Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، در جلسه صبح روز چهارشنبه هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، اعضای دولت با اصلاح مصوبه مربوط به برنامه جایگزینی شناورهای سنتی تجاری با ظرفیت کمتر از (۵۰۰) تُن (لنج تجاری) موافقت کردند.

براساس مصوبه هیئت وزیران، ۳۰ درصد از ۵۰ درصد سود بازرگانی وصولی از کالاهای ملوانی ناشی از اجرای این تصویب نامه به عنوان اجرای طرح جایگزین و اسقاط شناورهای سنتی چوبی به حساب مربوط نزد خزانه داری کل کشور واریز می شود تا از محل اعتبارات مصوب مربوط در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۲۰ درصد باقیمانده از ۵۰ درصد سود بازرگانی وصولی از کالای ملوانی ناشی از اجرای تصویب نامه مذکور به عنوان اجرای طرح جایگزین و اشتغال زایی ملوانانی که شغل خود را از دست داده اند و تأمین بیمه آنها به حساب مربوط نزد خزانه داری کل کشور واریز می شود تا از محل اعتبارات مصوب مربوط در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد.

تصویب آیین نامه اجرایی مجوز تهاتر مطالبات و بدهی های سازمان ایدرو 

هیئت وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، آیین نامه اجرایی بند (هـ) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور موضوع تهاتر مطالبات سازمان های گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و همچنین وزارت نفت با بدهی آنها به دولت از طریق شرکت دولتی را به تصویب رساند.

به موجب آیین نامه فوق، سهم هر یک از سازمان‌‌های توسعه ای برای استفاده از تهاتر موضوع این آیین نامه، یک سوم رقم مندرج در ردیف تملک دارایی های مالی مندرج در قانون، ۱۰ هزار میلیارد ریال می باشد. در صورت عدم استفاده از این سهم توسط هر یک از سازمان های توسعه ای تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۰، با تأیید سازمان، سهم آنها توسط سایر سازمان های توسعه ای قابل مصرف است.

لایحه تصویب مقاوله نامه حق تشکل و مذاکره دسته جمعی

هیئت وزیران به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور، لایحه تصویب مقاوله نامه حق تشکل و مذاکره دسته جمعی، مشتمل بر یک مقدمه و ۱۶ ماده را تصویب و اجازه تسلیم اسناد آن را صادر کرد.

بر این اساس، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت اجرای این قانون را بر عهده دارد و مکلف است آیین نامه اجرایی آن را ظرف مدت شش ماه پس از تصویب این قانون، تهیه و برای تصویب به هیئت وزیران تقدیم نماید.

همچنین وزارتخانه مذکور موظف است پیش نویس لوایح مورد نیاز در اجرای این قانون را تهیه و برای تصویب به مراجع ذی ربط تقدیم نماید.

لایحه تصویب اصلاحات ضمائم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها

دولت با پیشنهاد وزارت راه وشهرسازی مبنی بر لایحه تصویب اصلاحات ضمائم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی ازکشتی ها موافقت کرد.

بر این اساس، اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی ها ۱۹۷۳ موضوع قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به تشریفات (پروتکل) ۱۹۷۸ مربوط به کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی ها ۱۹۷۳ و الحاقات و اصلاحات بعدی آن، (مارپل ۷۸/۱۹۷۳)، به تصویب رسید.

هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت دادگستری، لایحه تصویب کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره موافقتنامه های حل و فصل بین المللی ناشی از میانجیگری را به تصویب رساند.

بر این اساس، کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره موافقتنامه های حل و فصل بین المللی ناشی از میانجیگری مشتمل بر یک مقدمه و (۱۶) ماده، تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می شود.

همچنین جمهوری اسلامی ایران طبق جزء (ب) بند (۱) ماده (۸)، کنوانسیون را تنها تا محدوده مورد توافق طرف های موافقتنامه حل و فصل به اعمال کنوانسیون، اجرا می کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دولت سازمان ملل هیئت وزیران رئیس جمهور لایحه تصویب هیئت وزیران آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد:  لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه‌های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزار‌های اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی (اجرای ماده ۶۵ قانون محاسبات عمومی) در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه‌های عمرانی برای استقراض مسئولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سال‌های آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • حداقل حقوق بازنشستگان 35 درصد افزایش یافت
  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد