Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@15:16:53 GMT

اجرای نقاره زنی در سردر باغ ملی به مناسبت میلام امام حسن (ع)

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۹۲۳۶

اجرای نقاره زنی در سردر باغ ملی به مناسبت میلام امام حسن (ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) که می‌فرمایند، درهای آسمان در نخستین شب ماه رمضان گشوده می‌شود و تا آخرین شب آن بسته نخواهد شد، گفت: این ماه پربرکت فرصت مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در کنار روزه‌داران و شهروندان متدین است که تلاش کرده‌ایم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از فضای مجازی در بحران شیوع کروناویروس از این فرصت بهره‌مند شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از جمله این برنامه‌ها را اجرای اذان زنده و مناجات‌خوانی در میادین شهدا، قیام، بهارستان، امام حسین (ع)، خراسان و شوش (دروازه حضرت عبدالعظیم)، همچنین اجرای زنده تواشیح و سرودهای مذهبی توسط گروه‌های سرود در میادین اصلی سطح منطقه در طول ماه مبارک رمضان معرفی کرد و افزود: برگزاری مسابقات مجازی فرهنگی و هنری نظیر مسابقات عکاسی از نمازگزاران، خاطره‌نویسی، نقاشی، جمله‌نویسی، عکاسی ویژه روزه‌اولی‌ها، عکاسی از سفره‌های افطار، پرسش و پاسخ مذهبی و تقدیر از برگزیدگان مسابقات در محلات نیز در دستور کار این منطقه قرار دارد.

شهردار قلب طهران از جذاب ترین این برنامه‌ها را برای اهالی تهران نقاره‌زنی روز میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) در سردر باغ ملی دانست و بیان کرد: شب این میلاد فرخنده نیز که روز ۱۵ ماه مبارک رمضان است، نورافشانی و برپایی کاروان خودرویی را داشتیم.

وی با تأکید بر زنده‌کردن برنامه‌های آئینی در مناسبت‌های مذهبی از اجرای قوالی و نقالی در ایام ضربت خوردن امام علی (ع) در میادین سطح منطقه سخن گفت و افزود: در این ایام و هم‌زمان با شب‌های پرفضیلت قدر به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، به غبارروبی مزار شهدای گمنام (میدان ارگ، میدان امام حسین (ع)، مسجد فائق و…) خواهیم پرداخت؛ همچنین معرفی کتاب با محتوای سیره عملی امام علی (ع) در فضای مجازی متعلق به محلات را با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به اجرا درخواهیم آورد.

به گفته سعادتی برگزاری یک وبینار قرآنی، همراه با قرائت و تفسیر قرآن به صورت مجازی از دیگر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی این منطقه در ایام ماه مبارک رمضان خواهد بود.

کد خبر 5200020

منبع: مهر

کلیدواژه: علی محمد سعادتی باغ ملی ماه رمضان ۱۴۰۰ شهرداری تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش واکسن کرونا سازمان تامین اجتماعی پرونده قضایی قوه قضاییه ستاد ملی مقابله با کرونا شهر تهران محسن حاجی میرزایی کمیته امداد امام خمینی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وضعیت هوای تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون

سرهنگ پاسدار حسین حیاتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون اظهار کرد: همزمان با هفته بسیج سازندگی از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت ماه بیش از ۱۱۰ برنامه شاخص در شهرستان کازرون برگزار می‌شود.

او با توجه به شعار هفته بسیج سازندگی امسال همه با هم گفت: در جهت تحقق شعار سال بیشترین تلاش مشارکت دادن مردم در برنامه‌های بسیج سازندگی است که همه برنامه‌ها با محوریت مردم انجام خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون تصریح کرد: در جهت برنامه هفته بسیج سازندگی بیش از ۹۷ گروه جهادی در قالب ۵۰۰ نفر به منظور خدمات دهی در امورات فرهنگی، آموزشی، علمی و ورزشی به مناطق کم برخوردار شهرستان کازرون اعزام خواهند شد.

او، برنامه‌های شاخص هفته بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون را دیدار بسیجیان گروه‌های جهادی با امام جمعه شهرستان، برگزاری میز خدمت، ساخت و مرمت مسکن محرومان، افتتاحیه طرح محرومیت زدایی، اعزام تیم دامپزشکی جهت واکسیناسیون دام و طیور به روستاها، ویزیت رایگان و پایش سلامت نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نمایش قهرمان اسکیت ایران به مناسبت روز خلیج فارس
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • اجرای بیش از ۷۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت چه برنامه‌هایی دارد؟
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند