Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر سعدآبادی عضو هیئت علمی و رئیس مرکز نوآوری دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:  استارتاپ ها معمولاً با طیف وسیعی از چالش‌ها مواجه هستند که یکی از مهم ترین چالش ها در همان ابتدا ارائه ایده است.

او افزود: دربرخی موارد استارتاپت ها ایده نامناسبی را ارائه می‌دهند که نه تنها قابلیت تجاری سازی ندارد بلکه هیچ مشکلی را در جامعه برطرف حل نمی کند و جنبه مثبتی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعدآبادی گفت: نکته ای که در ارائه ایده کمتر به آن توجه می شود تکرار پذیری است در واقع تعداد مشخصی از ایده های ارائه شده تکراری و یا تقلیدی هستند که در چنین شرایطی به محض ورود به بازار به وسیله رقبا از دور رقابت خارج می شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: در مواقعی استارتاپ ها اصرار برای ورود به عرصه ای را دارند که سود بسیار مناسب و خوبی را به همراه دارد اما به دلیل اشباح شدن آن عرضه هیچ موفقیتی در انتظار استارتاپ های تازه کار نخواهد بود. همچنین به استارپ های نوپا شروع کارهای که سرمایه بسیار زیادی را می خواد توصیه نمی شود زیرا امکان هدر رفتن سرمایه شان بسیار زیاد خواهد بود.

او در خصوص مهم ترین و اصلی ترین چالش پیش روی همه استارتاپ ها بیان کرد: تامین مالی از مهم ترین چالش هایی است که همه استارتاپ ها با آن مواجه هستند، در برخی موارد ممکن است یک تیم استارتاپی ایده مناسب را ارائه دهد که قابلیت تجاری سازی هم داشته باشد اما با مشکل تامین مالی مواجه هستند هر چند در چنین شرایطی سازمان‌ها و نهادهایی در بحث تامین مالی به این دسته از استارتاپ ها کمک می کنند اما این نهادها و سازمان ها پاسخ گوی نیاز همه استارتاپ ها نیستند. اما نکته حائز اهمیت این است که متاسفانه استارتاپ ها بحث دانش تخصصی مالی را دست کم می گیرند.

سعدآبادی گفت: چالش بعدی که باید مورد بحث و بررسی قرار بگیرد اعضای تیم و تیم سازی است ممکن است استارتاپ ها تمام شرایط لازم برای شروع کار مانند ایده مناسب و سرمایه را داشته باشند اما دارای تیم مناسبی نباشند چرا که اعضای تیم همگی صرفا در یک حوزه مهارت دارند و مکمل یکدیگر نیستند.

او افزود: مشکل بعدی استارتاپ ها، فروش محصول است که مهم ترین و سرنوشت ساز ترین مرحله است، اکثر استارتاپ ها در فراهم کردن بازارفروش برای محصولشان قابلیت و توانایی مناسب را ندارند و همین امر منجر به نتیجه نرسیدن کارشان خواهد شد.

رئیس مرکز نوآوری دانشگاه شهید بهشتی در نهایت اظهار کرد: قوانین سختگیرانه برای گرفتن مجوز، بیمه و مالیات به شدت از جمله چالش های اصلی استارتاپ ها است.

بیشتر بخوانید

چالش‌های کسب و کار در فضای آنلاین

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان استارتاپ ها پارک های علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی استارتاپ ها مهم ترین چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۷۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشپزی در بیل؛ ایده ای خلاقانه برای پخت غذا در فضای باز (فیلم)



منبع:پیج farzinhv

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز پخت املت غول پیکر توسط آشپز تایپه‌ای (فیلم) طرز پخت سیرابی به شیوه زوج غارنشین افغانی (فیلم) طرز پخت دنده گاو درون پوست روی زغال به روش آشپز آذربایجانی (فیلم)

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت اورونوف برای همراهی پرسپوليس
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • تساوی رم با یوونتوس در شب آرام سردار آزمون
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • آشپزی در بیل؛ ایده ای خلاقانه برای پخت غذا در فضای باز (فیلم)
  • میشل: شکست دادن بارسا جشن گرفتن دارد
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد