Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سیدعباس سجادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک با اعلام این خبر افزود: همزمان با هفته ملی سلامت سال ۱۴۰۰، که از اول تا ۷ اردیبهشت ماه با شعار «ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر» برگزار شد، با در نظر گرفتن محدودیت های موجود به دلیل شرایط کرونایی، ارایه خدمات و اجرای ویژه برنامه ها در حوزه سلامت شهرداری منطقه یک با رعایت دستورالعمل ها، فاصله اجتماعی و پرهیز از تجمع محوری توسط خانه های سلامت به عموم شهروندان ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سجادی ادامه داد: اداره سلامت شهرداری منطقه یک ضمن اجرای طرح ویژه واکسیناسیون پاکبانان و افتتاح مرکز کال سنتر سالمندی (پاسخگویی به سوالات سالمندان)، برنامه هایی نظیر تولید و انتشار محتواهای آموزشی جذاب با موضوع خود مراقبتی، تقدیر از مدافعان سلامت، قدردانی از برگزیدگان طرح همگام سلامت، ۳ وبینار آموزشی و تهیه و توزیع اقلام ضروری به خانواده های نیازمند دارای معلول را در سطح این منطقه برگزار می کند.

روزشمار هفته ملی سلامت که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده شامل عناوین روز همراهی با مدافعان سلامت، مشارکت اجتماعی همدلی و وفاق ملی، آموزه های دینی و پیوند نهادهای مذهبی و نظام سلامت، ارتقای شبکه بهداشتی درمانی و مراقبت های بهداشتی اولیه، رسانه، آموزش و فرهنگ سازی، پژوهش، فناوری پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، مشارکت بین بخشی و مسئولیت اجتماعی است.

کد خبر 597993 برچسب‌ها کرونا منطقه ۱ شهرداری واکسیناسیون مدیریت شهری واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کرونا منطقه ۱ شهرداری واکسیناسیون مدیریت شهری واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۰۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست