Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، سعید خطیب زاده، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه طی سخنانی در کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل از اقدام برخی کشورهای پیشرفته در فناوری های نوین ارتباطی در تحریف، جعل وقایع و واقعیت های سایر کشورها، به ویژه در کشورهای در حال توسعه ابراز تاسف کرد.

خطیب زاده که به صورت مجازی در چهل و سومین نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخن می گفت، تاکید کرد: برخی کشورهای صنعتی از طریق فناوری های ارتباطی، چهره سایر کشورها را لکه دار می کنند و به منافع آن ها آسیب می رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس ضرورت دارد جامعه بین المللی به چنین وضعیت مضر و نامطلوبی توجه فوری کند.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه همچنین سوءاستفاده برخی کشورها از چنین فناوری هایی ارتباطی نوین در جهت گسترش اطلاعات غلط و دروغ پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای در حال توسعه را محکوم کرد و آن را بدترین نوع استفاده از فناوری های اطلاعات خواند.

سعید خطیب زاده با اشاره به وضعیت اضطراری موجود ناشی از همه گیری کرونا تاکید کرد: در چنین شرایطی، متاسفانه اقدامات یکجانبه قهری، از جمله تحریم های غیرقانونی، فشارهای اقتصادی، تجاری و مالی به تعدادی از کشورها تحمیل شده و این کشورها به دلیل تحریم های مختلف از جمله اقتصادی نمی توانند به طور موثر از جان شهروندان خود در مقابله با ویروس کرونا محافظت کنند.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی ایران خواستار وحدت جهانی، همبستگی و همکاری بین المللی برای از بین بردن اقدامات یکجانبه قهری از جمله تحریم های غیر قانونی شد و از کمیته اطلاعات سازمان ملل خواست تا به تلاش های خود در جهت افزایش آگاهی بخشی در مورد تأثیر منفی اقدامات یک جانبه قهری و تحریم ها بر ظرفیت کشورهای آسیب دیده برای مقابله با همه گیری کووید ۱۹ ادامه دهد.

سعید خطیب زاده از جو فعلی عدم تحمل و نفرت نسبت به اسلام و مسلمانان در برخی مناطق جهان که توسط رسانه های ضد مسلمان تحریک می شود و سخنان متعصبانه برخی از شخصیت های سیاسی در غرب ابراز نگرانی کرد و از این کمیته سازمان ملل خواست تا تلاش های خود را در جهت احترام به همه فرهنگ ها، ادیان و تمدن ها ادامه دهد و توجهات را به پیامدهای جدی رشد اسلام هراسی جلب کند.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در پایان از دبیرخانه سازمان ملل متحد در خواست کرد محصولات مختلف رسانه ای به تمام زبان های رسمی و زبان های غیر رسمی از جمله زبان فارسی که به عنوان ریشه اصلی فرهنگ و تمدن بزرگ و منبع تفاهم و همبستگی بین چندین ملت شناخته می شود، منتشر شود.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تحریف خطیب زاده کرونا تحریم اسلام هراسی سایر کشورها سازمان ملل تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در راستای تحقق اهداف وزارت صمت و مطابق برنامه زمانبندی ابلاغی کشوری مجوز عملیات اکتشافات و بهره برداری تعدادی از محدوده‌های اکتشافی و معدنی از طریق مزایده عمومی به دارندگان توان فنی و مالی لازم واگذار می‌شود.

عبدالحمید سرتیپی افزود: در مرحله نخست ۲۸۹ محدوده معدنی به مزایده عمومی گذاشته شده که متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات، دریافت اسناد و لیست موضوع مزایده به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) به آدرس www.setadiran.ir مراجعه کنند.

سرتیپی اظهارکرد: تمامی اطلاعات، مدارک، اسناد و لیست معادن قابل واگذاری از طریق مزایده در سایت سازمان نیز بارگذاری شده است که متقاضیان می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را علاوه بر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در سایت سازمان صمت آذربایجان‌غربی نیز مشاهده کنند، اما شرکت در مزایده فقط از طریق سامانه تدارکات امکانپذیر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • پیشنهادات ایران برای ارتقای امنیت اطلاعات
  • ۵ پیشنهاد ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختارهای جدید
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند