Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مشاور امنیتی ملی عراق و سفیر آمریکا در بغداد امروز چهارشنبه با یکدیگر دیدار و درباره پرونده اردوگاه الهول سوریه و خطر آن برای منطقه گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، دفتر اطلاع رسانی مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای گفت: قاسم الاعرجی امروز در دفتر خود میزبان متیو تولر بود و در ابتدای این دیدار سفیر آمریکا از دولت عراق برای تلاش‌های مستمر خود در نزدیک کردن دیدگاه‌ها، رفع اختلاف‌ها و تلاش برای تثبیت ارکان امنیت و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بیانیه، دو طرف اوضاع سیاسی و امنیتی در سطوح منطقه‌ای و بین المللی را مورد بررسی قرار دادند و بر آنچه توافق های حاصل شده در گفت‌وگو راهبردی میان دو کشور خواندند، تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: پرونده اردوگاه مرزی الهول و خطر آن برای منطقه با توجه به که اتفاقات بزرگ زیادی در آنجا رخ داده در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، چرا که این اردوگاه می‌تواند خطری بزرگ برای منطقه باشد.

در این دیدار سفیر آمریکا بر لزوم توسعه روابط میان عراق و آمریکا به روابط فرهنگی و بهداشتی افزون بر روابط سیاسی تاکید کرده است.

اردوگاه الهول، در ۱۵ کیلومتری مرزهای مشترک سوریه و عراق واقع شده و  بزرگترین اردوگاه عناصر داعش در عراق و سوریه محسوب می‌شود که تحت کنترل  نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) وابسته به آمریکا، قرار دارد.

در درگیری‌های نیروهای کرد وابسته به آمریکا برای بازپس‌گیری آخرین منطقه تحت کنترل داعش، هزاران نفر از اعضای داعش از صحنه این درگیری فرار کردند عناصر دستگیر شده داعش به مراکز بازداشت انتقال یافتند اما خانواده‌های آنها به الهول منتقل شدند.

گزارش‌های موجود بیانگر وفاداری شدید بخشی از ساکنان این اردوگاه به ایدئولوژی داعش است و همین امر بازگرداندن این بستگان داعش را به کشورهای اصلیشان دشوار می‌سازد. زیرا افکار افراطی آنها، تهدید بالقوه‌ای برای کشورهای آنها به شمار می‌رود. به همین دلیل است که بسیاری از ناظران، پتانسیل موجود در این اردوگاه را برای احیای مجدد داعش مناسب توصیف می‌کنند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: الهول سفیر آمریکا عراق سفیر آمریکا برای منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین

معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به گفتگو پرداخت.

به گزارش فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت