Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@14:08:47 GMT

نخست وزیر ایرلند شمالی از مقام خود استعفا داد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۳۳۴۵

نخست وزیر ایرلند شمالی از مقام خود استعفا داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «آرلین فاستر» نخست وزیر ایرلند شمالی در پی پافشاری اعضای حزب متبوع خود برای برکناری وی، استعفای خود را اعلام کرد.

قصور دولت فاستر در حل مشکلات برآمده از «برگزیت» و سایر موضوعات از مواردی است که اعضای حزب اتحادیه دموکراتیک برای برکناری نخست وزیر این کشور عنوان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرلین فاستر درباره استعفای خود گفت که وی روز ۲۸ ماه مه از رهبری حزب اتحادیه دموکراتیک و در پایان ماه ژوئن از سمت نخست وزیری این کشور کناره گیری می‌کند.

وی در ادامه در یک بیانیه تلویزیونی خاطرنشان کرد که خدمت به مردم ایرلند شمالی «امتیاز ویژه‌ای در زندگیم» بوده و تلاش کرده که حزب متبوع خود و ایرلند شمالی را از تفرقه دور کرده و به سوی مسیری بهتر رهنمون کند».

گفتنی است که ادامه فعالیت فاستر پس از امضای نامه عدم اعتماد به او از سوی بسیاری از قانونگذاران عضو حزب اتحادیه دموکراتیک غیرممکن شده بود.

کد خبر 5200470

منبع: مهر

کلیدواژه: ایرلند شمالی برگزیت استعفا ایالات متحده امریکا عراق فلسطین رژیم صهیونیستی روسیه افغانستان ترکیه جو بایدن لبنان عربستان سعودی نسل کشی ارامنه ایران سوریه اوکراین ایرلند شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان؛ احمدی مقام نخست را کسب کرد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون تیراندازی، فینال مرحله نخست مسابقات آزاد تپانچه آقایان جمعه، ۷ اردیبهشت در سایت تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و در پایان نفرات برتر در سه رده سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان معرفی شدند.   نتایج مرحله نخست مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان به شرح زیر است: ۱- محمدرضا احمدی از بوشهر ۲- محمدمهدی چوبین از قم ۳- حسین گوهری از تهران   مراسم اهدای مدال با حضور کبری غیاثی نایب رئیس بانوان، علی کلاتی سرمربی تپانچه جوانان و نوجوانان، علی گداری سرپرست برگزاری مسابقات، یاسر خلیل‌نژاد سرپرست کمیته آموزش، محمد مهدیان انفورماتیک، علی گل‌محمدی مسئول کمیته سلاح و مهمات، علی کاظمی، مسعودکلهری، محمود افضلی، حمید هدایتی، امین حق‌نیا و سیده شیما محمدی اعضای تیم داوری در سالن فینال سایت تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان؛ احمدی مقام نخست را کسب کرد
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • رنکینگ بهاره بدمینتون نونهالان و نوجوانان خراسان شمالی انجام شد