Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناتو ضمن استقبال از کاهش تنش‌ها در مرز اوکراین به دنبال عقب‌نشینی نیروهای روسیه، از مسکو خواست در مسیر گفتگوهای سیاسی با ‌کی‌یف گام بردارد.

به گزارش برنا،  به نقل از خبرگزاری تاس، "ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو پس از دیدار با "ادوارد هگر" نخست‌وزیر اسلواکی از کاهش تنش‌ها در مرز روسیه- اوکراین به دنبال خروج نیروهای روس از مناطق اطراف این مرز استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاهد کاهش تنش‌ها در مرز روسیه- اوکراین بوده‌ایم که از آن استقبال می کنیم. در عین حال ما همچنان به دقت نظاره‌گر اوضاع خواهیم بود.

استولتنبرگ تصریح کرد که ناتو پیشتر نسبت به تحولات اخیر در مرز اوکراین نگران بود.

این مقام ارشد ناتو همچنین قول داد که این سازمان به حمایت‌های مختلف‌ از کی‌یف ادامه خواهد داد.

استولتنبرگ افزود: هم‌پیمانان ناتو همچنان به کمک به اوکراین برای اجرای اصلاحات، مدرن سازی امور دفاعی و بهبود جایگاه نهادهای امنیتی‌اش ادامه خواهند داد.

دبیرکل ناتو در ادامه خاطر نشان کرد که این نهاد از مسکو انتظار دارد به تمامی تحرکات نظامی‌اش در اطراف اوکراین پایان دهد و به فرایند سیاسی بپیوندد.

وی افزود: ما از مسکو انتظار داریم تا با حُس‌نیت در فرایند سیاسی قرار بگیرد چون تنها از طریق مذاکره می‌توان راه‌حل سیاسی پایدار برای مناقشه اوکراین- روسیه یافت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روسیه ناتو اوکراین کاهش تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه

مقام‌های روسیه اعلام کردند اوکراین به چند منطقه در روسیه در ساعات پایانی شب گذشته حمله پهپادی داشت و رسانه‌های روسی نیز گزارش کردند که آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در نزدیکی مسکو رویت شده است.

به گزارش ایسنا، «پاول مالکوف» فرماندار منطقه «ریازان» هم‌مرز با مناطق شمال غربی مسکو گفت در این حملات پهپادی کسی زخمی نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانال تلگرامی «Baza» روسیه نیز که با سرویس‌های امنیتی این کشور همکاری دارد گزارش کرد که این حمله به پالایشگاه نفت رایازان بوده است.

این پالایشگاه که به شرکت روس‌نفت روسیه تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود حدود ۵.۸ درصد از نفت خام این کشور را پالایش می‌کند و هدف مکرر حملات هوایی اوکراین است.

فرمانداران مناطق «کرسک» و «ورونژ» در جنوب غرب روسیه هم‌مرز با اوکراین هم گزارش حملات پهپادی را در اراضی خود داده و گفتند این حملات زخمی یا خساراتی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تاثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت‌های خود افشا می‌کند.

مقامات کی‌یف مدعی‌اند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش‌های جنگی مسکو را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • سفر غافلگیر کننده دبیر کل ناتو به اوکراین
  • حضور سرزده دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح