Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:16:29 GMT

تدوین «برنامه اقدام ملی حفاظت از محیط زیست دریایی»

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۸۷۰۹

تدوین «برنامه اقدام ملی حفاظت از محیط زیست دریایی»

رییس سازمان حفاظت محیط زیست روز ملی خلیج فارس را با تاکید بر اقدامات محیط زیستی برای حفظ اکوسیستم این دریای ارزشمند گرامی داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، روز ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس است. به همین مناسبت عیسی کلانتری در پیام خود با تاکید بر اهمیت دریای فارس از لحاظ محیط زیستی، این روز را گرامی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن پیام به شرح زیر است: «روز دهم  اردیبهشت هر سال به نام پهنه دریایی خلیج فارس زمین نام‌گذاری شده است؛ روز « خلیج فارس»  نامی است که هویت و همبستگی سرزمین کهن ما را تا همیشه با خود همراه دارد.

خلیج فارس از اکوسیستم ویژه ، مهم و ارزشمندی در جهان برخوردار است. هرچند این پهنه ارزشمند بسیار شکننده است و آلاینده ها همراه با تغییرات  اقلیمی می تواند آسیب جدی به آن وارد سازد همچنین بستر دریا محل میدان های نفتی و گازی،و تردد شناورها و نفتکش ها قرار دارد که در کنار پساب های آب شیرین کن ها، پساب های صنعتی و شهری، تهدیدی برای اکوسیستم دریای فارس محسوب می شود که آسیب آن ها گاهی جبران ناپذیر است.

سازمان حفاظت محیط زیست به نگهداری و حراست از محیط زیست خلیج فارس متعهد است و برای حفاظت از این موهبت بی‌همتا در حال تدوین «برنامه اقدام ملی حفاظت از محیط زیست دریایی» در برنامه هفتم توسعه است؛ هدفی بزرگ که آرزو می‌کنم با یاری تمام افراد و دستگاه‌های ذی ربط و ذی نفع  کشور تحقق یابد.

اینجانب روز ملی خلیج فارس را به ایرانیان، همکاران سربلندم در سازمان محیط زیست، ساحل نشینان  و همسایگان گرامی در حاشیه خلیج همیشه فارس تبریک و خجسته باد می گویم. باشد که همه با هم  در حفظ و حراست از این گنجینه تاریخی و طبیعی، هم‌آهنگ و همنوا باشیم.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان محیط زیست ایران روز ملی خلیج فارس عیسی کلانتری محیط زیست خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۸۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان

ایسنا/هرمزگان کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز در پاره‌ای از نقاط هرمزگان ناپایداری وضع جوی و دریایی پیش‌بینی می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد گفت: امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت ماه) در پاره‌ای از مناطق غربی و شمالی، ارتفاعات و با احتمال کمتر برخی مناطق مرکزی، شرقی و دریایی هرمزگان، رگبار پراکنده باران و رعد و برق با احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در ارتفاعات بویژه در غرب و شمال استان خودداری شود.

حمزه نژاد گفت: امروز خلیج فارس با وزش بادهای جنوب شرقی و تنگه هرمز با وزش بادهای جنوب غربی نسبتا مواج خواهد شد.

وی افزود: در پاره‌ای از نقاط بویژه در خلیج فارس احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای همراه با رگبار باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: بعدازظهر فردا با افزایش بادهای جنوب غربی، شمال غربی دریا نسبتا مواج خواهد شد.

حمزه نژاد خاطرنشان کرد: سرعت باد در تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج فارس در برخی از ساعات به بیش از ۳۶ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

وی گفت: توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناورها در نظر گرفته شود.

حمزه نژاد گفت: از لحاظ دمایی از امروز تا اواسط هفته روند افزایشی دما خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان حقیقت دارد | سلاجقه: برای مسدود کردن انحراف آب با طالبان گفت‌وگو می‌ کنیم | طالبان آب شیرین را تلخاب می کند!
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان