Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی ناپایدار تا اواسط هفته آتی در غالب مناطق استان اردبیل است.

وی از تداوم فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا در استان اردبیل خبر داد و افزود: امروز ضمن تداوم فعالیت سامانه بارشی شاهد ابرناکی، وزش تندبادهای موقتی، رخداد مه و کاهش دید افقی، کاهش دمای هوا و رگبار باران و رعد و برق در غالب مناطق استان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان به احتمال بارش تگرگ و یا اصابت صاعقه در نواحی مستعد استان اردبیل اشاره کرد و گفت: از صبح روز پنج شنبه تا عصر روز جمعه از شدت ناپایداری‌ها به صورت موقت کاسته شده و به تدریج از اواخر روز جمعه شاهد ورود سامانه جدید بارشی در استان خواهیم بود.

محمدی تصریح کرد: در این مدت با توجه شرایط فصلی و محلی و نیز گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو، در ساعات بعدازظهر و عصرگاهی رگبار پراکنده باران و یا رعد و برق همچنان احتمال می‌رود.

وی از احتمال بارش تگرگ و آب گرفتگی معابر عمومی در اواخر هفته جاری سخن گفت و افزود: از عصر و شب جمعه هفته جاری با ورود سامانه بارشی جدیدی مجدداً بر شدت ناپایداری‌ها افزوده شده و پیش بینی می‌شود این سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده در استان فعال باشد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل به توصیف وضعیت جوی استان در روز جمعه نیز پرداخت و بیان کرد: با نفوذ این سامانه بارشی ابرناک در روز جمعه تندباد موقتی، کاهش محسوس دمای هوا، رگبار باران و رعد و برق، احتمالاً اصابت صاعقه، بارش تگرگ و آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی پیش بینی می‌شود.

محمدی همچنین به کمینه و بیشینه دمای ثبت شده در ۲۴ ساعته گذشته در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: گرم‌ترین نقطه در استان اردبیل در شهرستان پارس آباد با ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر و خنک‌ترین نقطه در شهرستان خلخال با دمای ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

کد خبر 5199997

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل هواشناسی اردبیل بارش باران سیاوش محمدی صاعقه رگبار باران تندباد وقوع سیلاب طغیان رودخانه تگرگ ویروس کرونا شیوع کرونا واکسن کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر گرگان ماه مبارك رمضان انتخابات 1400 بارش باران انتخابات شورای شهر و روستا محدودیت های کرونایی شیراز عکس استانها استان اردبیل سامانه بارشی روز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۷۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی در راه کرمان

فهیمه راستی با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، صاف تا کمی ابری است، گفت: از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از غرب کشور وارد استان می شود و اکثر مناطق استان کرمان را در بر می گیرد.

وی افزود: این سامانه تا آخر هفته در سطح استان کرمان فعال است. 

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: با افزایش ابر، شاهد وقوع ناپایداری های جوی در سطح استان هستیم که این پدیده با رعدوبرق و تند بادهای لحظه ای همراه است.

راستی با اشاره به اینکه با توجه به نوع بارش ها آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست، تصریح کرد: در مناطق مستعد، احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

وی بیان داشت: بیشینه بارش ها روز پنج شنبه در نیمه غربی، ارتفاعات جنوبی و برخی از مناطق شمالی استان کرمان است. 

 کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان افزود: طی این مدت بر سرعت وزش باد افزوده می شود که مناطق شمال غرب، جنوب شرق و برخی مناطق جنوب، درگیر این پدیده جوی می شوند که غلظت غبار در این مناطق دور از انتظار نیست. 

وی گفت: برای روز شنبه از شدت ناپایداری های جوی کاسته می شود.

راستی بیان کرد: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه و لاله زار با دمای ۳ درجه سانتیگراد خنک ترین منطقه استان کرمان به ثبت رسیده است. 

 وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی در استان سمنان صادر شد/ وقوع تندباد در برخی مناطق
  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی
  • هرمزگان آخر هفته بارانی می‌شود
  • باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود
  • استمرار فعالیت سامانه بارشی در لرستان تا روز شنبه
  • آغاز بارندگی‌ها در خوزستان/ اوج بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه است
  • سامانه بارشی در راه کرمان
  • هشدار نارنجی دشت کاشان در پایان هفته
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • نفوذ سامانه بارشی از جمعه در اردبیل