Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص بیماریهای عفونی اظهار کرد: احتمال ابتلای افرادی که واکسن کرونا زده اند به این بیماری وجود دارد، اما در صورت ابتلا علائم در این افراد بصورت خفیف بوده و یا حتی بی علامت هستند.

به گزارش برنا؛ دکتر علیرضا جانبخش میزان اثربخشی انواع واکسن های کرونا را بین 60 تا 95 درصد اعلام و تصریح کرد: آنچه مشخص است اینکه تمامی واکسن ها طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی می توانند جلوی بروز نوع شدید کرونا را بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: احتمال ابتلای افرادی که واکسن کرونا زده اند به این بیماری وجود دارد، اما علائم بیماری در این افراد یا خفیف بوده و یا به شکل بی علامت خواهد بود.

وی تصریح کرد: در مجموع آنچه مهم است اینکه تمامی واکسن ها کرونا با جلوگیری از بروز فرم شدید بیماری، جلوی مرگ و میر ناشی از کرونا را می گیرند.

جانبخش در خصوص اثربخشی این واکسن ها در مقابل سویه های جهش یافته ویروس کرونا هم گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی خوشبختانه واکسن ها در مقابل سویه های جهش یافته هم کارایی داشته و مانع از بروز فرم شدید بیماری در افراد شده اند.

این متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به احتمال ابتلای افراد واکسینه شده به بیماری کرونا گفت: این افراد در صورت ابتلا ناقل این بیماری محسوب می شوند و می توانند این بیماری را به دیگران منتقل کنند.

جانبخش گفت: براین اساس تزریق واکسن به معنی کنارگذاشتن پروتکل های بهداشتی نیست و افراد باید تا زمانی که تمام جامعه واکسینه می شوند با دقت این پروتکل ها و بویژه استفاده از ماسک را رعایت کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا واکسن کرونا واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته

به گزارش مدیسن نت، محققان نتیجه گرفتند که ایمن سازی از طریق واکسیناسیون بیش از هر پیشرفت پزشکی دیگری به سلامت و بقای نوزادان کمک کرده است.

به گفته محققان، واکسن سرخک بیشترین تأثیر را در کاهش مرگ و میر نوزادان داشته است و ۶۰ درصد (۹۴ میلیون) از زندگی‌های نجات یافته توسط ایمن سازی را تشکیل می‌دهد.

این مطالعه می‌گوید به طور کلی، واکسن‌ها در نیم قرن گذشته در هر دقیقه جان ۶ نفر را نجات داده‌اند.

دکتر «تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، در بیانیه خبری سازمان گفت: «واکسن‌ها یکی از قدرتمندترین اختراعات تاریخ هستند که بیماری‌هایی را که زمانی قابل ترس بودند قابل پیشگیری کردند.»

گبریسوس گفت: «به لطف واکسن‌ها، آبله ریشه‌کن شده است، فلج اطفال در آستانه ریشه کنی است و با توسعه جدیدتر واکسن‌ها علیه بیماری‌هایی مانند مالاریا و سرطان دهانه رحم، ما مرزهای بیماری را به عقب می‌رانیم. با ادامه تحقیقات، سرمایه گذاری و همکاری، می‌توانیم جان میلیون‌ها نفر را امروز و در ۵۰ سال آینده نجات دهیم.»

محققان دریافتند طی پنج دهه گذشته، واکسیناسیون علیه ۱۴ بیماری به طور مستقیم به کاهش ۴۰ درصدی مرگ و میر نوزادان در سراسر جهان و بیش از ۵۰ درصد در منطقه آفریقا کمک کرده است.

این واکسن‌ها با دیفتری، آنفولانزا، هپاتیت B، آنسفالیت ژاپنی، سرخک، مننژیت A، سیاه سرفه، بیماری ذات الریه مهاجم، فلج اطفال، روتاویروس، سرخجه، کزاز، سل و تب زرد مبارزه می‌کنند.

به گفته محققان، این دستاوردها اهمیت ترویج واکسیناسیون را، به ویژه در میان ۶۷ میلیون کودک تخمین زده شده که در طول سال‌های همه گیری یک یا چند واکسن را از دست داده اند، برجسته می‌کند.

این مطالعه به مناسبت پنجاهمین سالگرد برنامه توسعه یافته ایمن سازی است که در سال ۱۹۷۴ توسط مجمع جهانی بهداشت برای ترویج واکسیناسیون کودکان در سراسر جهان تأسیس شد، انجام شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • ۷ چیزی که فقط افرادی که در خانواده ای با روابط سمی بزرگ شده اند درکشان می کنند
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • فقط افرادی که در خانواده‌ای سمی بزرگ شده‌اند این ۷ مورد را درک می‌کنند
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • تست سلامت از روی خطوط صورت و چروک پیشانی
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود