش‌های مختلف نسبت به این برنامه دشمن مجهز شویم از همین رو کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد نیز تاسیس شد.

 

طاهریان ادامه داد: در این سال ها برای فعالان کانون‌ ها این سوال مطرح بوده که آیا فعالیت‌های انجام شده مورد رضایت و توجه مقام معظم رهبری بوده است یا خیر که در سفر خراسان شمالی در سال ۱۳۹۱ و سخنان معظم له در حمایت از کانون‌ ها انگیزه مضاعفی برای فعالان این عرصه ایجاد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه کانون باید تحت نظر امام جماعت مساجد باشد، اظهار داشت: این موضوع سبب شده تا ارتباط خوبی بین معین کانون و امام جماعت و سایر ارکان مسجد شکل گیرد.

 

طاهریان از وصول ۱۶ هزار اثر از بچه های مسجدی به ستاد کانون ‌های مساجد کشور، اظهار داشت: شیوع کرونا ارتباط را قطع نکرده است و ارتباط بچه های مسجد با سامانه چهار برابر رشد داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: با این وجود ارزش کار فرهنگی به واسطه حضور در مسجد است اما در شرایط کرونا فعالیت های مجازی جای آن را گرفته است.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های برتر فرهنگی و هنری مساجد تجلیل از برترین های مساجد برترین های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری مساجد کشور ۲ سال اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۷۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ نماینده ولی فقیه ئر استان لرستان گفت:مسجد پایگاه دین، اخلاق ،معنویت و بزرگترین مرکز  کسب آگاهی و والاترین کانون احیا و تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی است .
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی با تاکید بر اینکه مسجد باید محور و کانون همه فعالیتهای فرهنکی ،سیاسی و اجتماعی در حامعه باشند، فزود:بهره گیری از همه ی ظرفیتهای استانی را برای رونق مساجد و جذب جوانان مومن، نخبه و انقلابی خواستار شد .
فرمانده سپاه حضرت ابالفضل(ع) لرستان هم به هجمه ی گستره فرهنگی دشمن علیه ملت ایران و ارزشهای اسلام و انقلاب اسشاره کرد و گفت: مساجد باید محل رجوع مردم و مرکر حل مشکلات آنان باشد .
 سردار باقری افزود: یک هزار و ۸۰۰ پایگاه بسیج در استان وجود دارد و برنامه ریزی شده همه آنان را به مساجد منتقل کنیم .
مدیر کل صداوسیمای استان لرستان هم گفت: هویت بخشی به مساجد و تولید برنامه های مختلف فرهنگی، سیاسی ،اجتماعی واقتصادی با محور مساجد و استودیو گریزی را از سیاست های رسانه ملی برای محور قرار گرفتن مساجد عنوان کرد و افزود: آماده ایم تا پایان سال هر هفته بخشی از برنامه های تولید محتوا در صداوسیمای لرستان را در یکی از مساجد برگزار کنیم .  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • نشان طلای رقابت‌های جام جهانی در دستان دختر چهارمحال و بختیاری
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی