Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل مرکز ویروس شناسی گامالیا می‌گوید: واکسن اسپوتنیک وی روسیه در برابر گونه هندی ویروس کرونا موثر است.

به گزارش برنا و به نقل از تاس، الکساندر گینتسبورگ، مدیر عامل مرکز ویروس شناسی گامالیا (سازنده واکسن اسپوتنیک وی) می‌گوید: واکسن اسپوتنیک وی روسیه در برابر گونه هندی ویروس کرونا موثر است.

وزارت بهداشت هند در اواخر ماه مارس گزارش داد که نوع جدید ویروس کرونا با جهش‌های E۴۸۴Q و L۴۵۲R  در کشور شناسایی شده است؛ همچنین گزارش شده که این جهش ها در حدود ۱۵-۲۰ درصد نمونه‌ها رخ داده و در سویه‌های انگلیس، آفریقای جنوبی و برزیل مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکساندر گینتسبورگ روز سه شنبه به گفت‌و‌گو با تاس اظهار داشت: واکسن کرونا ویروس اسپوتنیک وی آنتی بادی کافی برای مبارزه با سویه هندی ویروس می‌دهد.

مدیر عامل مرکز ویروس شناسی گامالیا گفت: در صورت لزوم، با تیترهای بالایی از آنتی بادی‌های ناشی از واکسن اسپوتنیک وی با گونه هندی مبارزه خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا واکسن کرونا اسپوتنیک وی کرونای هندی واکسن اسپوتنیک گونه هندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۲۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است

مازیار شریفی گفت: در فصل بهار بعد از هر بار بارش باران، سیلاب با سرعت وارد سد می‌شود و همراه خود گل و لای زیادی را وارد سد می‌کند که به همین دلیل مشخصات فیزیکی و شیمیایی آب به هم می‌خورد و موجب تغییرات شدید در اکوسیستم آب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین تلفات ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان در گونه «کاراس» است، گفت: این ماهیان کف زی هستند.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: با ورود گل و لای به سد، آبشش‌های ماهی کارایی لازم را در آب گل آلود از دست می‌دهد و این شرایط موجب می‌شود تنفس ماهی‌ها با مشکل مواجه شود و در نتیجه موجب خفه شدن آنها می‌شود.

شریفی اظهار کرد: ماهیان موجود در سد ۱۵ خرداد دلیجان به صورت وحشی زندگی می‌کنند و در چند مرحله از ماهی‌های سد نمونه‌برداری انجام شده که در نمونه‌ها و کالبدشکافی هیچ‌گونه خونریزی غیرطبیعی مشاهده نشده است.

سد پانزده خرداد در شمال غرب شهرستان دلیجان و در فاصله پنج کیلومتری این منطقه قرار دارد و حجم آب مفید آن ۱۶۵ میلیون مترمکعب است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • پلیس و معترضان گرجستانی در تفلیس درگیر شدند
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • علّت تغییر رویکرد احتمالی اسرائیل در برابر حماس/ امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت