Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@14:04:09 GMT

نیمی از مصرف برق ادارات قابل مدیریت است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۰۹۷۴

نیمی از مصرف برق ادارات قابل مدیریت است

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از وزارت نیرو؛ همایون حائری، با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و محدودیت نیروگاه‌های آبی، حداکثر توان قابل تأمین شبکه در پیک تابستان را ۵۶ هزار و ۶۰۰ مگاوات عنوان کرد.

وی گرمای زودرس و قرار داشتن واحدهای حرارتی در برنامه تعمیرات سالانه نیروگاه‌ها را از دلایلی برشمرد که افزایش استفاده از ذخایر آبی برای تولید برق را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، توان قابل تأمین امسال را در مقایسه با پیک ۵۸ هزار و ۲۵۴ مگاواتی تابستان ۹۹ نیز ناکافی دانست و با توجه به رشد صنایع و پیوستن یک میلیون مشترک جدید، از جمله قابلیت‌های صنعت برق برای متوازن سازی توان تولید و مصرف در تابستان ۱۴۰۰ را «مدیریت بار و مصرف انرژی» عنوان کرد.

حائری با اشاره به آغاز مدیریت و کنترل مصرف برق سیستم‌های سرمایشی در وزارت نیرو و شرکت‌های زیرمجموعه، سهم مصارف سرمایشی از پیک شبکه را بسیار غیر منطقی و حدود ۲۷ هزارمگاوات ذکر کرد که ۵ تا ۶ هزارمگاوات آن به دستگاه‌ها و ادارات دولتی اختصاص دارد و تا ۵۰ درصد آن قابل مدیریت است.

این مقام مسئول با بیان اینکه روش‌های مدیریت سیستم‌های سرمایشی به شرکت‌ها و سازمان‌های تحت پوشش بخش برق اعلام شده است، از عزم وزارت نیرو برای گسترش این اقدام به سایر سازمان‌ها و ادارات دولتی خبر داد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ادامه داد: بر اساس این برنامه صنعت برق کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق سیستم‌های سرمایشی در ساعات اداری و محدود شدن مصرف تا سقف ۱۰ درصد بعد از ساعات اداری را از طریق شرکت توانیر و با مسئولیت مدیران عامل شرکت‌های توزیع، با قطعیت بالا، پایش و کنترل می‌کند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تغییر رفتار مصرفی مشترکان در آغاز فصل گرما و نهادینه شدن اقدامات صنعت برق، تصریح کرد: سیستم‌های اتوماسیون و مراکز پایش که هوشمندانه و بر مبنای ضرورت‌ها ایجاد شده، در اولویت کار ما قرار دارد و امیدواریم بتوانیم با تعامل و همگرایی، تابستان پیش رو را با حداقل مشکلات پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094356 برچسب‌ها همایون حائری وزارت نیرو مصرف برق

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: همایون حائری وزارت نیرو مصرف برق وزارت نیرو مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند

به گزارش جماران؛ امیرحسین بانکی پور در گفت و گویی ویدیویی به رجانیوز گفت: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند.

کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند .

بار سوم، فرد به محاکم قضایی ارجاع می‌شود که مجازات‌های سختی برای آن پیش بینی کرده ایم .

الان حداکثر ۱۰ درصد جامعه بی حجاب یا بد پوشش است که با اجرای این قانون به کمتر از یک درصد کاهش پیدا می‌کند، چون بخش زیادی از این‌ها معاند نیستند بلکه جوگیر و... بوده اند.

در این لایحه، وزارت‌های صمت و اقتصاد و شهرداری‌ها بیشترین وظیفه را بر عهده دارند.

مالیات‌های محصولات حجاب باید صفر شود و وزارت اقتصاد هم تسهیلات بدهد.

بوستان‌ها را به بوستان‌های اختصاصی بانوان تبدیل کنند.

مجازات تعریف کرده ایم و ضمانت اجرا‌ها بسیار بالاست.

کتاب‌های درسی در تمام مقاطع باید اصلاح شود.

حجم ویدیو: 8.87M | مدت زمان ویدیو: 00:02:55 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • تحویل گواهینامه های بین المللی به ذوب آهن اصفهان
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم