Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هشتمین جمهور گزیده‌ای از آخرین اخبار فضای انتخابات و حواشی پیرامون آن را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «هشتمین جمهور» عنوان بستۀ خبری-تحلیلی است که همزمان با سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و انتخاب هشتمین رئیس جمهور، به بازخوانی اخبار رسمی و غیر رسمی پیرامون انتخابات و نامزد‌های ریاست جمهوری می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پنجمین بسته خبری هشتمین جمهور، در روزی که اخبار انتخابات معطوف به احراز هویت نامزد‌های شورای شهر شده‌است، به اظهار نظر‌های نامزد‌های ریاست جمهوری و تازه‌ترین اعلام کاندیداتوری در ۲۴ ساعت اخیر پرداخته است.
هاشمی و ظریف؛ گزینه‌های کارگزاران
محسن هاشمی در گفتگو با تسنیم در پاسخ به برنامه‌ی حزب کارگزان در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: «آنچه در شورای مرکزی حزب به‌تصویب رسید، حضور در نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان بود، البته اعضای حزب بنده و دکتر ظریف را به‌عنوان یک گزینه مصوب کردند، اما بنای کارگزاران بر تبعیت از خرد جمعی در نهاد اصلاح‌طلبی است؛ بنابراین منتظر اعلام نظر نهاد اجماع‌ساز هستیم؛ البته دکتر جهانگیری قبلاً گفته‌اند تصمیم به کاندیداتوری ندارند و به همین علت در شورای مرکزی روی ایشان بحث نشد. اگر در تصمیم خود تجدید نظر کنند، طبیعتاً کارگزاران هم موضوع را مورد بحث قرار خواهند داد.»
وی با اشاره به دلایل اصلاح‌طلبان برای معرفی سیدحسن خمینی به‌عنوان کاندیدا گفت: «یکی از مشکلات جدی اصلاح‌طلبان، معرفی چهره‌ای است که هم قابلیت تأیید صلاحیت داشته باشد و هم قابلیت رأی‌آوری. یادگار امام، از چهره‌هایی بودند که مشکلی برای تأیید صلاحیت ایشان دیده نمی‌شد و چهره‌ای محبوب و شناخته‌شده هم بودند و در نظرسنجی‌ها نسبت به دیگر چهره‌ها محبوبیت خوبی داشتند، شاید علت اصلی طرح و پیشنهاد به ایشان همین دو موضوع بود، اما در شرایط فعلی که ایشان انصرف دادند، بازگشت به گذشته و طرح مباحث اختلافی مشکلی را حل نمی‌کند.»
هاشمی به کاندیداتوری ظریف اشاره کرده و افزود: «تا جایی که اطلاع دارم دکتر ظریف با وجود محبوبیت بالا، بنایی بر حضور در انتخابات ندارد و این موضوع را بار‌ها اعلام کرده است و شاید طرح مسئله کاندیداتوری ایشان در شرایط حساس مذاکرات هم با هدف تخریب روند مذاکرات صورت بگیرد، حوزه سیاست خارجی، حوزه حساسی است و باید ملاحظاتی برای دیپلمات‌ها که سربازان کشور در سیاست خارجی هستند، در نظر گرفته شود.»

مطهری: اگر من رجل سیاسی نباشم چه کسی هست؟
علی مطهری در گفتگو با روزنامه شرق با اشاره به احراز صلاحیت شورای نگهبان بیان کرد: «مصداق رجل سیاسی که قاعدتا باید باشم. اگر من نباشم، نمی‌دانم چه کسی رجل سیاسی است. حالا ممکن است مثل آنچه برای مجلس یازدهم مطرح کردند، به خاطر اظهارنظر‌هایی که داشته‌ام، عدم التزام عملی به نظام را بگویند. اگر تدبیر داشته باشند، برای افزایش مشارکت مردم باید روش خودشان را تغییر دهند. اگر بخواهند همان روش مجلس یازدهم را در پیش بگیرند، باعث می‌شود مشارکت پایین بیاید. توصیه می‌کنم در مورد همه، روششان را تغییر دهند و از حضور افراد منتقد نترسند، نگرانی بیجا نداشته باشند. مردم معمولا درست انتخاب می‌کنند. البته من در نامه‌ای به رهبری نوشته‌ام که لازم است ایشان به شورای نگهبان تذکر دهند والا با ترکیبی که شورای نگهبان دارد، همان روش مجلس یازدهم را در پیش خواهند گرفت. به نظرم لازم است رهبری وارد این موضوع شوند.»

اعلام کاندیداتوری فریدون عباسی
فریدون عباسی، رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در نشست خبری امروز ۸ اردیبهشت کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. عباسی با شعار «دولت نخبگانی؛ بازگشت به مردم» در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند.
وی درباره احراز صلاحیت خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری در این نشست گفت: «اگر تایید صلاحیت شوم به نفع کسی کنار نخواهم رفت و مردم نتیجه را مشخص خواهند کرد. برای ورود به انتخابات جدی هستم و مشی مستقل دارم و با اتکا به مردم و نه گروه‌های سیاسی در عرصه رقابت حضور پیدا کرده‌ام.»

افزایش ۲۵ درصدی فرصت تبلیغات نامزد‌ها در رسانه ملی
مجید آخوندی، معاون سیاسی سازمان صداوسیما با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد انتخابات رسانه ملی، از افزایش ۲۵ درصدی فرصت تبلیغات نامزد‌ها در رسانه ملی برای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: «برنامه‌های ویژه‌ای برای این دوره از انتخابات تدارک دیده شده است.»
آخوندی هم‌چنین از تدارک ۸۱ برنامه در سیما و ۵۶ برنامه در صدا در ایام مجاز تبلیغات انتخاباتی برای نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری و اختصاص ۱۱۰۰ دقیقه برنامه انتخاباتی برای هر نامزد خبر داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رییس جمهور دولت انتخابات ریاست جمهوری رجل سیاسی نامزد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۱۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

سید صداقت الله موسوی مدیرکل صداوسیما استان کرمانشاه در سالن برگزاری مناظرات انتخاباتی نامزد‌های دور دوم حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه گفت : درحرکتی نو و تحول محور در خصوص ایجاد فرصت برابر برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به رفتن انتخابات به دور دوم در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه، صداوسیمای کرمانشاه ضبط دور جدید مناظرات انتخاباتی را آغاز کرد.

وی افزود: در حوزه انتخابیه استان کرمانشاه که چهار نامزد به دوره دوم راه پیداکرده بودند، امروز نامزد‌ها در محل ضبط برنامه‌ها حاضر شدند و همکاران در صداوسیما امروز اقدام به ضبط مناظره‌ها کردند.

مدیرکل صداوسیما استان کرمانشاه بابیان این‌که در دور دوم هیچ‌گونه هزینه‌ای از نامزد‌ها اخذ نشده است، تصریح کرد: ان‌شاءالله در روز‌های آتی ویدیو‌های تبلیغاتی نامزد‌های محترم، تولید خواهد شد و طبق برنامه‌ای که سازمان صداوسیما ابلاغ کردند، این دوره تولید ویدیو‌های تبلیغاتی هم به عهده صداوسیما گذاشته‌شده و هیچ‌گونه هزینه‌ای در این دوره از نامزد‌ها اخذ نشد.

وی ادامه داد: امروز ما ضبط مناظره‌ها را به اتمام خواهیم رساند و در موعد مقرر و بازه زمانی متعلق به تبلیغات نامزد‌ها هرروز شاهد مناظره‌های انتخاباتی و ویدیو‌های تبلیغاتی این نامزد‌ها خواهیم بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد