Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:54:50 GMT

اجرای طرح سرشاخه کاری در۶۰ هکتار از باغات آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۷۹۷۶

اجرای طرح سرشاخه کاری در۶۰ هکتار از باغات آذربایجان غربی

جلال بوتراب در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در راستای اجرای طرح اصلاح و احیای باغات استان پروژه سرشاخه کاری و تعویض تاج درختان توسط مدیریت امور باغبانی در حال اجراست.

وی ادامه داد: این پروژه با بهره گیری از اعتبارات یارانه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه و همچنین اعتبارات یارانه نهال معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی باهدف الگوسازی و ترویج استفاده از ارقام جدید برای افزایش کمیت و کیفیت محصول تولیدی و ارتقای مقاومت به شرایط نامساعد جوی و کاهش مصرف آب در واحد سطح باغات برنامه ریزی و در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوتراب با بیان اینکه این طرح با همکاری ۳ اکیپ عملیاتی در سطح شهرستان‌های ارومیه، مهاباد، اشنویه، سلماس، میاندوآب، نقده، بوکان و شاهین دژ اجرا می‌شود، گفت: استفاده از رقم‌ها و ژنوتیپ های جدید با افزایش میزان باردهی و مقاومت به شرایط نامساعد همراه است.

اجرای طرح اصلاح درختان گردو، پسته، سیب و انگور به عنوان یکی از سیاست‌های بخش کشاورزی در راستای افزایش کیفیت این محصولات، اصلاح و تعویض تاج درختان نامرغوب با ژنوتیپ‌های برتر و پرمحصول، افزایش عملکرد و تولید محصول یکنواخت، آشنایی باغداران با روش‌های پیوند سرشاخه‌کاری درختان نامرغوب، انتقال و آموزش یافته‌های تحقیقاتی به باغداران است.

کد خبر 5200065

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی باغات کشاورزی ویروس کرونا شیوع کرونا واکسن کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر گرگان ماه مبارك رمضان بارش باران انتخابات 1400 محدودیت های کرونایی انتخابات شورای شهر و روستا کمک مومنانه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۷۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سردار جهانبخش در نشست با تشکل‌ها و فعالان حوزه عفاف و حجاب با اشاره به اجرای موفق طرح نور در استان گفت: طرح عفاف وحجاب و برخورد قانونی با ناهنجاری‌های اجتماعی از ۲۵ فروردین آغاز شده و بطور مستمر ادامه خواهد داشت.   فرمانده انتظامی استان وی با بیان اینکه قاطبه مردم به ویژه بانوان استان متدین و مقید به رعایت ارزش‌های اسلامی هستند افزود: از همراهی مردم، دختران و بانوان که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند، قدردانی میکنیم.    حجت الاسلام مومن دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این جلسه بر تداوم اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: اجرای این طرح براساس قانون و وظایف محوله و در راستای پاسخگویی به مطالبه به حق مردم اجرا میشود.

دیگر خبرها

  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است