Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@06:04:52 GMT

واردات بی‌رویه صنعت نساجی گیلان را دچار رکود کرد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۰۳۹۸

واردات بی‌رویه صنعت نساجی گیلان را دچار رکود کرد

دلق پوش با بیان اینکه واردات بی‌رویه صنعت نساجی گیلان را به خاک سیاه نشاند گفت: گره‌هایی که در حوزه تولید و اشتغال وجود دارد باید اندیشمندانه باز شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «فرهاد دلق‌پوش» امروز(چهارشنبه، ۸ اردیبهشت) در بازدید اصحاب رسانه از واحد تولیدی ایران برک با بیان اینکه نظام با وجود تمام مشکلات و تحریم‌های ظالمانه ای که وجود داشته تاکنون از حوزه تولید پشتیبانی‌های خوبی به عمل آورده است گفت: گیلان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد اما باید این داشته‌ها را به نحو مطلوب و در مسیر درست مدیریت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان با تاکید بر اینکه بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری به حوزه تولید و اقتصاد توجه ویژه‌ای دارند ابراز داشت: بدون شک این همکاری‌ها، هم افزایی‌ها و مشارکت‌ها است که می‌تواند مشکلات را حل کند بنابراین باید گره‌های کوچکی که در واحدهای تولیدی و صنعتی استان گیلان انباشته شده، باز شود.

 

وی سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان اظهار داشت: بی‌مسئولیتی‌ها باعث شده با حجم زیادی از مشکلات و موانع در حوزه تولید و صنعت استان گیلان مواجه باشیم از سویی صنایع نساجی از مزیت‌های گیلان به شمار می‌رود به طوری که حتی در سابق، تولیدات استان به کشورهایی مانند آلمان انگلیس و ایتالیا صادر می‌شد.

 

دلق‌پوش ایجاد یک زنجیره تولید تأمین مواد اولیه تا بازار و کسب و کار را برای جهش و افزایش تولید ضروری خواند و گفت: متاسفانه در دهه هشتاد و به علت اتخاذ یکسری سیاست‌های اشتباه شاهد واردات بی‌رویه پوشاک از چین بودیم که باعث شد صنعت نساجی ما به خاک سیاه نشسته و عملا قدرت رقابت خود را از دست بدهد.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه این سازمان از هر تفکری که تحول ایجاد می کند استقبال به عمل می آورد اظهار داشت: گره‌هایی که در حوزه تولید و اشتغال وجود دارد باید اندیشمندانه باز شود از طرفی همه می دانیم که شرکت ایران برک، یک آبرو، برند و یک هویت برای ماست.

 

دلق پوش تقویت ظرفیت‌های ساخت داخل و جلوگیری از واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود را نیز لازمه شعار جهش تولید دانست و ابراز داشت: برای پیشرفت در حوزه تولید و صنعت باید تولیداتمان دانش بنیان، صادرات محور و رقابتی باشند و این هدف بدون تدوین یک برنامه استراتژیک میسر نمی‌شود.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ضمن اشاره به شرکت ایران برک با تاکید بر اینکه این واحد تولیدی باید بدهی‌های بانکی خود را به روز کرده و از انباشته شدن آن جلوگیری کند اضافه کرد: برای تقویت ماشین‌آلات و نوسازی تکنولوژی خطوط تولید در کارخانجات ایران برک برنامه خوبی داریم و از آن حمایت می‌کنیم.

 

دلق‌پوش ارائه تسهیلات ارزان قیمت خرید ماشین‌آلات، اعطای معافیت‌های گمرکی و پرداخت سرمایه در گردش را از جمله حمایت‌های سازمان صمت از واحد تولیدی ایران برک اعلام کرد و گفت: سال گذشته از محل رونق تولید بیش از هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان گیلان پرداخت کردیم.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: تولیدات صادرات محور صنعت نساجی واردات بی رویه معدن و تجارت گیلان حوزه تولید سازمان صنعت ایران برک دلق پوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۰۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود

اکبر ابدالی گفت: ایجاد شهرک تخصصی کفش در قم از جمله طرح‌های مورد نظر برای سفر دور دوم رییس جمهوری به استان قم در اردیبهشت‌ماه جاری است که امیدواریم نتایج بسیار خوبی برای صنعت استان به دنبال داشته باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم افزود: زمین مورد نیاز برای این کار درنظر گرفته شده و اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم با همکاری سایر نهاد‌های متولی همچون شرکت شهرک‌های صنعتی استان و بهره‌برداران صنعت کفش تلاش می‌کند این طرح به سرعت عملیاتی و آماده شود.

او  ادامه داد: صنعت کفش قم در تکمیل زنجیره تولید به خوبی عمل کرده و امروزه حجم قابل توجهی از نیاز‌های این صنعت برای تولید انواع متنوع کفش در داخل استان تامین شده و محصول نهایی با کیفیت بالا از قم به بازار‌ها داخلی و بین‌المللی عرضه می‌شود.

گفتنی است بخش تولید کفش ماشینی یکی از حوزه‌های موفق صنعت استان قم است که توانسته با ایجاد زنجیره‌ای پیوسته از ابتدا تا تولید نهایی محصول و حتی صادرات آن را به خوبی مدیریت کند.

بهره‌برداران این صنعت با استفاده از دانش و فناوری روز جهان، مشغول تولید انواع کفش‌های ماشینی و صندل هستند و توانسته‌اند علاوه بر بازار ایران در بازار‌های بین المللی نیز جایگاه ویژه‌ای به‌دست آورند.

در همین رابطه ظرفیت‌های این صنعت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در اردیبهشت‌ماه جاری به نمایش درآمد تا هم یکی از قابلیت‌های صنعتی استان قم به بازدیدکنندگان معرفی شود و هم بستری برای جذب سرمایه گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این بخش باشد.

کفش و صندل از مهمترین کالا‌های صادراتی قم به بازار‌های جهانی است و در طول سال‌های اخیر ارز آوری خوبی برای استان به همراه داشته است.

گزارش جمع بندی صادرات انجام شده از گمرکات استان قم در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد، کفش و صندل در رتبه سوم کالا‌های صادراتی استان قرار دارد.

طی مدت یاد شده ۱۳ هزار و ۳۲۰ تُن انواع مختلف و متنوع کفش و صندل به ارزش ۲۳ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۲۰۲ دلار از گمرکات استان قم به کشور‌های هدف صادر شده که این آمار نشان دهنده موفقیت فعالان صنعت کفش قم در حوزه تجارت است.

حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت در استان حدود ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۲۵ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • مصائب یک واردات موسیقایی/ رایزنی با ارشاد اقدام با صمت!
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود