Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@20:00:16 GMT

سند تحول قضایی نگاه ویژه ای به ثبت اسناد و املاک دارد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۸۵۹۵

سند تحول قضایی نگاه ویژه ای به ثبت اسناد و املاک دارد

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه سند تحول قضایی نگاه ویژه ای به ثبت اسناد و املاک دارد، گفت: حمایت از حقوق مالکیت اشخاص در ماموریت هفتم سند تحول قضایی باید توسط ثبت اسناد و املاک مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» امروز (۸ اردیبهشت) در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی اظهار کرد: قوه قضاییه در نظام اسلامی وظایف بسیار مهم و سنگینی دارد و این وظایف هم در قانون اساسی جمهوری اسلامی بر آن تاکید شده و هم در اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه انجام این وظایف و رسالت‌ها در قوه قضاییه تقسیم شده است، ادامه داد: سازمان ثبت اسناد و املاک، وظایف مهمی در تثبیت حقوق و تثبیت مالکیت‌ها و صدور اسناد دارد که اگر این سازمان به خوبی وظایف خود را انجام دهد به بقیه سازمان‌ها و ادارات کمک می کند تا بهتر به وظایف خود عمل کنند.

 

وی با اشاره به اینکه قوه قضاییه می‌تواند بهترین بهره‌برداری را از خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک در پیشگیری از وقوع اختلافات و ایجاد پرونده‌‎های قضایی انجام دهد، افزود: ثبت اسناد و املاک بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد و اکنون خدمات ارزشمندی را با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و هوشمندسازی همگام با قوه قضاییه ارائه می دهد.

 

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: در سند تحول قضایی نیز نگاه ویژه ای به ثبت اسناد و املاک شده و وظایف مهمی بر عهده این سازمان قرار داده است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه حمایت از حقوق مالکیت اشخاص در ماموریت هفتم سند تحول قضایی باید توسط ثبت اسناد و املاک مدیریت شود، گفت: چالش‌هایی در سند تحول قضایی یادآوری شده که یکی تزلزل مالکیت اموال غیر منقول است.

 

وی در پایان به ضعف در صیانت از حقوق در اجرای ثبت اشاره کرد و بیان داشت: در زمینه حدنگاری و کاداستر تحول بزرگی در کشور به وجود آمده و در استان نیز توفیقات خوبی داشتیم که امیدواریم ادامه پیدا کند.

 

«غلامرضا شهریاری» مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی هم در این آیین اظهار کرد: خوشحالم در این استان با کمبود کارمند توانستیم در بسیاری از شاخص‌ها استان اول به خصوص در حوزه صدور اسناد باشیم.

 

وی ادامه داد: در موضوع پرونده‌های اجرایی از ابتدای سال قبل تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ پرونده با رشد ۱۷۷ درصد ثبت شده است.

 

شهریاری افزود: در مدت یاد شده ۲ واحد ثبتی به بهره‌برداری رسید و بودجه تملک دارایی استان از ۶۰۰‌ میلیون تومان به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

 

گفتنی است: در این آیین با حضور معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور،  «محمد محمدزاده» به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی معرفی و از خدمات «غلامرضا شهریاری» قدردانی شد.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: سند تحول قضایی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ثبت اسناد و املاک ثبت اسناد و املاک سند تحول قضایی خراسان جنوبی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۸۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بزرگمهر ظهر شنبه در نشست شورای قضائی و حفظ حقوق بیت المال در بوشهر گفت: وظایف و مأموریت اداره کل ثبت اسناد و املاک بر اساس قانون اساسی و قانون حد نگار تعیین و تکلیف شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: سیاست‌های ابلاغی و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اجرای کامل حدنگاری است.

بزرگمهر افزود: هویت دار کردن همه اراضی برای جلوگیری از زمین خواری و هرگونه فساد در این زمینه، الزام بر تنظیم اسناد رسمی از دیگر وظایف اداره ثبت اسناد و املاک است.

صدور ۹۹ درصد اراضی منابع طبیعی

وی ادامه داد: در زمینه منابع طبیعی حدود ۹۹.۵ درصد اراضی ملی با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سند دار شده است که ۱۵ هزار هکتار اراضی باقیمانده در مرحله فرآیند برای صدر سند است.

بزرگمهر در خصوص رفع تداخلات بیان کرد: ۴۹۸ پلاک مشمول رفع تداخلات داریم که تاکنون ۲۳۰ پلاک تثبیت شده است و مابقی در دستور کار است که شهرستان‌ها باید بر اساس برنامه ابلاغی هر هفته ۲ پلاک برای رفع تداخل در دستور کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه رفع تداخل به نفع مردم و دولت است، تصریح کرد: ۷۶ درصد اراضی کشاورزی سنددار شده است و اگر بتوانیم اراضی کشاورزی را سنددار کنیم هم از خرد شدن اراضی و هم از تهدید و به خطر افتادن امنیت غذایی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089912

دیگر خبرها

  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد
  • صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری