Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مهدی سماواتی, مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان از انتقال سوابق از این صندوق به سایر صندوق‌ها خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به سایر صندو‌های بیمه و بالعکس برقرار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او با بیان اینکه بر این اساس افرادی که تمایل به نقل یا انتقال سوابق بیمه‌ای خود دارند به کارگزاران رسمی صندوق مراجعه کنند، اظهار کرد: متأسفانه از سال ۹۸ تا انتهای سال ۹۹ انتقال سوابق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به سازمان تأمین اجتماعی با مشکلاتی همراه بود که پس از تأیید انتقال سوابق در شورای عالی رفاه و با دستور رئیس جمهور و ابلاغ به صندوق‌های بیمه‌ای این موضوع در سال ۱۴۰۰ اجرایی شد.

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان درباره سوابق منتقل شده از دیگر صندوق‌های بیمه اجتماعی به این صندوق در احراز شرایط بازنشستگی و تعهدات بلندمدت، مطرح کرد: متقاضی باید در زمان ارائه درخواست نقل سابقه و در تمام مراحل تا زمان تکمیل فرآیند نقل سابقه با وضعیت بیمه‌شده فعال در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار داشته باشد.

سماواتی افزود: براساس مصوبه شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی و ابلاغیه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، متقاضیان و بیمه‌شدگان با داشتن حداقل ۶۵ سال سن تمام، حداقل ۱۰ سال تمام سابقه بیمه پردازی نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مشروط بر آن که مجموع سوابق ایشان در صندوق با سوابق منتقله از سایر صندوق‌ها حداقل ۱۵ سال تمام باشد، می‌توانند از مزایای مستمری دوران پیری (سالمندی) بهره‌مند شوند.

او با اشاره به شرط بهره‌مندی از مزایای مستمری فوت و ازکارافتادگی کلی غیر ناشی از کار، گفت: برای بیمه‌شدگانی که نسبت به انتقال سوابق خویش به مقصد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اقدام می‌کنند، دارا بودن حداقل یک سال سابقه و حداقل ۹۰ روز سابقه بیمه پردازی نزد صندوق بیمه اجتماعی در سال منتهی به فوت و ازکارافتادگی کلی خواهد بود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، عشایر و کشاورزان استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که بیمه‌شده متقاضی نقل سوابق هیچ‌یک از شرایط مذکور را احراز نکند، سوابق منتقله صرفاً در حساب انفرادی وی در بخش سوابق خارجی درج و قابل رؤیت خواهد بود.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر سوابق بیمه ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر انتقال سوابق بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه

ایسنا/لرستان مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان گفت: ۶۲۳۸ نفر مشمول ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، مادران غیرشاغل روستایی و عشایری استان که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، در صندوق ثبت‌ نام کرده‌اند.

محمدرضا عسگریان امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه ستاد جوانی جمعیت که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه مادران غیرشاغل روستایی و عشایری استان که دارای سه فرزند و بیشتر هستند به‌صورت رایگان در این صندوق تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: تعداد مادران مشمول ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در لرستان ۸۶ هزار و ۱۹۲ نفر است که تعداد مشمولان دارای فرزند سوم سال ۱۳۹۶ به بعد ۱۹ هزار و ۸۶۰ نفر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت صندوق در لرستان برای پیش ثبت‌ نام از واجدان شرایط آمادگی دارد و مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا سایت WWW.ROOSTAA.IR  نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند، ادامه داد: با توجه به اولویت‌بندی ثبت‌ نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله پیش‌ ثبت‌ نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و فرزندان بعدی آنها، از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد.

او بیان کرد: براساس قانون این مادران غیرشاغل به مدت هفت سال بیمه رایگان می‌شوند و برای این کار ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کشور در نظر گرفته شده است.

عسگریان افزود: فرمانداران، بخشداران و دهیاران در شهرهای استان می‌توانند کمک حال صندوق باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور