Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:18:40 GMT

باند خرید و فروش آثار تاریخی در آذربایجان غربی متلاشی شد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۱۰۶۰

باند خرید و فروش آثار تاریخی در آذربایجان غربی متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ بهزاد حجابی، با اعلام این مطلب اظهار کرد: پس از دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت یک باند قاچاق خرید و فروش آثار تاریخی و فرهنگی، اقدامات لازم برای دستگیری این اعضا در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در نتیجه پس از چندین ماه انجام کار اطلاعاتی و تحت نظر گرفتن شبکه قاچاقچیان خرید و فروش اشیا تاریخی و فرهنگی در ارومیه، در یک عملیات غافلگیرانه اعضای این باند بزرگ دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: از آنجایی که این شبکه به صورت حرفه‌ای اقدام به خرید و فروش آثار تاریخی می‌کردند عملیات دستگیری آنها با نهایت دقت صورت گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین از مخفیگاه این باند تعدادی اشیا تاریخی و فرهنگی بسیار مهم کشف و ضبط شد.

کد خبر 5200299

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی آذربایجان غربی آثار تاریخی ویروس کرونا شیوع کرونا واکسن کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر گرگان ماه مبارك رمضان انتخابات شورای شهر و روستا کمک مومنانه انتخابات 1400 عکس استانها بارش باران شیراز خرید و فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی در جلسه مشترک اداره اوقاف و امور خیریه استان با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: عملی کردن تفاهم نامه مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در چند بحث تعریف شده که بحث اول مرمت و بازسازی بناهای تاریخی به خصوص مساجد تاریخی، امامزاده‌ها و… می‌باشد که در سطح استان وجود دارد و بالغ بر ۳۰۰ اثر نیز در این حوزه به ثبت ملی رسیده که امید است بتوانیم به صورت مشترک این آثار را مرمت و بازسازی کرده و تحویل مردم و گردشگران دهیم.

وی ادامه داد: بحث دوم برگزاری تورهای گردشگری مذهبی و تعریف مسیرهای گردشگری مذهبی استان است که با توجه به وجود چشم اندازهای مذهبی به ویژه امامزاده‌هایی که در استان وجود دارد بتوانیم این مسیرها و این تورها را به خوبی تعریف کرده و در اختیار گردشگران ورودی استان دهیم‌.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: بحث سوم راه اندازی موزه وقف، قرآن و کتابت استان آذربایجان شرقی است که برای اولین بار قرار است در سطح کشور انجام شود که با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان اوقاف و امور خیریه استان در محل مسجد کبود تا پایان تابستان سال جاری برنامه ریزی شده تا انجام شده و به پایان برسد.

حجت الاسلام حسینی همچنین پیگیر ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری بعنوان اولین باغ مزار ایران شد تا با ثبت آن هم موقوفه احیا شده و هم مجموعه برای گردشگری ایجاد گردد.

حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در این جلسه افزود: مولدسازی و استفاده بهینه از بناهای تاریخی موقوفه استان یکی دیگر از موضوعات اساسی است که در این راستا بسته‌های سرمایه گذاری برای پروژه تاریخی استان تعریف شده که در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت تا تبدیل به یک کاربری‌های فرهنگی گردشگری مرتبط با موضوعات فعالیت حوزه همچون هتل بوتیک، رستوران‌های سنتی و مراکز عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی استان شوند در این خصوص مصوب شد تا ۵ پروژه از جمله کاروانسرای جمال آباد شهرستان میانه، کاروانسرای الخرج، حمام میلان و حمام شنب غازان به صورت مشترک تعریف بسته شود تا در اختیار سرمایه گذاران قرار بگیرد.

کد خبر 6097646

دیگر خبرها

  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • باند سارقین طلای پیرزن ها متلاشی شد
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه