Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه کره جنوبی از آزمایش موفقیت آمیز مینی پهپادهای بدون سرنشین شناسایی و تهاجمی از سوی ارتش کره شمالی خبر داد.

 تارنمای "نورث کوریا دیلی" روز چهارشنبه اعلام کرد: هواپیماهای بدون سرنشین در ارتش کره شمالی مورد توجه قرار گرفته اند زیرا «کیم جونگ اون» رهبر این کشور در جریان هشتمین کنگره حزب در ژانویه سال جاری از توسعه این هواپیماها به عنوان "وظیفه مهم" برای کشور یاد کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع نظامی به تارنمای نورث کوریا دیلی گزارش داده است که این آزمایش ها از ۱۰ آوریل /۲۱ فروردین ۱۳۹۹ / طی سه روز در یک مرکز آزمایشی در منطقه بانچیون در شهر گوسونگ استان پیونگان شمالی انجام شده است. محققان، مهندسان و سایر مقامات بخش صنایع و مهمات، آکادمی علوم دفاع ملی و دفتر بازرسی سلاح های وزارت دفاع این آزمایش ها را کنترل کرده اند.

مقامات نظامی قصد داشتند آزمایش را تا ۱۵ آوریل - تولد کیم ایل سونگ - به پایان برسانند ولی در ۱۴ آوریل به کیم اطلاع دادند که آنها "آزمایش های تثبیت کننده تاکتیکی و فنی نهایی هواپیماهای بدون سرنشین را انجام داده اند. کیم نیز در پاسخ از انها قدردانی کرده و گفته است آزمایش های موفقیت آمیز سنگ بنای دیگری برای ارتقا پیشرفت و قدرت ارتش مردمی کره ایجاد می کند.

هواپیماهای بدون سرنشین کره شمالی قادر به "شناسایی دقیق مناطق عمیق در خط مقدم" و امکان حملات دقیق "انتحاری" به نیروهای دشمن هستند.

مقامات کره شمالی می گویند که هواپیماهای بدون سرنشین آنها می توانند تاسیسات مهم نظامی کره جنوبی را شناسایی کرده و حتی به آنها هم حمله کنند. ارتش این کشور قصد دارد تحقیقات در مورد این هواپیماهای بدون سرنشین را ادامه دهد و توسعه آنها را طی پنج سال آینده پیش ببرد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هواپیماهای بدون سرنشین کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۷۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم غریب آبادی، در مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در دو کشور کانادا و سوئد، اظهار داشت: بحث حقوق بشر موضوع مهمی است و دارای ۲ بعد در کشور ما است، یک بُعد حمایت و ارتقای حقوق بشر در داخل کشور است و یک بعد دیگر هم این است که از آنجایی که ما کشوری هستیم که در آماج اتهامات و حملات حقوق بشری از سوی برخی کشورها که ادعای حقوق بشری دارند، قرار داریم؛ از این رو وظیفه داریم وضعیت حقوق بشر را در این کشورها رصد کنیم و ببینیم آیا واقعاً این کشورها صلاحیت صحبت کردن در حوزه حقوق بشر و گزارش تولید کردن و یا اقدامات سیاسی انجام دادن، هستند یا خیر.

وی ادامه داد: از تحولات اکتبر سال گذشته در نوار غزه و جنایات رژیم صهیونیستی، به نظر می رسد رویکرد جامعه بین‌المللی و خود ما نسبت به حقوق بشر باید تغییر کند.

غریب آبادی افزود: ما برای اولین بار به صورت مکتوب تصمیم گرفتیم گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران را تدوین و منتشر کنیم و این گزارش را در نیمه اول امسال به افکار عمومی عرضه می‌کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر بیان کرد: یکی از کارهایی که ما در ستاد حقوق بشر انجام می دهیم، رصد وضعیت حقوق بشر در بعضی از کشورها است که گاهی اوقات از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود که ممکن است بگویند نگاه ژورنالیستی است، ما آمدیم از گزارشات سازمان های حقوق بشری استفاده کردیم و این گزارشات را مبنا قرار دادیم و از هیچ رسانه‌ای استفاده نکرده ایم.

غریب آبادی افزود: رویکرد ما در حقوق بشر تدافعی نیست اما رویکرد فعالانه و تهاجمی داریم و برای این رویکردها برنامه‌ریزی می کنیم و به زودی ظرف یک ماه آینده رویکرد تهاجمی در حقوق بشر را نهایی می کنیم که مبنای دستگاه ها در داخل و خارج کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: این سیاست ابعاد مختلفی دارد قبلاً هم رویکرد تهاجمی داشتیم اما خیلی فعال نبود که امیدواریم تا یک ماه دیگر این رویکرد ابلاغ شود تا پررنگ تر رویکرد تهاجمی پیگیری شود.

غریب آبادی ادامه داد: کتاب هایی از کانادا و سوئد که به عنوان اولین مجموعه منتشر شد، کانادا کشوری است که خود گرفتار نقض حقوق بشر است و حداقل کاری که جمهوری اسلامی می‌تواند بکند این است که کانادا را که مدعی حقوق بشر است را به مردم بشناساند و بگوید که کشوری که خود مدعی حقوق بشر است گرفتار نقص حقوق بشر است. همچنین آنها نگران حقوق بشر نیستند و متاسفانه حقوق بشر تبدیل به یک پدیده سیاسی شده است.

دبیر ستاد حقوث بشر خاطر نشان کرد: اگر حقوق بشر وجود دارد، معاهدات و سازمان حقوق بشری وجود دارد، چرا ما شاهد جنایات حقوق بشری در غزه هستیم و هیچکدام از این سازوکارها موثر نمی‌شود و یک قطعنامه محکومیت جنایات حقوق بشری تصویب نمی‌شود.

کد خبر 6092664

دیگر خبرها

  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی
  • دنبال فوتبال تهاجمی هستیم
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • زهر چشمی که ایران از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند