Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@17:19:33 GMT

احتمال دارد خروج آمریکا از افغانستان تبعاتی داشته باشد!

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۲۴۴۲

احتمال دارد خروج آمریکا از افغانستان تبعاتی داشته باشد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، ژنرال «مارک میلی» (Mark Milley) رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امروز چهارشنبه از احتمالات متفاوتی پس از خروج نظامیان اشغالگر کشورش از افغانستان سخن گفت.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این خصوص ادعا کرد: ما مجموعه ای از احتمال‌ها را در نظر داریم که ممکن است افغانستان پس از خروج ما با آن رو به رو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدترین این حالت ها، فروپاشی دولت افغانستان، ارتش، نیروهای امنیتی و افتادن کشور در یک جنگ داخلی است!

این در حالیست که پس از تجاوز نظامیان ائتلاف به سرکردگی آمریکا به کشور افغانستان در سال ۲۰۰۱ میلادی، آمار خشونت ها و ناآرامی ها در این کشور افزایش یافته است.

«زلمای خلیلزاد» نماینده آمریکا در امور افغانستان نیز پیشتر طی اظهاراتی در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ادعا کرده بود: افغان‌ها پس از خروج نیروهای خارجی از این کشور دو انتخاب دارند، یا به یک تفاهم سیاسی دست می‌یابند و یا به طرف یک جنگ طولانی حرکت می‌کنند. طالبان با کنار گذاشتن خشونت‌ها، باید به یک جریان سیاسی تبدیل شود.

به گزارش مهر، در حالیکه تاریخ ۱۱ سپتامبر برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان اعلام شده، مقامات و اندیشکده های غربی و بویژه آمریکایی تلاش می‌کنند تا با پر رنگ کردن تهدیدهایی از قبیل ظهور مجدد داعش، همچنان حضور نظامی آمریکا در افغانستان را تضمین کنند.

کد خبر 5200393

منبع: مهر

کلیدواژه: مارک میلی افغانستان خروج نظامیان آمریکا دوحه قطر ایالات متحده امریکا عراق فلسطین رژیم صهیونیستی روسیه ترکیه افغانستان جو بایدن لبنان عربستان سعودی نسل کشی ارامنه ایران سوریه اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۲۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند

پنج واحد از ارتش رژیم صهیونیستی به علت حوادث قبل از جنگ غزه، از سوی آمریکل ناقض حقوق بشر شناخته شدند.

به گزارش میزان، طبق گزارش تایمز اسرائیل و بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا پنج واحد از ارتش اسرائیل مسئول «نقض فاحش حقوق بشر» در حوادث بیرون از غزه شناخته شدند.

بر این اساس حوادثی که وزارت خارجه آمریکا به آن اشاره دارد مربوط به کرانه باختری و قبل از تحمیل جنگ رژیم صهیونیستی در غزه است.

ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این راستا مدعی شده است که چهار واحد از آن‌ها تخلفات را جبران کردند درحالیکه اسرائیل در رابطه با واحد پنجم اطلاعات اضافی ارائه کرده و گفتگو‌ها در اینباره ادامه دارد.

گفتنی است این اظهار نظر درحالی است که آمریکا تصمیم به خودداری از تحریم واحد پنجم به نام نتسح یهودا گرفته است.  

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • احتمال صدور مخفیانه حکم بازداشت مقامات اسرائیل
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه