Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر گفت‌وگویی با محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه از نظر می‌گذرد.

۳۷درصد از جوانان تمایل به ازدواج ندارند

- عملاً یک نوع راحت طلبی در میان نسل جوان به وجود آمده و حتی اگر بخشی از این موانع اقتصادی موجود برای ازدواج رفع شود باز هم برخی جوانان انگیزه لازم برای ازدواج را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- بر اساس پژوهشی که با موضوع ازدواج انجام داده‌ایم، ۳۷ درصد جوانان کشور اعلام کرده‌اند که انگیزه تشکیل خانواده را ندارند و انجام عمل ازدواج جزو لزومات زندگی آنها نیست.

دلایل حداقل ۳۰ درصد انحرافات اجتماعی خلاءهای فرهنگی است

- بر اساس نتایج پایش ها، حداقل ۳۰ الی ۴۰ درصد دلایل انحرافات اجتماعی مباحث فرهنگی است و به مسائل اقتصادی و اشتغال مرتبط نیست.

- وقتی در این پایش رسمی مشاهده می‌کنیم که حتی جوانان توانمند از لحاظ اقتصادی نیز اراده‌ای برای ازدواج و تعهدپذیری ندارند، نشان می‌دهد که در کنار تمام بحث‌های فرهنگی نیاز به تحول اساسی در نگرش جوانان به ازدواج داریم.

تک‌فرزندی مجردها را تعهدناپذیر کرده است

- متأسفانه جوانان ما مهارت‌های زندگی مشترک و تعهدپذیری را یاد نگرفته‌اند و آسیب‌های زیادی از جمله تک فرزندی، کاهش جمعیت و … روی این موضوع اثر گذاشته است.

- تغییر این نگرش یک امر کاملاً فرهنگی است. ما اطلاعات این پایش و پیشنهادات خود را در اختیار کمیسیون فرهنگی مجلس و فراکسیون زنان قرار دادیم و هشدارهای خود را بویژه در موضوع لزوم وحدت رویه در آموزش‌ها و مشاوره‌ها مطرح کرده‌ایم.

- اگر می‌خواهیم که روزی در کشور ازدواج سفید نداشته باشیم و فرزندانمان متعهد باشند پایگاه اصلی ما در آموزش و پرورش خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سبک زندگی ازدواج وزارت ورزش تک فرزندی جوانان مجرد ازدواج سفید مشکلات اقتصادی معضلات اجتماعی خلأهای فرهنگی راحت طلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۰۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا

رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا ادامه یافت و ۵ نماینده بوکس ایران با شکست مقابل رقبای خود از دور مسابقات کنار رفتند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز پنجم رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امیدهای آسیا، امروز (چهارشنبه - 13اردیبهشت) با برگزاری رقابت‌های رده سنی جوانان پیگیری شد و پنج  نماینده کشورمان با شکست مقابل رقبای خود از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

در وزن 51 کیلوگرم، مهدی کاظمی مقابل ظفربیک‌ کمیل‌اوف‌ از قرقیزستان شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. رضا فضلی در وزن 57 کیلوگرم با شکست مقابل نماینده اردن از دور مسابقات کنار رفت.

سیدعلی‌ اکبرمیراحمدی‌ در وزن 63.5 کیلوگرم مغلوب حریف هندی شد و سام استکی در وزن 80 کیلوگرم مقابل نماینده ازبکستان شکست خورد. عباس گرشاسبی نیز در وزن 92 کیلوگرم مغلوب نماینده هند شد تا هر 5 نماینده کشورمان در رقابت‌های امروز از دور مسابقات کنار بروند.

همچنین فردا (پنجشنبه) مسابقات رده امید برگزار می‌شود که سه نماینده ایران به مصاف حریفان می‌روند.

در وزن 57 کیلوگرم، نیما بیاتی که پیش از این نماینده فیلیپین را شکست داده است با گانبولد از مغلوستان مبارزه می‌کند. در وزن 63.5 کیلوگرم، امیرحسین پیشرو که حریفی از سریلانکا را برده است با مادامینوف ازبکستانی روبه‌رو می‌شود.

در وزن 71 کیلوگرم، عیسی فردین که ابتدا نماینده عرق را از پیش‌رو برداشته با آکالیکوف قزاق مبارزه دارد.

 رقابت‌های قهرمانی جوانان و امید آسیا از  روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌) آغاز ‌شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با 18 بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • ماجرای صف انتظار زوجین و تاخیر در پرداخت وام ازدواج پیگیری شد
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا
  • معلمی که برای نسل جوان جاذبه داشت
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • نیروی جوان جامعه عامل پیشرفت های آتی خواهند بود/ شرایط وام فرزندآوری تسهیل شود
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر