Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:41:00 GMT

پیشنهاد زلنسکی برای دیدار با پوتین در واتیکان

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۸۴۳۳

پیشنهاد زلنسکی برای دیدار با پوتین در واتیکان

به گزارش ایرنا، زلنسکی در گفت و گو با روزنامه ایتالیایی «لارپوبلیکا» که روز چهارشنبه در پایگاه اینترنتی دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری اوکراین منتشر شد، گفت: واتیکان مکان ایده آلی برای گفت و گو درباره صلح است. 

وی افزود: علاوه بر آن واتیکان به گونه ای رفتار می کند که طرف ذینفع در مناقشه اوکراین محسوب نمی شود و منافع نظامی، سیاسی یا اقتصادی (در این مساله) ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 رئیس جمهوری اوکراین در مورد برگزاری دیدار خود با پوتین در واتیکان خاطر نشان کرد: به احتمال زیاد واتیکان از بسیاری جهات مکان مناسبی برای برگزاری این دیدار است و واقعا مکان ایده آلی برای گفت و گو درباره صلح است. 

 پیش از این ولادیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین به پوتین پیشنهاد دیدار در منطقه مورد مناقشه دونباس در شرق اوکراین را داده بود.

رئیس جمهوری روسیه در واکنش به دعوت همتای اوکراینی خود برای دیدار در منطقه مورد مناقشه دونباس در شرق اوکراین، از وی برای دیدار در مسکو دعوت کرد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه هفته گذشته در دیدار با الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس در کاخ کرملین پیشنهاد دیدار با زلنسکی را مطرح کرد و گفت: اگر رئیس جمهوری اوکراین می‌خواهد روابط با روسیه را احیا کند، آماده‌ام در هر فرصت مناسب با او در مسکو دیدار کنم.  

وی افزود: دولت اوکراین در سال‌های اخیر اقدامات بسیار زیادی را برای نابودی روابط با روسیه بکار گرفته است.  

پوتین به مسائلی که دولت اوکراین بوجود آورده است از جمله اقداماتی علیه زبان روسی در این کشور و سیاست‌های خصمانه علیه کلیسای ارتدوکس روس اشاره کرد.

وی اظهار داشت: اگر مقام‌های اوکراینی می‌خواهند در مورد مناقشه در منطقه دونباس گفت و گو کنند باید با سران جمهوری‌های (خودخوانده) دونتسک و لوگانسک وارد مذاکره شوند و پس از آن با روسیه گفت و گو کنند.

اوکراین این پیشنهاد پوتین را برای دیدار زلنسکی با وی در مسکو  رد کرد.

تنش‌ها در دونباس میان جدایی طلبان و دولت اوکراین از ماه گذشته اوج گرفته است.

زلنسکی به تازگی طی یک مکالمه تلفنی با دبیرکل ناتو ینس استولتنبرگ گفت که تنها با ورود اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌توان به درگیری در دونباس پایان داد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در مورد این اظهارات رییس جمهوری اوکراین در مورد پیوستن به ناتو واکنش نشان داد و بیان کرد: پیوستن این کشور به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) تنها اوضاع این کشور را وخیم‌تر می‌کند.

برچسب‌ها اوکراین ولادیمیر پوتین واتیکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین ولادیمیر پوتین واتیکان اوکراین ولادیمیر پوتین واتیکان اخبار کنکور جمهوری اوکراین رئیس جمهوری برای دیدار گفت و گو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۸۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، براساس اعلام وزارت کشور روسیه، نام آرسن آواکوف، وزیر کشور پیشین دولت ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب قرار گرفته است.

پیشتر سرویس نظارت مالی فدرال روسیه نام آواکوف را در فهرست تروریستی و افراطیون قرار داده بود. وزارت کشور روسیه هیچ جزئیاتی را درباره اینکه این فرد ذیل چه ماده‌ای در فهرست تحت تعقیب قرار گرفته است، ارائه نکرد.

کمیته تحقیقات روسیه در سال ۲۰۱۸ با طرح اتهام ممانعت از بهره‌مندی شهروندان روسیه از حق رای در انتخابات ریاست جمهوری، پرونده کیفری را علیه آواکوف تشکیل داد.

براساس اعلام بازرسان پرونده، آواکوف در آن برهه به مقامات وزارت کشور اوکراین که مسئولیت تامین امنیت نهادهای دیپلماتیک روسیه در کی‌یف، خارکیف، اودسا و لویو را برعهده داشتند، دستور داده بود تا از ورود روس‌ها به شعبه‌های اخذ رای خودداری کنند. آواکوف از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ وزیر کشور اوکراین بود.

کد خبر 6098015

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • زلنسکی: پرچم اوکراین بر شانه خداوند است!
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت