Web Analytics Made Easy - Statcounter

درآمد تسهیلات اعطایی بانک صادرات ایران طی دوره یک ماهه منتهی به پایان فروردین سال ١٤٠٠ با تمرکز بر عقود مختلف اسلامی از جمله خرید دین، فروش اقساطی و سایر تسهیلات به بیش از ٢٣ هزار میلیارد ریال رسید. این در حالی است که میزان سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری پرداخت شده طی این دوره به ١٨ هزار و ١٨٢ میلیارد ریال بالغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست  به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک با کسب سود بیش از چهار هزار و ٨٢٢ میلیارد ریالی در فروردین سال جاری روند سودآوری ماهانه خود را سرعت بخشید به نحوی که سود به دست آمده در این ماه در مقایسه با فروردین سال گذشته رشد مثبت ١٠٥ درصدی و نسبت به اسفند سال ٩٩ رشدبیش از ٤٩.٥ درصدی را ثبت کرده است. زیان عملیاتی بانک صادرات ایران در فروردین سال ٩٩ بالغ بر ٨١ هزار میلیارد ریال و سود عملیاتی اسفندماه ١٣٩٩ بانک صادرات ایران سه هزار و ٢٢٥ میلیارد ریال بود.

درآمد تسهیلات اعطایی بانک صادرات ایران طی دوره یک ماهه منتهی به پایان فروردین سال ١٤٠٠ با تمرکز بر عقود مختلف اسلامی از جمله خرید دین، فروش اقساطی و سایر تسهیلات به بیش از ٢٣ هزار میلیارد ریال رسید. این در حالی است که میزان سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری پرداخت شده طی این دوره به ١٨ هزار و ١٨٢ میلیارد ریال بالغ شد.

اصلاح ساختار مالی بانک صادرات ایران از سال ٩٧ آغاز شده و با تدوین برنامه‌های مختلف و ایجاد ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جدید، ارائه محصولات متنوع نوین و تلاش برای کاهش مطالبات غیرجاری برای سودآوری تاکنون ادامه یافته است.

دریافت بخشی از مطالبات از دولت در قالب اوراق خزانه اسلامی و سهام ارزنده بورسی طی سال‌های اخیر و تلاش برای جذب منابع ارزان قیمت از طریق ارائه طرح‌های راهگشا برای حمایت از بخش‌های مختلف تولیدی و اقتصادی، ترکیب بهینه منابع و مصارف، وصول مطالبات و افزایش توانمندی‌ها و توسعه زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک از جمله مهمترین راهبردهای بانک صادرات ایران در سال‌های اخیر برای برون‌رفت از زیان بوده است.

مدیرعامل بانک صادرات ایران اخیراً در تبیین برنامه‌های عملیاتی این بانک برای تداوم این روند در سال ١٤٠٠ از اتخاذ رویکردهای نوین به خدمات بانکداری با ایجاد ١١٠ شعبه نوپدید در میان شعب فعلی بانک خبر داده است.

ادامه اصلاح ساختار مالی و سازمانی به منظور توانمند‌تر شدن نیروها و افزایش بهره‌وری ستاد و صف برای روان‌تر انجام شدن کارها و افزایش سهم بازار بانک به بالای ١٠ درصد، برنامه‌ریزی برای افزایش منابع تا ٥١٥ هزار میلیارد تومان و تقویت زنجیره تامین مالی برای پاسخگویی به خدمات مورد نیاز مشتریان از دیگر برنامه‌های بانک صادرات ایران در سال١٤٠٠ عنوان شده است.

همچنین افزایش درآمدهای کارمزدی، افزایش درآمد عملیات ارزی، کاهش بهای تمام شده پول، کار ویژه بر روی مدیریت نقدینگی و رعایت حد مجاز تسهیلات، فروش اموال مازاد، تناسب منابع و مصارف، مدیریت منطقی هزینه‌های عمومی و اداری، عملیات ارزی شعب خارج از کشور و کاهش مطالبات غیرجاری به عنوان اقدامات اساسی به طور جدی در دستور کار بانک صادرات ایران است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بانک صادرات ایران میلیارد ریال هزار میلیارد فروردین سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۸۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین

مجیدرضا حریری رئیس اتاق مشترك ایران و چین گفت: به طور کلی و در سال های گذشته بیش از ۳۳درصد صادرات غیرنفتی به چین داشتیم، بزرگترین بازار كالای صادراتی ما چین است البته تركیب صادراتی ما به همه كشورها بر اساس امار گمرك بیش از ۸۰ درصد كالا بر اساس مواد نفتی و معدنی و خام فروشی است؛ بغیر از صادرات ما به به عراق و افغانستان كه تولیدی بوده است.

حریری تصریح کرد: ۹۱ درصد كالای صادراتی ما به چین از فراورده های نفتی است كه اصولا در تركیب صادرات مشكل داریم. در بازار های بین المللی كیفیت و قیمت اهمیت دارد؛ پسته و زعفران ما از نظر كیفی رقیب ندارد كه بازار دست ایران است.

او با بیان اینكه ۱۸ سال پیش با برگزاری سمینار فرصتها و چالشهای صادرات به چین را بررسی كردیم گفت: حدود ۵سال پیش بر كالاهای ساخته شده با رفع موانع و اشكالات صادرات به چین كارهایی انجام شد تا با گرفتن مجوزها میگو و ماهی، انجیر، سیب و مركبات، فرش و صنایع دستی،سفال همدان، لبنیات، پای مرغ و زعفران بعنوان كالای غذایی صادرات انجام شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: میزان صادرات کشورمان به چین در طول یکسال اخیر ۹۰ درصد محصولات خام پتروشیمی و معدنی بوده كه در سال های اخیر با پیدا كردن بازارهای متنوع در این كشور به سمت صادرات غیرنفتی پیش رفته ایم.

رئیس اتاق مشترك ایران و چین لیست كالای صادراتی ایران به چین را بسیار متنوع دانست و بیان داشت: سال گذشته ماشین الات الیاف نانو و هایتك به چین صادر كردیم و درصدد پیداكردن بازاری برای اقلام جدیدی مثل آبمیوه ها، كفش دست سوز و شیرینی و شكلات، در حوزه ظروف آشپرخانه پلیمری كه تولیدات به روزی هم داریم، فروش پوشاك مردانه با برندهای معتبر متمركز شده ایم.

وی اظهار امیدواری كرد: همه كالاهای تولید كشور كه در فرایند تولید میزان ارز آن كمتر از ۲۵ درصد هزینه كالا را داشته باشد و میزان رقابت بزرگی در بازار خواهد داشت را برای صادرات آماده كنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • آخرین تلاش‌های دلار تلگرامی برای حفظ حمایت ۶۰
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ ماه
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ماه
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳