Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت آمریکا درخواست آژانس امنیت ملی این کشور برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر از مسافران در مرزهای ورودی را به علت عدم اطمینان از کارایی آن رد کرد.

 دفتر اطلاعات و امور نظارتی دولت آمریکا با درخواست آژانس امنیت ملی این کشور برای افزایش دامنه جمع‌آوری اطلاعات حساب‌های کاربری مسافران ورودی به آمریکا مخالفت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس امنیت ملی آمریکا قصد دارد اطلاعات مفصل تری را از حساب‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی که به این کشور مسافرت می‌کنند، جمع‌آوری کند.

در عین حال دفتر اطلاعات و امور نظارتی دولت آمریکا با رد این درخواست مدعی شده که مفید بودن این کار ثابت نشده است. وزارت امنیت داخلی آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ دریافت اطلاعات شبکه‌های اجتماعی مسافران به این کشور را آغاز کرد.

بسیاری از نهادهای غیردولتی مدافع آزادی بیان در آمریکا نسبت به این تصمیم اعتراض کرده و هشدار دادند چنین رویه‌ای باعث نقض آزادی بیان و خودسانسوری افراد می‌شود و آنان از بیم ممنوع شدن ورودشان به آمریکا از تبادل آرا و اظهار نظر خودداری خواهند کرد./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آژانس امنیت ملی جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۰۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزار مهر، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز معلم، اظهار کرد: برای معلمان عزیزی که از طریق نرم‌افزار «شاد» با دانش‌آموزان در ارتباط هستند، یک بسته هدیه اینترنت در نظر گرفته‌ایم که می‌توانند تا سقف ۳۰ گیگابایت، رایگان استفاده کنند.

وی افزود: این بسته به صورت اتوماتیک برای کسانی که در «شاد» هستند، فعال می‌شود و نیاز به ثبت‌نام ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه پایگاه پرتاب جدیدی که در جنوب کشور در حال ساخت است، در دولت سیزدهم کلید خورد اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم فاز اول آن را به اتمام برسانیم و اولین پرتاب را تا پایان سال از پایگاه فضایی جدید انجام بدهیم که پایگاه بسیار راهبردی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

زارع‌پور گفت: پایگاه پرتاب فضایی چابهار، پایگاه بسیار راهبردی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

ادامه دارد…

کد خبر 6093994 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • ۲۶۷ میلیون دلار از کمک‌های آنروا کم شد
  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه