Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@21:42:51 GMT

اشتباه فدراسیون در اعلام فرمول صعود در لیگ قهرمانان +سند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۷۹۰۹

اشتباه فدراسیون در اعلام فرمول صعود در لیگ قهرمانان +سند

فدراسیون فوتبال ایران در ارائه فرمول صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دچار اشتباه شده است.

به گزارش مشرق، سایت فدراسیون فوتبال ایران امروز اقدام به انتشار فرمول صعود تیم های هم امتیاز در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 پرداخت.

طبق اعلام علی دهقانی سانیج، سرپرست دپارتمان مسابقات بین المللی به دنبال این سوالات و ابهامات، در خصوص  نحوه صعود در لیگ قهرمانان آسیا با استناد به ماده ۸ آیین نامه برگزاری مسابقات توضیحات کاملی ارائه داد که به شرح زیر است:

اگر دو یا بیش از دو تیم جهت صعود به مرحله بعد در یک جدول هم امتیاز بودند؛

ابتدا بازی رو در رو محاسبه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس تفاضل گل مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

پس از آن گل زده لحاظ می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به جداول گروه‌های لیگ قهرمانان؛ دربی آسیایی محقق می‌شود؟ +نمودار مرحله بعدی

اگر دو یا بیشتر از دو باشگاه در تمام موارد اشاره شده بالا مساوی باشند؛ بهترین تفاضل گل در بین همه گروه‌ها و سپس بهترین گل زده در بین همه گروه‌ها مد نظر قرار گرفته خواهد شد.

بد نیست بدانید اگر دو باشگاهی که در آخرین مرحله گروهی، حائز شرایط برابر در تمام موارد ذکر شده بودند و در یک مسابقه مستقیم مقابل هم قرار داشتند، ضربات پنالتی تعیین کننده صعود خواهد بود.

در غیر اینصورت محاسبه اخطار و اخراج کمتر لحاظ خواهد شد.

قانون جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم‌های صدرنشین هر گروه به صورت مستقیم به مرحله بعد صعود می‌کنند.

*از آنجا که از بین ۵ تیم دوم گروه‌های مختلف , سه تیم برتر به مرحله بعد صعود می کنند، AFC معیارهای جدیدی ارائه کرده که شرح زیر است: 

۱- امتیازات
۲- تفاضل گل
۳- تعداد گل زده
۴- بازی جوانمردانه (کارت‌های قرمز و زرد)
۵- قرعه کشی

در بالا می توانید مشاهده کنید که در قانون جدید AFC بعد از تساوی امتیازات دو تیم، تفاضل گل در اولین گام ملاک می شود. اما فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده بعد از تساوی امتیازات، بازی رودر رو محاسبه می شود ولی چنین چیزی در قانون AFC وجود ندارد.

دومین اشتباه فدراسیون فوتبال ایران چهارمین گام در صورت تساوی شدن امتیازات، تفاضل گل و گل زده است. طبق اعلام رئیس دپارتمان مسابقات بین المللی فدراسیون ایران AFC در این صورت ضربات پنالتی را ملاک صعود قرار می دهد ولی در آیین نامه لیگ قهرمانان آسیا 2021 چنین گزینه ای نیست بلکه گزینه چهارم بازی جانمردانه(کارت های قرمز و زرد) است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فایل صوتی ظریف فدراسیون فوتبال ایران لیگ قهرمانان آسیا استقلال پرسپولیس تراکتور فولاد خوزستان فدراسیون فوتبال ایران لیگ قهرمانان آسیا مرحله بعد تفاضل گل گل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، در ادامه برگزاری مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی در جزیره کیش تنیسورها برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی هفته نخست بازی ها به مصاف حریفان خود رفتند.

این مسابقات در بخش آقایان با انجام ۱۲ دیدار برگزار شد و در پایان با انجام ۲ راند جدول اصلی تیم های حاضر در نیمه نهایی مشخص شدند.

در بخش آقایان کامبیز درویش نژاد – سامی داوطلب ، مهدی بازگیر – سالار ریاحی ، رسول آراوند – فربد فتاح و فرهاد اهرزاد با شکست حریفان خود به نیمه نهایی رسیدند و در بخش بانوان نیز ساره هژبری -فاطمه سرسنگی ، نیکی ثابتی – نیکو شیرازی فرد، یاسمن حیدری -شیرین سیدیان و نیلوفر گونودی و درنا یگانه به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

این مسابقات امروز با انجام دیدارهای نیمه‌ نهایی و فینال به پایان می رسد.

در بخش بانوان ۱۴ تیم و در بخش آقایان ۳۰ تیم حضور دارند.

این مسابقات از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در زمین های تنیس مارینا و پلاژ بانوان آغاز شده و در حال برگزاری است.

سرداوری این مسابقات در بخش آقایان بر عهده مسیح صلاح سرداور نشان نقره کشورمان است و کسری حجازی مدیریت بازی ها را بر عهده دارد و در بخش بانوان نیز لعیا خیام باشی داور نشان سفید و سمیرا قدسی به عنوان سرداور و مدیر مسابقات حضور دارند.

کد خبر 6090750

دیگر خبرها

  • پیش بازی دورتموند - پاری سن ژرمن؛ نبردی برای غرور
  • صعود بایرلورکوزن به فینال لیگ قهرمانان اروپا با تساوی 1-1 مقابل منچستریونایتد (30 آوریل 2002)
  • صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی 3-2 مقابل لیورپول (30 آوریل، 2008) / فیلم
  • فوتبال از دریچه فان؛ هواداران بارسلونا در هر مرحله از لیگ قهرمانان
  • سخنگوی فدراسیون فوتبال: درخواست حواله خودرو برای قهرمانان فوتسال را پیگیری می کنیم
  • یوسوا کیمیش: رئال مادرید اغلب تیم برتر زمین نیست اما در آخر صعود می‌کند
  • پرونده شمشیربازی ایران با حذف سازنچیان بسته شد
  • صعود اینتر به فینال لیگ قهرمانان اروپا و حذف بارسلونا در نیوکمپ (2010/4/28) / فیلم
  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • سپاهان و تراکتور محکوم به پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس