Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس هیئت ورزش کاگری استان اصفهان با بیان اینکه به دنبال جذب حمایت کارخانجات هستیم، گفت: در کارخانجات سرانه عظیم ورزشی وجود دارد که مغفول مانده و کسی از آن استفاده نمی کند.

قاسم ستاری امشب (چهارشنبه-۸ اردیبهشت ماه) در نشست خبری هیئت ورزش کارگری استان اصفهان با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) و هفته کارگر اظهار کرد: در بسیاری از رشته های ورزش کارگری، قهرمانانی در سطح جهان داریم که با حمایت از آنها می توانیم پشتیبان های خوبی در تیم‌های ملی داشته باشیم و هیئت های استانی نیز می توانند از این ظرفیت در مسابقات کشوری و انتخابی های تیم ملی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به دنبال حمایت کارخانجات هستیم، ورزش کارگری می‌تواند کمک بسیاری در موارد مختلف به کارخانجات بکند.

وی در خصوص منابع مالی و بودجه هیئت اضافه کرد: هیئت ورزشی کارگری توسط سه وزارتخانه تعاون، ورزش و صمت پشتیبانی می شود،همچنین فدراسیون و هیئت‌ها در بحث های مالی یاری رسان هستند.

رئیس هیئت ورزش کارگری استان اصفهان با اهمیت خواندن «دوشنبه ورزش کارگری» تاکیدکرد: دوشنبه های ورزشی را با جدیت در کارخانجات دنبال می کنیم، کارخانجات و شهرک های صنعتی زیادی در اصفهان وجود دارد که با رواج و توسعه این طرح به سلامت کارگران کمک می کند و موضوعی که برای ما بسیار اهمیت دارد به دنبال تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در راستای شعار سال هستیم.

ستاری با اشاره به زیرساختهای موجود بسیاری از کارخانجات و کمپانی های بزرگ استان تاکید کرد: مجموعه های بزرگی مثل هسا، دخانیات، آب و فاضلاب، گاز، برق و... زیر مجموعه ورزش کارگری هستند که هر کدام زیرساختهای ورزشی خود را دارند که بسیاری از آنها مورد استفاده قرار نمی گیرد و حتی شهرکهای صنعتی داریم که سرانه اختصاصی ورزشی آنها بیشتر از کارگران است، در حقیقت می توان ادعا کرد سرانه ورزش تحت نظر ورزش کارگری در استان از اداره ورزش و جوانان بیشتر است.

وی اضافه کرد: با یک برنامه ریزی، تعامل و هم افزایی می توان از این سرانه ها که بسیاری از آنها مغفول مانده و کسی از آن استفاده نمی کند در راستای تعالی ورزش استان و خدمات رسانی به ورزشکاران استفاده کرد.

رئیس هیئت ورزش کارگری استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه استان اصفهان در بسیاری از بیماری ها رتبه دار است و کارگران نیز فشارهای زیادی متحمل می شوند با هیئت بیماران خاص در زمینه تست و برنامه ریزی در جهت راههای پیشگیری از پوکی استخوان و دیابت و دیگر بیماری ها تفاهم نامه امضا کردیم.

ستاری همچنین در خصوص ظرفیت شهرستانهای استان اضافه کرد: با توجه به بحث آمایش سرزمینی و با تعامل با روسای ادارات تعاون، ورزش و جوانان تلاش می کنیم در تمام شهرستانها هیئت ورزش کارگری شهرستان را فعال کنیم.

وی در خصوص برنامه‌های هیئت ورزشی کارگری جهت استفاده کارگران کارگاه‌های کوچک استان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ ابتدا با مدیران شهرک‌های صنعتی بزرگ و صاحب نام جلساتی را برگزار خواهیم کرد تا آنها الگویی برای شرکت های کوچک باشند. استفاده و بهره‌برداری کارگران صنایع کوچک از ورزش به دلیل شرایط اقتصادی موجود بسیار سخت است، اما در فاز دوم این طرح به دنبال اجرایی کردن این موضوع نیز خواهیم بود.

رئیس هیئت ورزش کارگری استان اصفهان ادامه داد: در بخش مسابقات برون مرزی نیز مسابقات جهانی ایتالیا و مسابقات کمپانی ها و شرکت ها را در یونان در نیمه دوم سال در پیش داریم که قرار بود این مسابقات در خرداد و تیر ماه برگزار شود که به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. این مسابقات به ویژه مسابقات کمپانی ها که شرایط خاص خود را دارد بهترین فرصت برای حضور شرکت ها و کمپانی های اصفهان است تا در عرصه بین المللی نیز توانایی های خود را با استفاده از نیروی انسانی که دارند به نمایش بگذارند.

ستاری با اشاره به ظرفیت و پتانسیل استان اصفهان از جهت بخش کارگری گفت: تلاش می کنیم تا مدیران ارشد کارخانجات را به صورت جدی وارد ورزش کنیم، این موضوع با توجه به سخت‌افزارهای موجود در کارخانجات استان می‌تواند جان دوباره‌ای به ورزش استان ببخشد.

وی اضافه کرد: شعار سال و سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با تولید، پشتیبانی ها و موانع زادیی ها در بخش ورزش کارگری بسیار کارساز است، چرا که با توجه بیشتر به ورزش کارگری و سلامت این قشر می توان در تولید جهش بیشتری ایجاد کرد. جلساتی با مدیران ارشد کارخانه ذوب‌آهن و دیگر مجتمع‌های تولیدی استان برگزار کردیم تا بتوانیم ورزش کارگری را در سطح استان رشد دهیم.

رئیس هیئت ورزش کارگری استان اصفهان با اشاره به تعامل با روسای هیئت های ورزشی استان خاطر نشان کرد: تاکنون با بیش از ۱۰ هیئت ورزشی تفاهم نامه هایی در راستای تعامل و همکاری های متقابل بسته ایم تا بتوانیم در کنار هم ظرفیت استان را افزایش دهیم. برنامه های اصلی رشته های ما باید از سوی هیئت های ورزشی حمایت شوند و ما را در کنار خود بدانند، چرا که می توان با استفاده از ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری هر دو بخش سود ببرند.

ستاری تصریح کرد: هیئت ورزش کارگری بیش از ۴۰ رشته ورزشی را تحت پوشش دارد و به  ۱۰ هزار ورزشکار خدمات ارائه می کند، تقریبا دو سوم جمعیت اصفهان را کارگران تشکیل می‌دهند از همین رو مبحث ورزش در این خانواده بسیار مهم است.

وی افزود: در هفته کار و کارگر در ۱۱ رشته ورزشی مسابقاتی در سطح کارگران استان برگزار خواهد شد و در رشته‌های انفرادی به دنبال برگزاری مسابقات به گونه ای خواهیم بود تا ورزشکاران را به چالش بکشیم. در ۱۰ رشته ورزشی حرف اول در کشور را می زنیم و عملکرد خوب ورزشکاران و برنامه هایی که داشتیم موجب شده تا برای شش سال متمادی رتبه برتر کل کشور را در بین ۳۱ استان به خود اختصاص دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی ورزش کارگری پوکی استخوان هفته کار و کارگر استان اصفهان مقام معظم رهبری رئیس هیئت ورزش کارگری استان اصفهان استان اصفهان کمپانی ها هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۲۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد

سخنگوی دولت از تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور در هیئت وزیران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به‌منظور تکریم، حمایت و پشتیبانی سازمان‌یافته، مؤثر و مستمر از ‎قهرمانان و ‎پیشکسوتان، اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصویب هیئت دولت رسید. این اساسنامه که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است، امروز برای اجرا ابلاغ شد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد