Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اتحادیه سراسری تعاونی های تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی با ارسال نامه ای به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، نسبت به فایل صوتی وی درباره دیپلماسی و میدان واکنش داد. متن کامل این نامه در ادامه آمده است:

جناب آقای دکتر ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

با سلام و صلوات بر حضرت محمد (ص) و آل پاکش؛

ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد پر خیر و برکت امام حسن مجتبی(ع) پیرو انتشار فایل صوتی منتسب به حضرتعالی پیرامون دو مقوله دیپلماسی و میدان، علی رغم میل باطنی بر خود لازم دانستم چند نکته را به حضرتعالی یادآوری نموده، باشد تا با ثبت این مرقومه در تاریخ بتوانیم گامی رو به جلو در حوزه تولید در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 برادر ظریف، بر خالف نظر شما که دیپلماسی را بر میدان اولویت می دهید ما صنعتگران معتقد هستیم دیپلماسی و میدان هر دو از ابزار ها و مولفه های قدرت یک کشور بوده و وقتی میتوان از موفقیت آنها در کشور هدف سخن به میان آورد که میزان صادرات غیر نفتی به آن کشور هدف را مورد بحث و بررسی قرار دهیم . حالیا با بررسی آمار منتشر شده توسط خود دولت تدبیر و امید به این نتیجه می رسیم عمده صادرات غیر نفتی کشور عمدتا به کشورهای بوده است که از دید جنابعالی میدان بر دیپلماسی اولویت پیدا کرده است. وقتی که کشور هایی نظیر عراق، افغانستان ، پاکستان و ... مقاصد اصلی کالاهای ایرانی است یعنی عملکرد مطلوبی در این حوزه وجود داشته است.

حال باید پرسید دستگاه عریض و طویل دیپلماسی در کشور برای تثبیت و توسعه بازار محصولات در کشور هایی نظیر عراق، افغانستان و ... چه شرح وظایفی داشته و ضریب موفقیت آن به چه میزان است. همچنین توضیحات آن وزارتخانه پیرامون بازارهایی نظیر آفریقا ، آمریکای لاتین و ... که در 8 سال دولت تدبیر و امید از دید تولید کنندگان ایرانی خارج شده است خالی از لطف نمی باشد.

جناب دکتر ظریف، از دید صنعتگران شما وقتی می توانید از عملکرد برجام و دیپلماسی اقتصادی با افتخار یاد کنید که زمینه ساز صادرات محصولات تولیدی ایران شده باشید.

بد نیست به عنوان مثال عملکرد دستگاه دیپلماسی در مقاطع کلیدی و تکرارنشدنی نظیر تحریم قطر توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس را با دستگاه دیپلماسی کشور ترکیه مقایسه نمایید و ببینید چگونه این فرصت ها توسط دستگاه دیپلماسی از بین رفته است.   

برادر ظریف، راه دوری نرویم همین چند ماه پیش که کشور ارمنستان ورود کالاهای ترکیه ای را به ارمنستان ممنوع اعلام کرد عملا دستگاه دیپلماسی چه عمل موفقیت آمیزی برای توسعه صادرات غیر نفتی و جایگزینی کالای ایرانی با کالای ترک در بازار ارمنستان داشته است؟ در ماجرای تحریم ترکیه توسط روسیه عملا چه فعالیت موثمر ثمری برای جایگرینی کالاهای ایرانی در بازار روسیه با کالاهای ترکیه ای صورت پذیرفت؟ عملکرد دستگاه دیپلماسی را چگونه ارزیابی می نمایید؟

 برادر ظریف راز محبوبیت شهید حاج قاسم سلیمانی در بین صنعتگران این است که صادرات ما در کشورهایی که بازی در دست مرد میدان بود بسیار بهتر از کشورهایی است که بازی در دست مرد دیپلماسی بوده است.

لذا این آمار در جداول ذیل در بخش صنایع پایین دست پتروشیمی قابل توجه می باشد:

 

در پایان امید آن که زحمات جنابعالی موجبات اعتلا و پیشرفت کشور را بخصوص در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی رقم بزند.

و من ا... التوفیق

حسین دور

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات حاج قاسم شهید قاسم سلیمانی وزیر امور خارجه دیپلماسی اتحادیه سراسری تعاونی های تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی دستگاه دیپلماسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۹۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)



منبع:چارسو فرهنگ

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرماندهی و شهادت "همّت" به روايت شهيد قاسم سليمانی (فیلم) نظر حاج قاسم سلیمانی درباره وزارت اطلاعات (فیلم) حضور حاج قاسم از داخل بالگرد امدادی در سیل خوزستان (فیلم)

دیگر خبرها

  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • شبح جنگ چگونه از ایران دور شد؟
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • تمدن ایرانی-اسلامی از عرصه جهانی حذف‌شدنی نیست
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس