Web Analytics Made Easy - Statcounter

فایل صوتی منتشر شده از ظریف/ روابط ایران با کشور های عربی/ انتخابات ۱۴۰۰ از موضوعات خبرساز و پربازدید امروز سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا،‌ حواشی مربوط به فایل صوتی منتشر شده از محمدجواد ظریف امروز هم از موضوعات خبر ساز بود.

وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار دل‌نوشته‌ای در یک مطلب اینستاگرامی به جنجال های اخیر در مورد فایل صوتی منتشر شده از وی و نوع تعاملش با سردار شهید قاسم سلیمانی واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف در این پست به همراه انتشار ویدیویی از حضورش در محل شهادت سردار سلیمانی در فرودگاه بغداد نوشت: تقلیل بحث نظری در خصوص ارتباط دو بال قدرت خارجی جمهوری اسلامی ایران، یعنی دیپلماسی و میدان، به مثابه بهانه‌ای برای دوگانه سازی میان نظامیان سرافراز و دیپلمات‌های غیور که هر دو برای عزت و سربلندی ایران عزیز می‌کوشند، نه تنها کوته اندیشانه بلکه در تقابل کامل با نگرش این دانشجوی روابط بین‌الملل است که میدان و دیپلماسی را مقوم و مکمل می‌داند.

رئیس جمهور هم در جلسه هیأت دولت با اشاره به انتشار این فایل گفت: امروز در جامعه ما دشمنان هر روز داستانی می سرایند و می خواهند وحدت جامعه ما را بهم بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه میدان و دیپلماسی دو بازو هستند که یک هدف را دنبال می کنند، تاکید کرد: میدان و دیپلماسی دو صحنه مقابل هم نیستند و اگر کسی فکر می کند که فقط یکی از آن ها باید پیروز شود حرف دقیقی نمی زند.

در همین رابطه علی پیمانی، کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی با عنوان سردار دیپلماسی و سردار میدان؛ دو مدافع سرسخت منافع کشور،‌نوشت: آنچه این روزها در اطراف ماجرای فایل صوتی منتشر شده از دکتر ظریف می گذرد، از کاستی های اخلاقی نگران کننده ای حکایت دارد. بیایید برای یک لحظه تصور کنیم شهید سلیمانی اکنون در میان ما بودند. طبیعی است که نه ایشان در همه موارد با دکتر ظریف موافق بوده باشند و نه برعکس آن. می توان انتظار داشت که هر دو بزرگوار در گفتگوها و جلسات حتی نسبت به هم منتقد باشند. اما اخلاق و مدارا نسبت به نظرات یکدیگر، آنهم در جایی که ماموریتی مهم در پاسداشت منافع انقلاب و نظام اسلامی در میان باشد، هیچگاه آنها را از هم دور نکرد.

همچنین وزیر امور خارجه آمریکا به مباحث مطرح شده در بخشی از این فایل صوتی پیرامون انتقال اطلاعات محرمانه نظامی رژیم صهیونیستی توسط جان کری به وزیر امور خارجه ایران واکنش نشان داد.

آنتونی بلینکن این ادعا را رد کرد و گفت: کاملا مزخرف است. واقعا تاسف بار است که برخی تلاش می کنند با این موضوع سیاسی کاری کنند. 

درحالی، جان کری و دولت بایدن انتقال این اطلاعات را به مقامات ایرانی از طریق وزیر امور خارجه ایران رد کرده اند که اعضای حزب جمهوری خواه آمریکا خواستار تحقیق در این باره و استعفای کری شده اند. 

روابط ایران با کشور های عربی و تلاش‌ها برای بهبود آن از دیگر موضوعات پربازدید امروز بود.

در همین رابطه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با اشاره به برنامه هسته‌ای، موشکی و "اقدامات نیابتی ایران" تاکید کرد که عربستان خواهان روابط خوب با ایران است و مشکل ما با رفتار منفی ایران است.

فواد حسین،‌ وزیر خارجه عراق در پی سفر محمد جواد ظریف به این کشور از تلاش عراق برای نزدیکی دیدگاه‌های ایران و کشورهای عربی خلیج فارس خبر داد.

همچنین سفیر ایران در عمان در آستانه سفر محمد جواد ظریف به عمان در توییتی با تاکید بر اینکه روابط ایران و عمان بر مدار دوستی و خردمندی است، به فردایی بهتر برای صلح و ‌امنیت، همکاری و توسعه در منطقه ابراز امیدواری کرد.

سفیر ایران در دوحه نیز با" احمد عبدالله الجمال" رئیس کل گمرک قطر دیدار و رایزنی کرد از تلاش برای حل برخی از مشکلات توسعه تجارت بین تهران و دوحه خبر داد.

به گزارش ایسنا،‌ انتخابات ۱۴۰۰ و ارزیابی‌ها از نامزدهای انتخاباتی و چگونگی حضور و مشارکت مردم از دیگر موضوعات پرخبر امروز بود.

فریدون عباسی در نشست خبری با اصحاب رسانه کاندیداتوری خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. 

وی هم اکنون رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بوده و در کارنامه خود سابقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در دولت احمدی نژاد را دارد. وی اکنون نماینده مردم کازرون در مجلس یازدهم است.

همچنین رییس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان طی بیانیه‌ای برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

قدرتعلی حشمتیان با اشاره به برنامه‌های خود برای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: تصمیم گرفتم بیایم تا فساد را ریشه کن کنم و شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی عینیت یابد و ایران را سربلند و ایرانی را در سراسر گیتی سربلندتر کنم.

علی خضریان،‌ عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی هم به بیان توضیحاتی از روند فعالیت‌های انتخاباتی جبهه پایداری پرداخت.

وی با اشاره به دیدار، جلسات و گفت وگوی جبهه پایداری با تعدادی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری و یا افراد دارای نقش موثر در انتخابات گفت: در این راستا ما با آقایان رئیسی، نیکزاد، رستم قاسمی، محسن رضایی، موحدی کرمانی، صدیقی، جلیلی، مصلحی، میرکاظمی، داوودی و سلیمانی جلسات هم اندیشی داشتیم و مباحثی را در خصوص موضوع وحدت گفتمانی و ضرورت های انتخابات آتی به بحث گذاشته ایم.

سید علی موسوی،‌عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو گفت: فضای جامعه وارد شور و شوق و جنب و جوش انتخاباتی شده است، استقبال مردم از انتخابات پرشور و حماسی خواهد بود و مردم فوج فوج از انتخابات استقبال می‌کنند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

اصولگرا و اصلاح‌طلب تا آخرین لحظه نامزد خود را معرفی نخواهند کرد

بعضی چهره‌ها بعد از ثبت نام رسمی انتخابات مشخص خواهد شد

سیاست های انتخاباتی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی

هویت جمعی نمایندگان نباید صرف دعوت از نامزدهای احتمالی انتخابات شود

باید به جای فرد به برنامه رای داد

 از حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری استقبال می‌کنیم

***

اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش «خلیج فارس خانه ماست» از دیگر خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

محمد باقر قالیباف با بیان اینکه حضور نیروهای نظامی خارجی در منطقه تهدیدی برای خلیج فارس است، گفت: ایران در عمل ثابت کرد که تحرکات آمریکا هیچ اثری در شمال خلیج فارس نخواهد داشت.

وی در ادامه اظهاراتش افزود: اگر شهادت شهید بهشتی، سیدالشهدای انقلاب اسلامی در آغاز انقلاب در مقابله با منافقین موجب رسوا شدن منافقین و ریشه کن شدن حضور آنها در کشور شد، مطمئن هستیم، خون شهید سلیمانی نیز امروز موجب رسوایی غربگرایان در کشور خواهد شد و ریشه آنها را از کشور خواهند کَند و سروصداهای این روزها نشانه روشنی بر این وقایع است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدجواد ظريف کشورهای عربی انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری وزیر امور خارجه منتشر شده روابط ایران فایل صوتی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۹۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»

نشست سازمان بین المللی همکاری های اقتصادی (اکو) با موضوع «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو» برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم نمایندگان عالی رتبه کشورهای عضو سازمان از جمله دبیرکل اکو، جمهوری اسلامی ایران، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، پاکستان، ترکیه و آذربایجان حضور داشته و سخنرانی کردند. 

«محمدعلی اسکندری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان با تاکید بر اینکه پیوندهای نزدیک فرهنگی و تاریخی کشورهای عضو و قابلیت های فراوان  آن‌ها در تمامی حوزه ها، بستر مناسبی را برای همکاری فراهم نموده است که گردشگری از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید. 

وی افزود: به‌رغم شکل‌گیری مرزهای جغرافیایی، همگرایی منطقه‌ای و کم کردن فاصله‌ها در بسیاری موارد موانع بی‌شماری را از سر راه ملت‌های منطقه برداشته است.  

دیپلمات کشورمان با تاکید بر این مهم که جمهوری اسلامی ایران همواره پایبند به سیاست حسن همجواری و پیوند دوستانه با همسایگان خود است، از همکاری‌های منطقه‌ای استقبال می‌کند.

اسکندری با اشاره به تجربه پایتخت گردشگری اکو در اردبیل در سال ۲۰۲۲ و شهر ساری در سال۲۰۲۳، همکاری کشورهای عضو در معرفی قابلیت های گردشگری یکدیگر را موجب شکل‌گیری همکاری‌های موثر در میان بخش‌های خصوصی فعال در گردشگری کشورهای عضو برشمردند و بر اهمیت نقش مدیران گردشگری در بخش‌های دولتی و خصوصی و همچنین نقش حیاتی تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید کرد.

«محمدعلی اسکندری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان با اشاره به اینکه ایران نیز مانند سایر کشورهای عضو از قابلیت‌های گردشگری در حوزه های مختلفی برخوردار می باشد، بر نقش گردشگری سلامت به ویژه در بخش درمان، گردشگری فرهنگی به ویژه در حوزه ادبیات فارسی، گسترش بازارهای خرید مرزی و انجام کمپین‌های تبلیغاتی بر روی مقاصدی که پیشینه تاریخی مشترکی با یکدیگر دراند را از جمله راهکارهای گسترش و تعمیق روابط فیمابین کشورهای عضو برشمرد. 

همچنین اسکندری به منظور بهبود شرایط در آینده سازمان پیشنهاداتی را به شرح ذیل مطرح کرد:

۱. راه‌اندازی پلتفرم های مشترک دیجیتالی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
۲. افزایش همکاری و تعامل میان اعضاء در جهت تقویت بازاریابی و تبلیغات به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری کشورهای عضو
۳. تقویت شبکه حمل و نقل میان کشورهای عضو
۴. استفاده از ظرفیت گردشگری سلامت به ویژه در حوزه درمان
۵. برگزاری تور های آشنا سازی تورگردانان با ظرفیت های گردشگری کشورهای عضو. 

در پایان نشست اعضا با صدور بیانیه‌ای «شهرسبز» را به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۴ نامیدند.

لازم به ذکر است که سازمان همکاری اقتصادی یک سازمان منطقه‌ای بین دولتی اقتصادی است که در سال ۱۹۸۵ میلادی تشکیل و کشورهای ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان اعضای این سازمان می باشند و هفت کشور قزاقستان، آذربایجان، افغانستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در سال ۱۹۹۲ میلادی به طور داوطلبانه به سازمان همکاری اقتصادی پیوستند ‌و در حال حاضر عضو ناظر سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی