Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت امروز در جلسه شورای مدیران این دانشگاه گفت: جنوب کرمان همچنان در پیک چهارم کووید ۱۹ قرار دارد که به نظر می‌رسد در مقایسه با پیک‌های قبلی، عمیق‌تر و سنگین‌تر است.

او با اشاره به تأمین امکانات ضروری برای بیماران کرونایی افزود: در این شرایط خاص برای نجات جان بیماران درگیر با کرونا، عمده‌ترین بحث اکسیژن است که دستگاه‌های اکسیژن ساز و تانک ذخیره در بیمارستان‌های جیرفت و کهنوج نصب شده تا با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به درمان بیماران اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکارم با بیان اینکه بزرگترین رسالت ما نجات جان مردم است، تصریح کرد: بخش سوم ویژه بیماران کرونایی هم در بیمارستان امام جیرفت راه اندازی شد.

او بیان کرد: کرونا بیماری ویروسی و درمان‌ها هم کمکی است، لذا باید ابلاغیه‌های وزارتخانه درباره شیوه‌های درمان ملاک عمل باشد تا نظرات مختلف سبب تردید در بیماران نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنترل بیماری اشاره کرد و افزود: ما می‌دانیم، اصناف از نظر اقتصادی مشکلاتی دارند؛ ولی واقعیت این است که ویروس به مردم رحم نمی‌کند، پس باید دقت کنیم دستورالعمل‌ها اجرا شود تا زنجیره انتقال هر چه سریعتر قطع شود و از این پیک هم با کمترین مشکل عبور کنیم.

مکارم ضمن تأکید بر لزوم ادامه همکاری‌های بین بخشی در کنترل بیماری تصریح کرد: هر روز شاهد گونه‌ای جدید از کووید۱۹ هستیم که در استان‌های همجوار ما نیز مواردی از نوع هندی مشاهده شده است با وجود این خطرات، باید تردد‌ها در منطقه کنترل شده باشد.

او با بیان اینکه شرایط موجود نشان دهنده این است که در قله پیک بیماری کووید ۱۹ هستیم و در صورتی که نکات بهداشتی رعایت شود، پیک نزولی خواهد شد، گفت: بیش از ۹۵ درصد از کارکنان حوزه سلامت در جنوب کرمان نوبت نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: علی رغم هیاهویی که درباره واکسن آسترازنکا شد، خوشبختانه هیچ موردی از عارضه جدی در اثر واکسیناسیون در بین دریافت کنندگان نداشته ایم.

مکارم با اعلام اینکه برخی در فضای مجازی مطالبی غیر علمی منتشر کردند که مردم را سردرگم کرد، افزود: این واکسن کمترین عوارض را در بین واکسن‌ها در کشور داشته است؛ البته بعضی از عوارض خفیف، مانند همه واکسن‌ها، دور از انتظار نیست.

او تصریح کرد: در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال بر اساس اولویت‌ها در حال انجام است که حدود ۱۰ هزار نفر را در منطقه شامل می‌شود.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۱۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت را از اولویت‌های اصلی دولت اعلام کرد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت اختصاص یافت.

وی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی افزود: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902634

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • انجام بیش از ۹۰ درصد زایمان‌ها توسط ماماها
  • زنگ خطر سگ‌های بلاصاحب و صاحب‌دار در جنوب کرمان به صدا در آمده است
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • خودرو پژو در جیرفت طعمه حریق شد
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت