Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضاییه گفت: حاج قاسم فقط یک فرمانده و سردار نظامی نبود بلکه یک دیپلمات انقلابی به معنای واقعی کلمه بود و حقیقتا در کار دیپلماسی انقلابی اثربخش، گره‌گشای در میدان بود.

به گزارش مشرق، طبق اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، آیت الله رئیسی در جمع قضات تهران ایستادگی و مجاهدت قضات را در رسیدگی شجاعانه و عادلانه به پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های مربوط به فساد اقتصادی و اعاده حقوق بیت المال عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: اقدامات شما در مبارزه با فساد و اجرای عدالت، اعتماد مردم به سازمان اداری کشور و کارآمدی مجموعه نظام به ویژه نظام قضایی را افزایش می‌دهد که این اعتماد پشتوانه امنیت ملی ماست.

آیت الله رئیسی در ادامه از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان نماد ایستادگی و مجاهدت یاد کرد و گفت: حاج قاسم یک استراتژیست بزرگ بود که در ۴۰ سال گذشته و به ویژه در تحولات اخیر منطقه نقش بسیار روشن و موثر داشت.

رئیس قوه قضاییه گفت: حاج قاسم فقط یک فرمانده و سردار نظامی نبود بلکه یک دیپلمات انقلابی به معنای واقعی کلمه بود و حقیقتا در کار دیپلماسی انقلابی اثربخش، گره‌گشای در میدان بود.

آیت الله رئیسی افزود: شهید سلیمانی یک مجاهد اثرگذار بود که بین میدان و دیپلماسی پیوند برقرار کرده و کاری کرده بود که مشکل میدان را با کار دیپلماسی و مشکل دیپلماسی را در میدان حل کند و در اتاق در بسته ننشسته بود.

رئیس قوه قضاییه گفت: حاج قاسم منطقه را با حضور خود از وجود تروریست‌ها پاکسازی کرد و اگر کسی می‌خواهد بفهمد که او چه کرده است، باید به مردم منطقه مراجعه کند تا ببیند از او چگونه یاد می‌کنند.

آیت الله رئیسی به سفر اخیر خود به عراق اشاره کرد و گفت که در جلسه‌ای که مسئولان عراقی و هیئت سیاسی اقلیم کردستان عراق با او داشتند از حاج قاسم یاد می‌کردند و می‌گفتند که امروز امنیت منطقه مرهون حاج قاسم و آقای المهندس است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: آن‌ها در دیدارهایشان از جمهوری اسلامی ایران و حاج قاسم تشکر می‌کردند و می‌گفتند که ما هیچ زمانی خدمات سردار سلیمانی را از یاد نخواهم برد و امنیت امروز عراق مرهون جوانان عراقی و کمک‌ها و رهنمودهای بی‌دریغ حاج قاسم است.

آیت الله رئیسی افزود: حاج قاسم با کار دیپلماسی و حضور فعال در صحنه کاری کرد که به نماد و نمود مجاهدت تبدیل شد و یقینا آثار آن باقی خواهد ماند و عصرها و نسل‌ها باید حاج قاسم را به عنوان الگوی مجاهدت و چهره انقلابی که دیپلماسی را با انقلابی‌گری در کنار هم دنبال کرد بشناسند.

رئیس قوه قضاییه گفت: قاضی انقلابی ما هم امروز باید قضاوت و نظارت را با انقلابی بودن در هم آمیزد تا یک قاضی انقلابی و بازرس انقلابی و یک مدیر انقلابی اثربخش باشد که جامعه را پیش ببرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ما اصحاب می‌توانیم هستیم ادامه داد: حاج قاسم نماد ما می‌توانیم بود و با همه وجود در مقابل دشمن ایستاد درحالیکه خیلی‌ها می‌گفتند مگر می‌شود با داعش با آن همه امکانات و تجهیزات روبرو شد. داعش مولود صهیونیست‌ها و غربی‌ها بود و پول‌هایش را سعودی‌ها می‌دهند و بهترین سلاح‌ها را غربی‌ها در اختیارشان می‌گذارند و پشتیبانی جدی آمریکایی‌ها را دارند، اما حاج قاسم گفت که ما می‌توانیم در برابر آن‌ها بایستیم.

آیت الله رئیسی افزود: داعش تا نزدیک حرم مطهر حضرت زینب (س) و تا نزدیک مرزهای بسیاری از کشورها آمده بودند، اما حاج قاسم گفت ما می‌توانیم آن‌ها را شکست دهیم و شد.

رئیس قوه قضاییه بر همین اساس به قضات توصیه کرد که با پیروی از راه حاج قاسم در با صلابت، رشادت و مدد گرفتن از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و امیرالمومنین (ع) شهید بزرگوار ماه رمضان و امام حسن مجتبی (ع) به پرونده‌ها رسیدگی کنند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فایل صوتی ظریف سردار حاج قاسم سلیمانی آیت الله رئیسی سعودی ها نظام قضایی قوه قضاییه کردستان عراق رئیس قوه قضاییه گفت آیت الله رئیسی کار دیپلماسی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۱۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت میدانی رییس قوه قضاییه از روند کار بندر شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سفر به استان هرمزگان، برای دومین بار طی مدت اخیر، از مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس، به عنوان یکی از مهمترین کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی و از قطب‌های واردات کالا به کشور بازدید به عمل آورد.

بندر شهید رجایی که به عنوان بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر در عملیات کانتینری شناخته می‌شود، دارای ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار مساحت است و ۶۵ درصد صادرات و واردات کشور از طریق آن انجام می‌شود.

رئیس قوه قضائیه در جریان سفر قبلی خود به استان هرمزگان، در بازدید از اسکله شهید رجایی دستورات مشخصی را به منظور ساماندهی و تسریع در روند بارگیری از کشتی‌ها و ترخیص کالاها بویژه اقلام اساسی مورد نیاز زندگی مردم صادر کرده و دستگاه قضائی هرمزگان را مأمور نظارت و رسیدگی به این امر کرده بود.

در جریان بازدید رئیس عدلیه از مجتمع بندری شهید رجایی، گزارشی از اقدامات صورت گرفته به منظور رصد و نظارت بر کشتی‌هایی که در لنگرگاه و اسکله‌های بنادر استان هرمزگان بویژه بندر شهید رجایی پهلو می‌گیرند، به رئیس قوه قضائیه ارائه شد. همچنین رئیس دستگاه قضا به صورت میدانی از فرآیند امور در بزرگترین بندر تجاری و گمرکی کشور و همچنین سازوکارهای مبارزه با قاچاق کالا در بنادر و گمرکات استان هرمزگان نظارت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان بازدید میدانی از بنادر و گمرکات استان هرمزگان و بندر شهید رجایی به محل نگهداری ماشین‌آلات راهسازی مراجعه کرد تا علت عدم ترخیص این ماشین‌آلات مورد بررسی میدانی قرار گیرد.

در جریان بازدید رئیس عدلیه از بخش نگهداری ماشین‌آلات راهسازی در بندر شهید رجایی، معاون حقوقی گمرک اظهار کرد: علت عدم ترخیص این ماشین‌آلات، «عدم ثبت سفارش» است و عدم ثبت سفارش آنها نیز ناشی از آن است که از زمان تولید آنها، بیش از ۵ سال می‌گذرد و به موجب قانون، در جهت حمایت از تولید داخلی، برای چنین کالاهایی نباید ثبت سفارش و تخصیص ارز صورت گیرد.

کد خبر 6095040

دیگر خبرها

  • نظارت میدانی رییس قوه قضاییه از روند کار بندر شهید رجایی
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • شبح جنگ چگونه از ایران دور شد؟
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • دهه کرامت فرصت پیوند دل‌های نسل جوان با اهل بیت(ع) است
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • ببینید| نه قوه قضاییه لایحه عفاف و حجاب را گردن می گیرد نه دولت رئیسی!