Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ابوذر کوثری شامگاه چهارشنبه در نخستین نشست کمیته مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ضمن خیرمقدم به دکتر حسینعلی شهریاری دبیر مجمع خیرین سلامت کشور و تشکر به دلیل حضور در این نشست اظهارداشت: طی چهار ماه گذشته بیشترین جلسات ما از لحاظ موضوعی مربوط به حوزه اجتماعی بوده و در این میان نشست‌های متوالی زیادی را با سازمان‌های مردم نهاد برگزار کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نگاه به سازمان‌های مردم نهاد به هیچ وجه نباید یک نگاه تشریفاتی باشد زیرا اثرگذاری این سازمان‌ها در بین مردم بسیار زیاد است و این امر یک مبنای واقعی  و منطقی دارد افزود: تجربه نشان می‌دهد که اگر به موضوع توسعه به صورت تک بعدی بنگریم نمی‌توانیم به اهداف مدنظر برسیم و انقلاب اسلامی به یک معنا محصول و نتیجه نوعی توسعه نامتوازن و بی‌توجهی به ابعاد اجتماعی و فرهنگی در رژیم گذشته بود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه نگاه ما به سازمان‌های مردم نهاد به عنوان شرکای اجتماعی ما در حوزه‌های مدیریتی است یعنی اینکه این نهادها برای ما فرصت‌هایی می‌توانند باشند که چه در مرحله تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی و چه در مرحله اجرای برنامه‌ها تسهیلگر باشند زیرا امر توسعه برآمده از اجتماع و برای اجتماع است گفت:  این استان در دوران ویروس کرونا در زمینه مشارکت سمن‌ها منطقه‌ای موفقی بوده و این سمن‌ها طی یک فرایند مشخص مبتنی بر مشارکت مادی و معنوی، فرهنگ‌سازی، کمک‌های بهداشتی و معیشتی، تعاملات مختلف در بسترهای گوناگون نقش‌آفرین بوده و اثرگذاری مطلوبی داشته‌اند.
وی تصریح‌کرد: در موضوع کرونا سمن‌ها با اطلاع‌رسانی دقیق نقش بسزایی در سطح جامعه ایفا کردند زیرا توانستند با تبیین صحیح مخاطرات آن بین آحاد جامعه و بدلیل اینکه در بین مردم از مقبولیت برخوردار بودند نقش‌آفرینی خوبی داشته باشند که امیدواریم این تعامل و همکاری با توجه به شرایط ویروس کرونا در استان کماکان ادامه یافته و بتوانیم از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد بیش از گذشته بهره ببریم .
کوثری در ادامه با اشاره به فعالیت دفاتر تسهیل‌گری در سیستان و بلوچستان بیان‌کرد : هم‌اینک در استان ۱۶ دفتر تسهیلگری فعالیت می‌کنند که از سال ۱۳۹۷ و طی سه سال اخیر مجوز فعالیت آن‌ها اخذ شده این دفاتر تسهیلگری برآمده از بطن مردم بوده و با توجه به افزایش فزاینده حاشیه‌نشینی در استان در این مناطق مستقر شده‌اند این دفاتر در حاشیه شهرکارهایی را انجام می‌دهند که شاید از توان کارگزاران دولت خارج باشد.
وی با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری می‌توانند با شناسایی و آنالیز مشکلات و مباحث مبتلابه حوزه‌های مختلف در حاشیه شهر به فرایند توسعه کمک کنند زیرا ما در توسعه حاشیه شهرها نیاز به نگاه از زاویه دید حاشیه‌نشینان داریم و این امر توسط دفاتر تا حد زیادی محقق شده و به موضوع شکل‌گیری تشکل هاسب طی سال‌های اخیر اشاره و اظهارداشت:مجموعه هاسب متشکل از سمن‌ها و سازمان‌های خیریه و خیرین در سطح کشور است که برای سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف در حال فعالیت است. مهمترین مزیتی که با ایجاد این تشکل ایجاد کرده‌ایم این است که کمک‌ها و مساعدت‌های مردمی به استان مانند گذشته به صورت متفرق و پراکنده صورت نمی‌گیرد بلکه براساس اولویت‌بندی نیازها و دسته‌بندی مشکلات، کمک‌ها ساماندهی و کانالیزه می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به موضوع برگزاری انتخابات در آینده‌ای نزدیک افزود: یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی کشور در کمتر از ۲ماه آینده انتخابات است که در ۲۸ خرداد سالجاری برگزار می‌شود حسب قانون، سازمان‌های مردم نهاد نمی‌توانند فعالیت سیاسی داشته و در برهه انتخابات له یا علیه کاندیدا یا جریان سیاسی خاصی موضع‌گیری و فعالیت کنند و یا دفاتر و امکانات خود را در اختیار آن‌ها قرار دهند لذا دقت لازم در این زمینه بعمل بیاورند زیرا در صورت تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
وی افزود: سیستان و بلوچستان یک استان دارای بافت جمعیتی قومی و مذهبی است سازمان‌های مردم نهاد باید ضمن توجه به این ویژگی و عدم ورود به دسته‌بندی‌های مذهبی، قومی و سیاسی، در عین حال در انتخابات به ایفای نقش بپردازند و با آگاه‌سازی مردم شرایط را بگونه‌ای مهیا کنند که مسیر توسعه استان مبتنی بر انتخاب صحیح شکل گیرد .

کوثری گفت: یکی از وظایف خطیر سازمان‌های مردم نهاد در عرصه انتخابات و سایر عرصه‌ها، آموزش شهروندان وظیفه مدار و حق مدار بوده یعنی هم شهروند وظیفه خود در مقابل حاکمیت و مردم را ادا کنند و هم حقوق خود را از حاکمیت مطالبه کند ما در سیستان و بلوچستان صرفا شهروند مطالبهگر نمی‌خواهیم بلکه شهروندی‌ می‌خواهیم مسوولیت‌پذیر و آشنا به حقوق شهروندی سمن‌ها باید در تقویت فرهنگ مشارکت به معنای عام آن ایفای نقش کنند و در ذیل آن به لزوم مشارکت سیاسی درانتخابات و اثرات آن در جامعه آگاهی بخشی کنند.

وی گفت : احزاب در حوزه سیاسی و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه اجتماعی نقش‌آفرین هستند لیکن موضوع مشارکت نقطه اشتراک این ۲ حوزه است که باید در همه زمینه‌ها این مشارکت تقویت شود.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: دستگاه‌های اجرایی به ویژه اداری داریی باید همکاری لازم را با سازمان‌های مردم نهاد داشته باشند.

حسینعلی شهریاری افزود: سازمان‌های مردم نهاد، نهاد مالی نیستند و درآمدی ندارند و کارهای عام المنفعه انجام می‌دهند لذا باید در حوزه مالیات به آن‌ها کمک شود.

وی با اشاره به عملکرد شهرداری زاهدان بیان کرد: شهردار این شهر فردی پیگیر است و اقدامات ارزنده‌ای تا کنون انجام داده و بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق پیگیری‌های ایشان به کلان شهر زاهدان تخصیص داده شده  است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان در حوزه کرونا شرایط بهتری نسبت به سایر نقاط کشور دارد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی حسینعلی شهریاری سازمان های مردم نهاد استانداری سیستان و بلوچستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی حسینعلی شهریاری سازمان های مردم نهاد استانداری سیستان و بلوچستان اخبار کنکور سازمان های مردم نهاد سیستان و بلوچستان سازمان ها سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۳۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که هشتاد و شش درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر عصر دیروز در گرگان گفت : سال گذشته یکصد و شصت هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی