Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@18:39:41 GMT

۵۱ فقره تصادف سهم دوچرخه‌سواران تهرانی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۷۹۵۵

۵۱ فقره تصادف سهم دوچرخه‌سواران تهرانی

معاون فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت: از میان ۱۶ هزار و ۶٠٠ تصادف جرحی در سال گذشته فقط ۵١ فقره تصادف سهم دوچرخه‌سواران بوده است.

به گزارش ایمنا، در روز ایمنی حمل و نقل مقارن با سه شنبه‌های بدون خودرو، دوچرخه سواران فاقد تجهیزات ایمنی توسط پلیس راهور تهران بزرگ به کلاه ایمنی، دستکش ایمنی و کوله پشتی مخصوص دوچرخه سواری مجهز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ علی همه‌خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام خبر فوق، اظهار کرد: خوشبختانه میزان تصادفات فوتی و جرحی دوچرخه سواران در تهران بسیار ناچیز است و این نشان از آن دارد که دوچرخه سواران ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در مسیرهای مشخص شده توسط شهرداری اقدام به تردد می‌کنند.

سرهنگ همه‌خانی گفت: امروز در بلوار کشاورز تهران به مناسبت روز ایمنی و حمل ونقل در اقدامی فرهنگی و با مشارکت سازمان حمل‌ ونقل و ترافیک شهرداری تهران دوچرخه سواران را به تجهیزات مورد نیاز در حین دوچرخه سواری مجهز کردیم و در این اقدام آموزشی و فرهنگی به دنبال یادآوری استفاده صحیح از این وسیله نقلیه در روز سه شنبه‌های بدون خودرو هستیم.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران، ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد در سال گذشته تنها یک مورد فوتی در خصوص دوچرخه‌سواران گزارش شده است، اما دوچرخه سواران تصادفات جرحی متعددی را تجربه کرده‌اند در واقع از میان ١۶۶٠٠ تصادف جرحی در سال ١٣٩٩ فقط ۵١ فقره تصادف سهم دوچرخه سواران بوده است که بخش عمده‌ای از آن به دلیل همراه نداشتن تجهیزات و البته عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به خصوص تردد در محورهای غیر مجاز رخ داده است.

وی گفت: نباید فراموش کرد که دوچرخه نیز مانند هر وسیله نقلیه دیگر ملزم به رعایت قوانین حین تردد است و با توجه به ایمنی پایین این وسیله توصیه می‌شود دوچرخه سواران جدا از رعایت قوانین با تجهیزات کامل در شهر تردد کنند.

کد خبر 489884

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دوچرخه سواران تهرانی پلیس راهور دوچرخه سواران ایرانی دوچرخه سواری همایش دوچرخه سواری مسیر دوچرخه سواری دوچرخه سواری در تهران تصادف دوچرخه سواران تصادف جرحی کلاه ایمنی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دوچرخه سواران رعایت قوانین پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۷۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از اجرای طرح بزرگ آموزش ایمنی تردد عابران و موتورسواران به مدت دو هفته در ۵۰ روستای استان خبر داد و گفت: اجرای این طرح امروز در روستای لیفشاگرد صومعه‌سرا و نصیر محله شفت آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، غلامعلی نیک‌فهم امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ارائه آموزش‌های ترافیکی به کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ها از جمله برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان است، اظهار کرد: طرح افزایش ایمنی تردد موتورسواران و عابران پیاده در ۵۰ روستای استان گیلان به مدت دو هفته اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح امروز در روستای لیفشاگرد صومعه‌سرا و نصیر محله شفت آغاز شد، افزود: روستاهای شهرستان‌های رشت بخش مرکزی و کوچصفهان، صومعه‌سرا، شفت، آستانه، تالش، بندرانزلی، خمام، لنگرود، و رودسر در طرح آموزش ایمنی تردد عابران و موتورسواران شرکت خواهند داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان کاهش خطرات حین تردد و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار ترافیکی را از اهداف این طرح است، خاطرنشان کرد: سالانه تعداد بسیار زیادی از عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران به علت رعایت نکردن ایمنی عبور و مرور با انجام رفتارهای پرخطر، با معرض خطر قر دادن دیگران، جان خود را در راه‌های برون‌شهری از دست می‌دهند.

نیک‌فهم با اشاره به کاهش آمار تلفات و مصدومان ناشی از وقوع سوانح جاده‌ای تصریح کرد: بر اساس نتایج مثبت گذشته، مرحله جدید از طرح آموزش موتورسواران و عابران پیاده با توجه به اهداف یاد شده در سطح روستاهای استان گیلان اجرایی می‌شود.

کد خبر 748906

دیگر خبرها

  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • وقوع ۵۲۲ فقره تصادف خسارتی در مشهد
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • سوانح رانندگی در مشهد یک کشته و ۶۵ مصدوم بر جای گذاشت
  • سوانح رانندگی در مشهد یک کشته و ۶۵ مصدوم بر جا گذاشت
  • آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند