Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که طبق آخرین آمار در سال ۲۰۲۱، ویندوز ۱۰ بر روی بیش از ۱.۳ میلیارد دستگاه در سراسر دنیا نصب شده و در حال فعالیت است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که طبق آخرین آمار در سال 2021، ویندوز 10 بر روی بیش از 1.3 میلیارد دستگاه در سراسر دنیا نصب شده و در حال فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه مارس سال 2020، شرکت مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز 10 قدرت پوشش 1 میلیارد دستگاه را در سراسر جهان دارد و امروز هم این شرکت به صورت رسمی اعلام کرده است که تعداد کاربران و دستگاه‌های فعال ویندوز 10 به 1.3 میلیارد دستگاه رسیده است و این نشان می‌دهد که بیش از 300 میلیون کاربر جدید ویندوز 10 را جذب کرده است.

این برای مخاطبان بسیار تعجب‌آور است چراکه ویندوز 10 در نخستین سال‌های بعد از انتشار بسیار کندتر گسترش یافت؛ ویندوز 10 که در سال 2015 منتشر شد و تا سال 2018 فقط 700 میلیون کاربر داشته است و این 300 میلیون کاربر اضافه شده، یک نتیجه شگفت‌انگیز برای مدیران مایکروسافت بوده است.

اما مهم‌ترین فرضیه برای علت این افزایش ناگهانی مخاطبان، مربوط به ویروس کرونا است چرا که بعد از شیوع ویروس کرونا بسیاری از مخاطبان ترجیح داده‌اند در منزل و به صورت دورکاری به فعالیت‌های خود بپردازند و همین امر باعث شده است که تعداد نصب ویندوز 10 به طرز فزاینده‌ای افزایش پیدا کند و طبق آمار رسمی مایکروسافت، استفاده از ویندوز 10 نسبت به سال گذشته بیش از 44 درصد افزایش پیدا کرده است.

مایکروسافت اعلام کرده است با توجه به شرایط اخیر، درآمدش 19 درصد افزایش پیدا کرده است و در سه ماهه گذشته به 41.7 میلیارد دلار رسیده است؛ علاوه بر ویندوز، درآمد حاصل از "office 365" و "Azure Cloud" نیز جهش چشمگیری داشته است که اولی 45 درصد و دومی بیش از 50 درصد رشد داشته است.

رونمایی "اپل" از محصولات فناورانه خود در رویداد "Spring Loaded"همکاری "ولوو" با شرکت "DiDi " بزرگترین تاکسی اینترنتی چین

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علمی علم و تکنولوژی علمی علم و تکنولوژی مایکروسافت اعلام میلیارد دستگاه اعلام کرده ویندوز 10

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مسئول ستاد قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران گفت: هدف آمریکا و دنیای صهیونیست، تک قطبی شدن جهان است تا دنیا را تحت سیطره خود قرار دهد.
سردار ابراهیم پور با تأکید بر ضرورت آگاه سازی خانواد‌ها به خصوص نسل کنونی جامعه افزود: اکنون تمام شبکه‌های جهان، تحت سیطره آمریکا و صهیونیست است و محور خانواده را نشانه گرفتند و محتوای سریال‌های آنها، حرام خوری است که متأسفانه بعضی سریال‌های ما هم، این فساد را عادی سازی می‌کنند.
مسئول ستاد قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران تصریح کرد: دشمن با ترور ۱۷ هزار شهید و ۸ سال جنگ تحمیلی با مشارکت ۲۶ کشور نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند به همین دلیل اقدامات دیگری، چون تحریم اقتصادی، فزهنگی و سیاسی با اهداف براندازی نظام پیش گرفتند.
سردار براهیم پور با اشاره به اینکه سردار سلیمانی تفکر مقاومت را در جهان ترویج کرد، افزود: انقلاب اسلامی نه سلطه پذیر و نه سلطه گربود و اکنون تفکر مقاومت فراگیر شده و نتیجه این تفکر شورش بیش از ۳۴۰ دانشگاه علیه یهود به خاطر نسل کشی در غزه شورش کردند.

دیگر خبرها

  • شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت
  • لزوم روزآمدی مربیان عقیدتی
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • ضرورت آرایش جنگی رسانه‌های کشور در برابر رسانه‌های نظام سلطه
  • تاریخ رونمایی بازی کالاف دیوتی ۲۰۲۴ مشخص شد؟
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • هدف دنیای صهیونیست تک قطبی شدن جهان است
  • درخشش سر یک اسب در تصویر جدید «جیمز وب»
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه