Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوادی بایگی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  گفت: تولید کمپوست به عنوان یکی از مشاغل خانگی زنان روستایی در برنامه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه قرار گرفته است.

او افزود: آنچه ما در بخش ترویج دنبال می‌کنیم استفاده از تمام قابلیت‌ها و هدایت آن برای بهره گیری از ظرفیت‌های بخش کشاورزی برای رسیدن به توسعه پایدار و تولید محصول سالم با کاهش مصرف سموم و کود شیمیایی با وجود تمام محدودیت‌های آب و خاک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوادی بایگی ادامه داد: پسماند‌های خانگی و کشاورزی با مدیریت صحیح قابلیت بازیابی و بازیافت دارند و در اثر اعمال مدیریت، قابلیت اشتغالزایی و بازگشت به چرخه تولید را دارند.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با بیان اینکه تولید و استفاده از کمپوست به عنوان یکی از راه‌های مدیریت پسماند‌های کشاورزی و خانگی جامعه روستایی مورد توجه این شهرستان است، اظهار کرد: با کمک زنان کشاورز و روستایی می‌توان ضمن استفاده بهینه از فضولات حیوانی، زباله‌ها و پسماند‌های خانگی برای تولید کمپوست، در بالا بردن توان اقتصادی روستائیان نقش عمده‌ای ایفا کرد.

او ادامه داد: تولید کود حاصل از پسماند‌های خانگی به لحاظ بازدهی کوتاه مدت، افق جدیدی را پیش روی شاغلان و سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی قرار داده است. تولید کمپوست با دانش فنی ساده، امکانات بسیار کم و حتی در فضای کوچک نیز قابل اجرا است.

جوادی بایگی عنوان کرد: در این زمینه کارگاه‌های مختلف آموزشی تولید کمپوست ویژه زنان و تسهیل‌گران روستایی به عنوان یکی از مشاغل خانگی توسط مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی برگزار شده و در این کارگاه‌های آموزشی فراگیران به طور خلاصه با نحوه تولید کود کمپوست و فواید آن از قبیل جلوگیری از آلودگی محیط زیست، افزایش مواد آلی خاک، حاصل‌خیزی خاک و ارتقاء توان تولیدی خاک، افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی آشنا شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند در فضای خانه‌ها یا مزرعه، فرآوری بخشی از زباله‌های‌تر خود را انجام دهند و کود تولید کنند، افزود: افراد می‌توانند کمپوست تولید شده را برای پرورش گیاهان آپارتمانی و باغچه‌ای خود به کار برند و یا به بازار عرضه کنند.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کود شیمیایی تولید کمپوست شهرستان سربیشه تولید کمپوست جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۷۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مهرداد فولاد گفت: به دنبال صدور دستور قضایی، اکیپ اجرای احکام‌قضایی شامل واحد حقوقی و گشت ۱۳۱ مدیریت جهاد کشاورزی آمل با همراهی عوامل نیروی انتظامی اقدام به قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز خارج از طرح هادی مصوب در روستای شهنه‌کلا این شهرستان کردند.

او افزود: یک بنای نیمه کاره و ۱۴ مورد تفکیک و دیوارکشی در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ قلع و قمع و ۹۰۰ متر‌مربع زمین کشاورزی آزادسازی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه جهاد کشاورزی با تمام قدرت در راه حفظ بستر تولید محصولات کشاورزی ایستاده است، به مالکین اراضی کشاورزی توصیه کرد بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام به تغییر کاربری اراضی خود نکنند.

دیگر خبرها

  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جنگ علوفه شروع شده است