Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سارا شاه آبادی معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تاکنون محموله‌های واکسن کرونای آسترازنکا و سینوفارم به استان کرمانشاه وارد و برای گروه‌های هدف تلقیح شده است.

او با بیان اینکه پارت جدید واکسن کرونا هنوز دریافت نشده، گفت : بر اساس دستورالعمل ابلاغی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سالمندان بیش از ۸۰ سال در اولویت تلقیح واکسن کرونا قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاه آبادی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از ثبت‌نام در سامانه سیب ۳۵ هزار سالمند بیش از ۸۰ سال در استان کرمانشاه داریم که۱۲ هزار نفر آن‌ها در مرکز استان هستند.

او افزود: بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان کرمانشاه در سامانه سیب، پرونده الکترونیک سلامت خانوار دارند.

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: به منظور پیشگیری از ازدحام، نیازی به مراجعه سالمندان به پایگاه‌های بهداشتی نیست تا زمانی که مراقبین سلامت با آن‌ها تماس گرفته و زمان و مکان انجام واکسیناسیون را اطلاع دهند.

شاه آبادی گفت: ۱۵ مرکز خدمات جامع سلامت در مرکز استان و در هر شهرستان بر اساس جمعیت بین دو تا چهار مرکز برای انجام واکسن کرونا فعال شده اند.

او افزود: رعایت نکات مربوط به زنجیره سرد واکسن کرونا بسیار حائز اهمیت است.

شاه آبادی ادامه داد: برای همه سالمندان بیش از ۸۰ سال که متقاضی دریافت واکسن کرونا هستند، تلقیح انجام خواهد شد.

او افزود: کمیته کنترل عوارض متشکل از متخصصان عفونی و داخلی تشکیل شده است، اما تاکنون هیچ عارضه غیرعادی قطعی به دنبال تلقیح واکسن کرونا در استان کرمانشاه گزارش نشده است.

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: عوارض تلقیح واکسن کرونا شامل تب، لرز و بدن درد طبیعی است که نشانه واکنش بدن است.

شاه آبادی با رد شایعات مربوط به فوت چند نفر بر اثر تلقیح واکسن کرونا افزود: تاکنون موردی از مرگ به دنبال تلقیح واکسن کرونا گزارش نشده است .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا تلقیح واکسن کرونا استان کرمانشاه شاه آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز با حضور زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد.

این مرکز رشد با ارائه یک مدل تحقیقات محور و پتانسیل علمی بالا، یکی از پیشتازان تولید دانش در حوزه سلامت است. این مرکز قادر است توانایی خود را به صورت عملی در پشتیبانی از تبد یل دانش به فناور‌ی های دانش محور حوزه سالمت به ویژه در حوزه، تکنولوژ‌ی های نوین پزشکی، هوش مصنوعی، تجهیزات پزشکی، بیوتکنولوژی، روش‌های جد ید درمانی، پزشکی دقیق و ... به کار برد و با هدف حمایت از بنگاه‌ها‌ی نوآور و کارآفرین و تبد یل آنها به محصولات مبتنی بر نوآوری، بازاریابی و تجاری سازی آنها در بازار‌های داخلی و بین المللی
و کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان، خودکفایی در تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی و به حرکت درآوردن
چرخ‌های اقتصاد ملی اقدام به تاسیس مرکزرشد فناوری‌های بالینی نموده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا