Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۲۰ نماینده کنگره آمریکا با امضای قطعنامه ای که در آن ادعاهایی درباره امور داخلی و نقش ایران در منطقه مطرح شده است خواستار تشدید تقابل دولت بایدن با ایران شدند.

به گزارش پایگاه خبری عرب نیوز، مقامات کنگره آمریکا از جو بایدن رئیس جمهور این کشور و شورای امنیت سازمان ملل خواسته اند ایران را برای آن چه سو استفاده از آزادی دیپلماتیک در جهت پشتیبانی از خشونت خوانده شده، پاسخگو بداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۲۲۰ نماینده کنگره قطعنامه ای موسوم به HR ۱۱۸ را امضا کرده اند که از  «خواسته مردم ایران برای داشتن جمهوری دموکراتیک، سکولار و غیر هسته ای ایران» حمایت کرده و در عین حال  «نقض حقوق بشر و تروریسم دولتی» توسط تهران را محکوم می کند.
سازمان جوامع ایرانی های آمریکایی(OIAC) روز سه شنبه،  یک روز قبل از آن که بایدن قرار است در جلسه ی مشترک دولت و کنگره آمریکا سخنرانی کند، میزبان کنفرانسی علنی بود که از این قطعنامه حمایت می کرد.
تام مک کلینتوک، سناتور جمهوری خواه آمریکایی با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران درباره این قطعنامه گفت: HR ۱۱۸ حاوی این پیام فوری به دولت بایدن در ۱۰۰ روز اولش است که کنگره از آن می خواهد حکومت ایران را به خاطر جنایتش علیه ملت آن و حمایت مداوم از تروریسم جهانی پاسخگو بداند.
برد شرمن یکی دیگر از اعضای کنگره با مطرح کردن ادعاهایی مشابه علیه ایران درباره قطعنامه نام برده گفت: HR ۱۱۸ از شورای امنیت سازمان ملل می خواهد با شرکا و متحدان آمریکا برای محکوم کردن نقض حقوق بشر از سوی حکومت ایران همکاری کرده و سازوکاری ایجاد کند که شورای امنیت بتواند توسط آن ناظر نقض حقوق بشر باشد.
جو ویلسون نماینده ای دیگر در کنگره آمریکا گفت که این قطعنامه قطعنامه های قبلی را که تشریح کننده تقابل آمریکا با استقبال از تروریسم توسط ایران در خاورمیانه و سراسر جهان هستند، مورد تاکید قرار داده و تقویت می کند.
تیم بِرکِت نماینده کنگره نیز با ادعای این که  نمی توان در متوقف کردن برنامه تسلیحات هسته ای یا متوقف کردن حمایت از تروریسم به ایران اعتماد کرد، گفت: ایران باید به رفتار خصومت آمیزش را در سراسر جهان و گسترش تنش در یمن، عراق، مشرق و خلیج فارس پایان بدهد. کاملا غیرقابل قبول است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نماینده کنگره کنگره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۷۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی

تحلیل‌گران سیاسی در آمریکا می‌گویند که جنبش اعتراضی دانشجویان در روز‌های گذشته در حمایت از حقوق مردم فلسطین برابر اسرائیل، یک شکاف نسلی در موضوع اسرائیل ایجاد کرده و تمایل جوانان برای به چالش کشیدن سیاستمداران و مدیران دانشگاه‌ها در سراسر آمریکا را بیش از پیش جدی کرده است.

به گفته تحلیل‌گران این شکاف و افکار جوانان آمریکایی در حمایت از فلسطین موجب شده که تیم دموکرات‌ها خطر انتخاب نشدن جو بایدن ۸۱ ساله را به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا در انتخابات پیش رو بیشتر احساس کنند و حتی احزاب مخالف بایدن را نیز با این خطر جدی مواجه کرده است.

«عمر واسو»، استادیار علوم سیاسی دانشگاه کالیفرنیا در این رابطه گفت: ما در حال حاضر شاهد شکاف نسلی در آمریکا هستیم و این موضوع در دراز مدت چالشی برای حزب دموکرات خواهد بود.

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک طی هفته گذشته کارزار همبستگی با فلسطین را ایجاد کرده که از آن زمان تا کنون با بازداشت‌های منظم از سوی مقامات دانشگاه روبه‌رو شده است. هرچند برخورد مقامات دانشگاه کلمبیا با این تظاهرات بیش از حد خشن بوده ولی همچنان اعتراض‌های مشابهی در دانشگاه‌های دیگر این کشور ادامه دارد.

تصاویری از بازداشت خشونت‌آمیز دانشجویان، اساتید و روزنامه‌نگاران توسط افسران پلیس نیز خشم بیشتری بین دانشجویان ایجاد کرده است.

عمده بحث‌های اصلی دانشجویان در تظاهرات خود علیه مسئولان دانشگاه این است که باید نوع و میزان حمایت دانشگاه‌ها از اسرائیل مشخص شود.

کاخ سفید و احزاب طرفدار اسرائیل، دانشجویان را به دامن زدن به یهودستیزی متهم کرده‌اند ولی هیچ کدام از این اتهام زنی‌ها نتوانسته اراده دانشجویان را در کاهش اعتراضات کاهش دهد.

نظرسنجی‌های متعدد نشان می‌دهد که بیشتر شهروندان آمریکایی از آتش‌بس دائمی در غزه حمایت می‌کنند ولی با علم به این موضوع هنوز بایدن حمایت قاطع خود را از اسرائیل حفظ کرده است.

تحلیل‌گران می‌گویند این اصرار بایدن برای ادامه حمایت آمریکا از اسرائیل هزینه بسیاری برای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری خواهد داشت.

دموکرات‌ها در طولانی مدت نمی‌توانند برای مردم آمریکا و به خصوص جوان‌تر‌ها بهانه‌ای برای شرکت در انتخابات داشته باشند و به نظر می‌رسد باید سیاست خود را نسبت به اسرائیل تغییر دهند.

دانشجویان معترض درگیر سیاست حزبی ایالات متحده نیستند. از شعار‌های این چند روز اخیر دانشجویان این‌گونه برمی‌آید که آن‌ها تنها حمایت از فلسطین را جستجو می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران