Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی مشروح با خبرنگار مهر، در واکنش به برخی خبرها مبنی بر احتمال تعلیق تحریم‌ها به جای لغو تحریم‌ها در مذاکرات وین، گفت: آمریکا با تعلیق تحریم‌ها عملاً می‌خواهد فرمان تصمیمات آتی در برجام را در دست بگیرد. به عبارت دیگر آمریکایی‌ها در آینده زمان و شرایط تمدید تعلیق تحریم‌ها را تعیین می‌کنند و عملاً مشخص نیست تعلیق تحریم‌ها در هر دوره زمانی استمرار پیدا می‌کند یا خیر و آیا ابزارهای فشار به جز موضوعات هسته‌ای در دستور کار آمریکا در دوره‌های مختلف قرار خواهد گرفت یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها نشان دادند نسبت به جمهوری اسلامی ایران با بهانه‌های مختلف با رویکرد خصمانه برخورد می‌کنند و با بهانه‌های واهی تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را گسترش می‌دهند.

پورابراهیمی تاکید کرد: هر گونه توافق با آمریکایی‌ها که به جای رفع تحریم‌ها موجب تعلیق تحریم‌ها شود ابزاری در دست دشمن برای مدیریت مذاکرات آتی است که قطعاً زیر پا گذاشتن منافع ملی می‌باشد.

تعلیق تحریم‌ها، امکان تصمیم گیری بلند مدت در اقتصاد کشور را از بین می‌برد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: وقتی صحبت از تعلیق تحریم‌ها می‌شود اساساً امکان تصمیم گیری در اقتصاد کشور از بین می‌رود. به عبارت دیگر فعال بخش اقتصادی و خصوصی برای تصمیم گیری جهت سرمایه گذاری باید یک روند بلندمدت را در نظر بگیرد. اینکه به مدت سه ماه محدودیت‌های بانک مرکزی در سطح مشخصی برداشته شود، نگاه بلند مدت به بخش خصوصی نسبت به وضعیت اقتصادی کشور نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: نگه داشتن کشور در شرایطی که نه می‌تواند برنامه ریزی بلند مدت کند و نه تصمیم کوتاه مدت بگیرد موجب می‌شود اقتصاد ایران تبدیل به اقتصاد غیرراهبردی شود که فقط قادر به اتخاذ تصمیمات کوتاه مدت و مقطعی است و دیگر امکان تدوین و تصویب تصمیمات بلند مدت وجود ندارد. در حال حاضر مجلس در حال تدوین برنامه هفتم توسعه است که در صورت تعلیق تحریم‌ها تصویب چنین برنامه‌ای هیچ فایده‌ای ندارد.

پورابراهیمی اظهار داشت: در صورتی که جمهوری اسلامی ایران تعلیق تحریم‌ها را به جای لغو تحریم‌ها بپذیرد کل اقتصاد کشور با تصمیمات کوتاه مدت گره می‌خورد و امکان تصمیم گیری راهبردی و بلندمدت وجود ندارد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در برجام تعهد کردند که تحریم‌ها علیه ایران لغو شود و هیچ جا واژه تعلیق به کار برده نشده است. اگر مذاکره کنندگان در موضوع مذاکره نسبت به این مهم کوتاهی کنند و منافع ملی را زیر سوال ببرند طبیعتاً دست آمریکایی‌ها برای زیاده خواهی بعدی در رابطه با مذاکرات هسته‌ای باز خواهد شد.

آمریکایی‌ها به دنبال تغییر مفاد برجام هستند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آمریکایی‌ها به دنبال تغییر مفاد برجام که تعهدات قطعی آنها بوده است، هستند. اگر جمهوری اسلامی فقط یک بند از تغییرات برجام را بپذیرد، فروپاشی توافق برجام در خصوص توافق طرفین مبنی بر لغو تحریم‌ها آغاز می‌شود و این به ضرر ایران است زیرا جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرده اما طرف آمریکایی به تعهدات خود عمل نکرده است.

با تعلیق تحریم‌ها در مذاکرات مقابل دشمنان بی سلاح خواهیم شد

پورابراهیمی با بیان اینکه آمریکا از این ابزار برای فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهد کرد گفت: در حال حاضر ایران در دنیا اعلام می‌کند که ما به تعهدات برجامی خود عمل کرده‌ایم اما آمریکا به تعهدات خود عمل نکرده است و لغو تعهدات خود را طبق قانون در دستور کار قرار می‌دهد اما در حالت تعلیق تحریم‌ها ابزار قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در وادار کردن دشمن از دست ایران خارج می‌شود و ایران در مذاکرات مقابل دشمنان بی سلاح خواهد بود. چنین توافقی زیر سوال بردن منافع ملی است.

وی تصریح کرد: مجلس عملکرد دولت در مذاکرات را زیر نظر دارد، دولت نمی‌تواند خارج از تعهدات برجامی، تعهد جدیدی را بپذیرد یا تغییر تعهدات طرف مقابل را بپذیرد.

ظریف باید پاسخگوی کمیسیون اقتصادی باشد

نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه کل مذاکرات مربوط به لغو تحریم‌های هسته‌ای است، ادامه داد: وزیر امور خارجه برای ارائه توضیحات در خصوص مذاکرات وین به کمیسیون اقتصادی دعوت خواهد شد.

وی ادامه داد: کمیسیون اقتصادی ذره‌ای از منافع ملی در لغو کامل تحریم‌های اقتصادی کوتاه نخواهد آمد، در صورت هر گونه اقدام مغایر با تعهدات طرف مقابل در لغو تحریم‌های اقتصادی برای حل مشکلات کشور، وزیر امور خارجه باید پاسخگو باشد.

 

 

 

منبع: فردا

کلیدواژه: آمریکا پور ابراهیمی تغییر برجام جمهوری اسلامی ایران کمیسیون اقتصادی تعلیق تحریم ها لغو تحریم ها آمریکایی ها تصمیم گیری تعهدات خود منافع ملی بلند مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، 

متن پیام دکتر ابراهیمی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

چهاردهم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس بانک سپه آغاز فصلی نو در سپهر اقتصادی کشور و نوید‌بخش خودباوری و اتکاء به سرمایه‌های مادی و معنوی فرزندان این مرز و بوم است. نخستین و بزرگترین بانک کشور با گذر از نزدیک یک قرن تلاش و خدمت صادقانه، در نودونهمین سالروز تاسیس خود همچون درختی تناور ریشه در اعتماد عموم مردم و مشتریان گرانقدر خود دارد و نام، آوازه، قدمت، اعتبار، موفقیت‌ها و دستاوردهای آن بر بلندای نظام پولی و مالی کشور می درخشد.

بی‌تردید دوام و قوام بانک سپه بر همت بلند و اراده راسخ مدیران و کارکنان خدوم این بانک استوار شده و طی نود و نه سال فعالیت، به پشتوانه سرمایه بزرگ انسانی خود، با عبور از حوادث گوناگون و امواج پرتلاطمی همچون جنگ، تحریم، تنگناهای اقتصادی و سنگ‌اندازی‌های بدخواهان این ملک و مملکت، توانسته است سربلند و پرقدرت به مسیر خود ادامه دهد و بر قله‌های رفیع پیشرفت و افتخار بایستد.

خدمت به مردم، کسب دستاوردهای مختلف در شبکه بانکی کشور و تلاش برای شکوفایی اقتصادی و خودکفایی میهن عزیزمان، مدال افتخار و مایه مباهات بانک بزرگ و با اصالت سپه است؛ بانکی که امروز با نقش‌آفرینی در اقتصاد ایران اسلامی، پشتیبانی از اَبرپروژه‌های کلان ملی و حمایت از اقشار مختلف مردم، سرمایه‌ای بی‌بدیل برای کشور محسوب می‌شود.

اینک در نود و نهمین سالروز تاسیس بانک سپه، یاد، نام و اقدامات ارزشمند پیشکسوتان بانک به ویژه شهدای والامقام آن را گرامی می داریم و در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، هم پیمان می‌شویم که همه توان و تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار گیریم و از هیچ اقدامی در مسیر رشد، شکوفایی اقتصادی، خدمت به عموم هموطنان و عزت و سربلندی کشور دریغ نورزیم.
اینجانب فرارسیدن چهاردهم اردیبهشت ماه، سالروز تأسیس نخستین بانک ایرانی را به همه مدیران، کارکنان پرتلاش و مشتریان عزیز تبریک و شاد‌باش عرض می‌کنم و با تقدیر از تلاش‌های ارزنده شما گرامیان، سربلندی، توفیقات روزافزون و بهروزی بانک بزرگ سپه و کارکنان خدوم آن را از پیشگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

آیت اله ابراهیمی - مدیرعامل بانک سپه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران برخی نهادها و اشخاص آمریکایی و انگلیسی را تحریم کرد + اسامی
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند
  • ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم